HomerJay Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har laget en hjemmeside hvor det mer eller mindre er nødvendig med forum. Selv kan jeg bare html, og har aldri gjort noe eller forstått php. Men har funnet ut at jeg nok må ha et forum programmert i php på denne siden. Da ble jeg tipset om http://upb.us.tt/. Her ligger det et ferdig script for nedlastning som skal være ganske enkelt å sette opp. Har sett et resultat og synes forumet ser veldig godt ut. Med andre ord: dette har jeg lyst på. MEN. Jeg har ikke peiling på dette. Jeg har hørt at home.no støtter php og siden jeg foreløpig ikke ønsker kjøpe domene og bruke penger på dette, vil jeg legge hjemmesiden og forumet ut der. Men jeg vet ikke hvordan. Vet ikke engang hvordan jeg kommer i gang med php, hvordan og hvilke program jeg bruker når jeg jobbed med php osv. Selve programmeringen kan jeg nok lese meg til - hovedproblemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal komme i gang. Hvilke programmer trenger jeg osv? Jeg er bare vant med å programmere html offline i eksempelvis notepad. Så dette er en overgang for meg, og jeg vet ikke hvordan man jobber med php. Er det noen som har satt opp det forumet som ligger til nedlasting på http://upb.us.tt/ og kan hjelpe meg? Gi meg en trinn-for-trinn forklaring? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg har nå lastet ned programmet FoxServ med apache og php. Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal jobbe med php-scriptene jeg hentet ned fra siden som jeg viste til i innlegget ovenfor. Ingen som orker å hjelpe meg? Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 bruk phpbb som dette forumet er laget av www.phpbb.com Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 bruk phpbb som dette forumet er laget avwww.phpbb.com Har ikke støtte for Mysql. Uansett hadde jeg ikke klart å sette det opp heller. Lenke til kommentar
Espenhh Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det er veldig enkelt å sette det opp, da. Og mysql kan du alltids skaffe deg, da... Phpbb er faktisk det som er enklest å sette opp av alle forum... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 MySQL kjem med FoxServ. Sikker på at du ikkje har det? Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 MySQL kjem med FoxServ. Sikker på at du ikkje har det? Hadde planer om å legge dette ut på home.no. Etter hva jeg kan forstå har det støtte for php, men ikke mysql. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 www.polarhome.com har de gratis støtte for mysql.. Regner med det er for php og ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå