Gå til innhold

Test: Lian Li PC-P60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor man vil ha dør i det hele tatt, og i alle fall ikke om den ikke kan ha lyddempende effekt. Men det er vel en slags smaksak det også antar jeg.

På mitt PC6070 så er døra ordentlig solid, dvs. aluminiumsgods som er mye tykkere enn på resten av kabinettet. Hvis man er på lan med kabinettet stående på gulvet, så kan en slik dør fort redde fronten fra et spark som ellers ville ødelagt eller bøyd noe.

Har forøvrig Lian-Li selv, og er veldig fornøyd. Kommer nok til å bli Lian-Li neste gang jeg kjøper kabinett også. Men ikke dette! Syns de kan holde seg til det stilrene som ser ekslusivt ut, isteden for å fri til "den yngre garde" (evt. indere og pakistanere) med masse farga lys og bling bling :p

Lenke til kommentar

Er det ingen kabinettprodusenter som tenker helt nytt i forhold til hvordan lage et kabinett hvor man isolere mest mulig de forskjellige varme-/støykildene? Sannsynligvis er det neppe en metallboks som inneholder alle delene som er best, men kanskje noe som er mer modulært?

Hadde vært mer spennende med noen som tenkte nytt, enn "same thing different wrapping".

Lenke til kommentar

Stilrent er vel kanskje det siste jeg ville ha kalt kabinettet, kanskje de har bommet når de har oversatt teksten (:hmm:)

Jeg kommer ikke til å kjøpe Lian Li igjen hvis dette er stilen de har lagt seg på for fremtiden, jeg er en "Less is More" mann...

Lenke til kommentar
Personlig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor man vil ha dør i det hele tatt, og i alle fall ikke om den ikke kan ha lyddempende effekt. Men det er vel en slags smaksak det også antar jeg.

På mitt PC6070 så er døra ordentlig solid, dvs. aluminiumsgods som er mye tykkere enn på resten av kabinettet. Hvis man er på lan med kabinettet stående på gulvet, så kan en slik dør fort redde fronten fra et spark som ellers ville ødelagt eller bøyd noe.

Har forøvrig Lian-Li selv, og er veldig fornøyd. Kommer nok til å bli Lian-Li neste gang jeg kjøper kabinett også. Men ikke dette! Syns de kan holde seg til det stilrene som ser ekslusivt ut, isteden for å fri til "den yngre garde" (evt. indere og pakistanere) med masse farga lys og bling bling :p

Joda, hvis døren enkelt kan byttes ut uten å koste like mye som et nytt kabinett kan jeg forstå det argumentet, selv om det ikke direkte angår meg og endre min oppfatning. Har også selv noen LianLi, et PC70B og en Microcube og syns de lager noen fine kabinetter selv om det store har en tendens til å være litt skranglete. Men for all del, folk må gjerne ha dør for min del, jeg finner det bare litt upraktisk for min bruk. Et lite lokk over tilkoblinger slik som den i testen hadde jeg dog ikke hatt noe i mot. :)

Lenke til kommentar

Har noen år gammel Lian-Li, og det første jeg tenkte når jeg så bilde av dørene på den nye var "Hæ?!? har de ikke lært? De var jo kliss like...". Så det overraska ikke at det ble en minus...

Skal ikke så mye til å hvertfall legge inn noe demping på døra som hindrer for en grusom dirrelyd etterhvert... Sikkert greit med annen lyddemping også. I hvertfall i sommervarmen da viftene går for fullt, da er dørene håpløse.

Lenke til kommentar

Fin omtale, har venta på den!

Eg falt for det stilreine designet på P60/P80 frå første dag. Ja, for stilreint er det og eg er veldig minimalistisk!

Storebroren P80 blir bestilt om ikkje så altfor lenge, ser absolutt potensiale her. =]

Fortsett gjerne samarbeid og få med rikelig med bilder, alt av vinkler, mm. i omtalane.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fordra dører i front på kabinetter, spesielt om de er dårlig gjennomført.

Jeg bruker ikke å bry meg mye om designet på kabinetter, bare det ser OK ut. Enkel åpning av siden setter jeg pris på. Ellers er brukbar luftgjennomstrømning et krav.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke noe fan av Lian Li generelt sett, men de har i det minste (iallefall i hovedsak) hatt stilrene kabinetter.

Det der er noe av det styggeste jeg har sett de 2 siste årene, og kan umulig være etiskt vakkert for andre en 14 år gamle gutter med kviser på pungen.

Lenke til kommentar

Dette må jeg si var en av de mest vel detaljerte og utfyllende testene jeg noengang har lest, sammtidig som den var oversiktlig og lettlest. Er dette en forsmak på et nytt sammarbeid så gleder jeg meg til fortsettelsen:). Hvis man skal pirke så kan jeg nevne mangelen av Sli/Crossfire oppsett for å emulere en gamer's hverdag bedre, men uansett får man en mer en god pekepinn på kabinettets termiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Maskinvaren som ble brukt i testsystemet er følgende:

AMD Athlon 64 3000+

MSI K8N Neo2 Platinum

Corsair Value Select, 1024 MB

Sapphire Radeon X800XT-PE

Western Digital Raptor 36,7 GB

LG DRD-8160B

OCZ Modstream 520 W

Jeg synes at denne hardwaren er helt feil for å teste et kabinett som er utviklet mtp. å kjøle oppsett med quadcore CPU (med en god kjøler) og SLI/CrossfireX (med nye skjermkort som bruker 120w+ vær).

Når dette kabinnetet da testes med et oppsett som produserer langt mindre varme enn kabinettet er beregnet for, samt med en CPU kjøler som er inneffektiv, får ikke kabinettet vist fram hva det var designet for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

hrmf.... jeg så litt på P80 for en tid tilbake. Ble 1000kr for dyrt (flere like gode kabs til under 2k). Forfra ser dette ut som en skyskraper og hvorvidt det kan karaktriseres som "stilrent" kan vel diskuteres.

En annen ting er at jeg liker å kjøpe vifter og kjøleløsning(er) separat, det er derfor litt mange ferdige (og sikkert fordyrende)løsninger i denna kassa.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg så denne artikkelen, lukkket jeg vinduet med en gang jeg så bilde av det "stilrene" kabinettet. Ikke akkurat min stil.

Nå ser jeg at mange sier at testen var veldig bra skrevet, så jeg leste hele testen.

Dette var en veldig bra test. Mange bra bilder, gode beskrivelser. Gleder meg til å se flere tester fra denne personen. Keep it up.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...