Gå til innhold

Tar en evighet å lagre film fra vegas 7

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å lager en cs film i vegas 7. Hvis du har sett noen cs filmer så er det ofte man ser spillern spille og samtidig er det et lite bilde i hjørne på filmen som det står litt info om spilleren og kanskje et bilde av spilleren.

Hvordan lager man det, har Photoshop cs2 som kan brukes. For når jeg lager fks et bilde i photoshop så blir resten hvitt på filmen utenom der det står info om spilleren.

Håper noen skjønte hva jeg mente :p , hvis ikke så skal jeg prøve å forklare det litt bedre :)

Har et nytt spm nå :p , Nå når jeg skal lagre filmfila så tar det en evighet står at filmen er ferdig lagra om 2-3 timer liksom også varer filmen i ca 2 1/2 minutt xD .

Men når jeg lagra filmen i går så var den kanskje et halvt minutt kortere men da tok det bare 7-8 min eller noe sånt.

Er det noe jeg kan ha stilt på?, isåfall hva?. Det er vel ikke meningen at det skal gå sååå sakte? :p

Mvh

Espen Nordhagen

Endret av Espen56
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to krav:

-Du må ha ei biletfil med gjennomsiktig (transparent) bakgrunn. Det vil seie at biletet du lager i PS ikkje kan ha nokon kvit bakgrunn, men kun skrifta, og eventuelt biletet av spelaren. Slett bakgrunnslaget, eller velg at bakgrunnen skal vere transparent når du lager eit nytt dokument i PS. Det som er transparent er representert i PS med grå ruter.

-Du må lagre biletet i eit format som støtter alfakanal. Døme er PNG, 32-bits TGA og TIFF.

Lenke til kommentar

vanskelig og si hva du selv mener er bra kvalitet da. Ser at mange av cs filmene som blir lagt ut rundt omkring har gigantiske størrelser egentli, men kvaliteten er jo også elegant.

Hvis du vil ha best mulig resultat må du nesten la tia gå... det tar tid, hvertfall hvis du bruker masse video pluginer for Vegas osv.

Det du kan gjøre er å lagre lav kvalitet hver gang du skal teste osv, altså alt fra 512 kbps til 1,5 mbps eller noe sånt. Dermer tar det ikke like lang tid.

Så når du er fornøyd med den lagrer du i den høye kvaliteten du ønsker at andre skal se den i.

Lenke til kommentar

AVI/640x480 XviD 1000 kbps/MP3 128 kbps er en veldig rask kombo med OK bildekvalitet som alle kan spille.

Skal du ha bedre er Matroska/x264 HQ-Normal/AAC 128kbps et hissigere valg som sikkert tar ti ganger så lang tid å rendre og mange uten skills vil ikke få til å spille av fila, men kvaliteten blir topp.

Det viktige som omtrent ingen som lager CS-filmer får til er å huske å komprimere lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...