Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en finner bare den ene SATA Harddisken

Anbefalte innlegg

I min pc har jeg hovedkortet Asus P5VD2-VM SE. Jeg har Operativsystem og programmer installert på en Hitachi T7K250 (250GB), og resten på en ekstern Harddisk som også inneholder en Hitachi T7K250 (250GB). Jeg valgte to identiske harddisker i tilfelle jeg ville kjøre RAID en gang. Anyways, akkurat nå kjører jeg den eksterne med USB. Slik kjenner BIOS igjen begge harddiskene, men det er vanskelig å se forskjell da de heter nøyaktig det samme i BIOS.

Men så snart jeg kobler den eksterne harddisken til pc'en med eSata finner BIOS kun den harddisken som er koblet til den ene SATA-kontakten på hovedkortet.

Long story short: PC'en finner bare den ene av to harddisker når begge er koblet til SATA-portene.

Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner mellom harddisker, kontakter på hovedkortet, og boot device priority.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les hva jeg har skrevet da!

"eSATA"-kontakten på pc'en min er nøyaktig den samme som den interne SATA-kontakten. På mitt hovedkort er det 2 kontakter, den ene var for min interne harddisk, den andre gikk videre til en brakett der den ble gjort ekstern.

Jeg fant ut at problemet lå i det eksterne harddiskkabinettet, så nå er begge harddiskene interne, på hver sin SATA-kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...