Khaffner Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 I min pc har jeg hovedkortet Asus P5VD2-VM SE. Jeg har Operativsystem og programmer installert på en Hitachi T7K250 (250GB), og resten på en ekstern Harddisk som også inneholder en Hitachi T7K250 (250GB). Jeg valgte to identiske harddisker i tilfelle jeg ville kjøre RAID en gang. Anyways, akkurat nå kjører jeg den eksterne med USB. Slik kjenner BIOS igjen begge harddiskene, men det er vanskelig å se forskjell da de heter nøyaktig det samme i BIOS. Men så snart jeg kobler den eksterne harddisken til pc'en med eSata finner BIOS kun den harddisken som er koblet til den ene SATA-kontakten på hovedkortet. Long story short: PC'en finner bare den ene av to harddisker når begge er koblet til SATA-portene. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner mellom harddisker, kontakter på hovedkortet, og boot device priority. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har du bare prøvd eSATA, eller har du også prøvd to interne SATA kabler? Har selv dårlig erfaring med eSATA. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg bruker en slik, så det blir som en intern kabel. Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 har du lagd partisjon på den? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Hva vil det si? Den fungerer over USB, men ikke over eSATA, og det er masse på den alt Den andre, med OS og programmer fungerer fint over SATA. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Når du bruker en eSATA overgang så er det faktisk ikke det samme som en intern kabel. Jeg har selv satt en disk inn i et kabinett som har eSATA og USB. Jeg ga fort opp å bruke eSATA, det var særdeles upålitelig. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg tok harddisken ut av harddiskkabinettet, og monterte den inn i pc'en, og nå virker det over SATA. Konklusjonen er nok at det var noe ødelagt i harddiskkabinettet. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mulig det kan være at den eksterne kontakten og den interne er seriekoblet?(samme kontakten to steder) Kansje en longshot men.. Hva med å prøve den disken på en annen maskin? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Les hva jeg har skrevet da! "eSATA"-kontakten på pc'en min er nøyaktig den samme som den interne SATA-kontakten. På mitt hovedkort er det 2 kontakter, den ene var for min interne harddisk, den andre gikk videre til en brakett der den ble gjort ekstern. Jeg fant ut at problemet lå i det eksterne harddiskkabinettet, så nå er begge harddiskene interne, på hver sin SATA-kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå