Gå til innhold

Ny kameraveske for nybegynner

Anbefalte innlegg

Heisann. Akkurat gått til innkjøp av et Nikon D40 med 18-55 objektiv. Det jeg lurte på var om noen har noen meninger/erfaringer/tips til vesker som denne passer fint i... Tenkte helst på en veske med plass til masse annet da jeg som regel kommer til å ha med meg kamera overalt hvor jeg går (skole etc) og trenger da plass til bøker og notatblokker og kanskje en slim laptop... Finnes det i det hele tatt slike?

eneste ekstra plass, kameramessig, i tillegg til kamerahuset og objektivet er vel da ekstra batteriplass og minnekort. Men siden disse ikke er av de største burde det vel være mulighet for å presse de inn et sted

På forhånd takk

/Stoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det høres ut som det er en kombi sekk du trenger.

Jeg har en Lowepro med plass till bærbar pc (opp til 17")

Litt fotoutsyr i bunnen + et bra rom til f.eks bøker.

Finnes sikkert mange lignende sekker, ser de har stort utvalg på datashopper, fotoshopper og noe på El-kjeder.

Lenke til kommentar

National Geographic 2475 er knallfin synes jeg, og du får plass til en 13" laptop i den. Ellers har du 2477 som er stor og har plass til masse, og opptill en 17" laptop (eller 15.4" widescreen). Men den blir ganske stor da.

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk for kun noen måneder siden i samme situasjon som deg. Etter litt om og men falt valget på Lowepro DryZone Rover.

Fordel: Veldig allsidig, 100% vanntett i kameradelen :new_woot:

Ulempe: Litt dyr(?), ikke helt vanntett i øverste del av sekken, i stede for mye plass til en av delene, har Lowepro her gitt liten plass til alt.... :dontgetit:

Er veldig fornøyd med sekken.. Fin på lange dagsturer..!! :cool:

Her ligger en fin liten test med noen bilder som kan være av interresse; http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=2658

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Takker så mye for tips og bidrag! For å klarifisere litt bruksområder så ville den (sekken) blitt fylt med:

Nikon D40 m/ 18-55 objektiv

1-2 skolebøker

1-2 notatblokker (ikke übertykke)

1 Dell Inspiron 15,4" widescreen laptop

og eventuelle ekstrating til kamera (som batteri og minnekort)

Endret av Stoffer86
Lenke til kommentar

er du på utkikk etter sekk eller veske? i emnet står det kameraveske, men så ser jeg du skriver sekk, det er forsåvidt to forskjellige ting :)

15.4" laptop + 3-5 skolebøker og notatbøker + kamera og stæsj får helt fint plass ned i en National Geographig NG2477 iallefall. Ikke ser det ut som en kameraveske/sekk heller.

Her har du et par bilder og no info: http://www.letsgodigital.org/en/18294/nati...eographic-bags/

Jeg har to av disse selv (den minste NG2345 og medium NG2475) og er knallfornøyd med dem. Stilige, behagelige og gode på alle måter. Lowepro Rover sekken min blir kun brukt dersom jeg skal på lang gåtur i skog og mark eller sykkeltur.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...