SuperStoffer Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei! Fikk et lite problem i går når jeg satt på internet og stura. Plutselig kobla adslen seg av. Den eneste måten å få den kobla opp igjen var å skru av modemet og så skru det på igjen. Men detter har fortsett å skjedd ca hvert 15 min helt til i dag!! Noen som har opplevd det samme og har en løsning på prblemet?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvilket modem og hvlket abbonoment (isp også) Lenke til kommentar
morfin Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har vært borti det samme. Plutselig kommer det opp " siden kan ikke vises" og adslen er helt død. Har ikke vært så ofte nå i det siste, men det hender. Har ikke peil på hvorfor det skjer, men det er sykt irriterende Har forresten telenor. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Sjekk på lampa som heter DSL lyser den når dette skjer, eller slukker den? Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Er ikke noen dns lampe på modemet.. :-? Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 ja har telenor adsl, og det problemet skjer innimellom, den grønne lampa( DSL) slår seg av, og jeg må vente ca et kvarter før den slår seg på igjen...ganske irriterende egentlig..vet desverre ikke hva det kommer av, telenor suger vel rett & slett.. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har telenor og har samme problemet hele tiden! må dra ut strømmen og vente noen min før den kommer opp igjen! må si da at NGT linjen til kompisen min imponere litt mere da. Aldri noe tull der. Synd at NGT ikke kom ut til meg da hadde jeg aldri kjøpt telenor. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 ja har telenor adsl, og det problemet skjer innimellom, den grønne lampa( DSL) slår seg av, og jeg må vente ca et kvarter før den slår seg på igjen...ganske irriterende egentlig..vet desverre ikke hva det kommer av, telenor suger vel rett & slett.. Vel , da er det åpenbart noe feil på linja eller på sentralutstyret og dette må feilmeldes slik at Telenor Networks som eier utstyret får beskjed. Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Man kan vel si at Telenors valg av ADSL utstyr for oppkobling er heller dårlig.. For de som har Zyxel modem.. som opplever heng, så kan dere oppdatere firmware'n her: http://www.zyxel.no/telenor/win2000.html http://www.zyxel.no/telenor/winme.html http://www.zyxel.no/telenor/win98.html http://www.zyxel.no/telenor/winxp.html Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei! Må bare si at jeg har Telenor 1 megabit og opplever overhode ikke dette problemet. Den er så stabil og fin. Har også en router koblet til 24/7 og har aldri restartet... Har Zyxel 650R modem. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 flere som har opplevd dette med telenoradsl. kontakt dem å få dem til å feilsøke. Er vel en feil på sentralen eller modemet sitt. Eller linjen frem til huset.. Kontakt telenor Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har telenor ADSL, er fornøyd med det og er ikke noe tull (det har i værtfall vært min egen feil hvis det har vært noe) Tror dere kanskje har koblet feil et sted?? har dere gjør det selv pakke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har telenor ADSL, er fornøyd med det og er ikke noe tull (det har i værtfall vært min egen feil hvis det har vært noe)Tror dere kanskje har koblet feil et sted?? har dere gjør det selv pakke? At noen har en grei linje betyr ikke det er endel trøbbel. Og de feilene han beskriver har ingenting med ISP og gjøre, det er feil på utstyret som leies av Telenor Networks og det er fint lite support hos Telenor ADSL kan gjøre utover og feilmelde det til eieren av utstyret. Lenke til kommentar
river Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Vist dere bruker win2k eller winXP, så vil jeg anbefalle å bruke Raspppoe. Det programmet finner du på nettet. Det er mye bedre å bruke det en det som følger med adsl`en til telenor. Telenor sin pppoe har jeg hatt en del problemer med som f.eks at det ikke vil virke og at det kobler seg av og på. Alt kom seg med Raspppoe. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei Dette er feil i sentralen. Gi bedskjed til support og de sender folk og bytter kort i sentralen. Det har hendt for meg og alt er fixet når telenor har besøkt sentralen. Roger [email protected] Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har telenor jeg. det skjer en gang iblant med meg også. Men oss meg slår den seg bare av 1 gang. Da må je slå av modem i ca 30 min, og da kan jeg slå den på igjen. så funker den helt perfekt igjen. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 det samme skjer ofte med meg .. men jeg har ikke ADSL .. jeg har Inett over Kabel (også fra Telenor) det er grusomt irriterende .. og varer i allt fra 5 minutter til 3 timer .. idet siste har bare bare vært på 5 minutter .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå