Rudde Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) uburen: du kan ikke bare komme med forslag på grunnlag av at de er dyre vettu... EDIT: Post 999 x] Endret 24. juni 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Matrox-skjermkort vil ikke ha noe i denne maskinen å gjøre. Ut fra den bruken trådstarter spesifiserer, bør han gå for Quadro eller FireGL-kort, som er optimalisert bedre enn GeForce og Radeon-kort til 3D-rendring. Men det koster deretter. Dessuten er det litt rart at ingen har påpekt at hovedkortet som er valgt ut må ha FB-DIMM (Fully Buffered) DDR2-moduler... Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 dailydrifter, ja skal se om jeg ikke får tatt noen bilder og legge opp testresultater etter hvert siindre, hei, takk skal sjekke det ut når det begynner å nærme seg bestilling av grafikk kort uburen, har ikke hørt om matrix før..hmm. Tror jeg holder meg til mer kjente merker..men takk for innspill.. playmofetish, Hey, det var bra du gjorde meg oppmerksom på RAM typen...Ble ikke så veldig glad når jeg så at FB DDR 2 RAM var mye dyrer enn vanlig DDR 2 RAM..men men, bedre enn å kjøpe feil ihvertfall : ) Takk ! ---- Har fått den første lønninga så nå begynner jeg snart å bestille kabinett og skjerm eller hovedkort - de store tinga først Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Først og fremst: Kvitt deg med skjermen. TN-paneler egner seg ikke til grafisk arbeid. Her må du nok fleske til. Dell 2709W kanskje? Er på tilbud nå til 5372,-. Koster vanligvis over 7000,-. Men selv ville jeg ventet til det kommer noen anmeldelser. Se også her og her. 1TB F1-disken gir 20% bedre ytelse enn 750GB fordi den har større plater. Se her. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Eventuelt som vi pratet om i en annen tråd phear00 så kanskje kjøpe en billig skjerm nå og se hvordan det blir med 120hz lcd. Jeg så at det skulle være snakk om 3dje kvartal i år. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Litt Off-topic Matrox er vel det mest kjente merket, men det forutsetter at du har jobbet med data før 3d tiden. De har ikke helt fått dreisen på det. Men til 2d og hauger og lass av skjermer så er matrox bra. Men for ditt bruk så er det søppel. Skjerm så ville jeg ha prøvd noe annet enn TN-panel. Når det gjelder minne så ville jeg ha lett etter 4GB moduler. For du kommer mest sannsynlig til å ville ha mer etter hvert. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 For ddr2 minne er Mushkin sitt nye 4gb sett, arctic white eller hva det het, meget bra. Det har lavest volt/strøm krav, og veldig aggressive timings. Det var også ett meget bra 1066mhz sett med de laveste timings jeg så men husker ikke hva det het, men det var mushkin det også. Ellers så fikk jeg meg en fornøyelig fin overraskelse i går da jeg så over noen reviews av NorthQ psu a 850 og 650w modeller. Likte veldig godt den kabel løsningen, med de tynneste strøm kabler jeg har sett. Samt den støttet 9 serial ata, 850w modellen, som er det jeg har plass til i det lian li kabbiset jeg har fått meg. northq 850watter. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Eventuelt som vi pratet om i en annen tråd phear00 så kanskje kjøpe en billig skjerm nå og se hvordan det blir med 120hz lcd. Jeg så at det skulle være snakk om 3dje kvartal i år. Hvis han ikke skal spille så mye har han vel lite behov for 120hz. Selv om 3D-funksjonen kanskje kan være bra til 3D-arbeid. Ikke vet jeg. 3. kvartal høres bra ut Håper det kommer mer informasjon snart. Endret 9. juli 2008 av phear00 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 I forhold til lyd/bilde video redigering som ett eksempel, er responstid noe man kjemper med i dag. Jeg ser ingen god grunn til å velge 60hz framfor 120hz, annet enn evt. økonomisk. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Ut i fra det jeg kan se i detaljene på Hovedkortet så er det vanlig DDR 2 RAM som skal passe. Mer info hadde vært bra hvis jeg tar feil... FEIL! Dersom du går inn på Amentio sine sider om hovedkortet finner du dette: Memory Type: Fully-Buffered DIMM DDR2 800/667/533 Reg. ECC Du kan IKKJE bruke vanlig DDR2, du trenger registered ECC minne. Det brikkesettet som er på hovedkortet støtter rett og slett ikkje vanlig DDR2. Bah, det var visst postet før likevel Endret 9. juli 2008 av Dragavon Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Alle delene er nå bestilt - https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=75850 TUSEN TAKK TIL ALLE SOM KOM MED GODE INNSPILL OG KOMMENTARER Jeg kommer til å legge ut bilder av byggeprosessen og noen benchmarks når den tiden kommer... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hadde vært morsomt om du kunne sagt litt om hvordan du opplever den dell skjermen. Som har ifra 60ms til 90ms input lag. Om du driver med tegning o.a. relativt presisjonsarbeid vil jeg tro den skjermen er glemmesak. Men nå har du jo bestilt den =) Endret 6. august 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 amiganostalgia - Ja det skal jeg gjøre. Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Update... Er det bare meg eller synes folket at ventetid over 1 måned blir for lenge når man har kjøpt og betalt pc-deler? Fikk 3 ut av 7 kolli relativt raskt ( 2 uker) men mangler fortsatt 4 kolli...(kabinett,raptordisk,dvd-brenner,ram) Reiser til England for å studere om 2 uker og venter resten av delene asap...sendte mail til folka på amentio.no på fredag men har ikke fått svar. Det irriterer meg.. og det har skjedd en forandring i valg av grafikk kort, det blir heller dette: Club3D HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Update... Er det bare meg eller synes folket at ventetid over 1 måned blir for lenge når man har kjøpt og betalt pc-deler? Fikk 3 ut av 7 kolli relativt raskt ( 2 uker) men mangler fortsatt 4 kolli...(kabinett,raptordisk,dvd-brenner,ram) Reiser til England for å studere om 2 uker og venter resten av delene asap...sendte mail til folka på amentio.no på fredag men har ikke fått svar. Det irriterer meg.. og det har skjedd en forandring i valg av grafikk kort, det blir heller dette: Club3D HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 Altor lenge. Eg hadde avbestilt og kjøpt delene som manglet ett sted de var på lager. Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Enig. Jeg sender dem en siste mail, får jeg ikke et skikkelig svar nå så avbestiller jeg. Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Heisann folkens. Det endte med at jeg ikke fikk DVD brenner og Raptor disken. Samme kan det vaere. Jeg kjOpte heller Samsung * Super Writemaster 20*20. Amentio liker godt aa kunne skylde paa deres leverandOr. Etter 5 uker i venteboksen burde et lys begynne aa blinke. Dette var etter andre gang jeg hadde purret paa dem. Amentio Kundeservice: " Din ordre har stoppet opp igjen hos vår leverandør da DVD brenneren og Raptor disken på din ordre er EOL(end of life) og er ikke å skaffe lenger." - slutt. Javell? Saa refunder pengene i en fart og send varene som er paa lager i ekspress fart. Skulle ikke veart nOdvendig aa nevne en gang. Som noen sikkert skjOnner sitter jeg i England naa. Har nettopp satt i sammen alle pc delene og skal installere Vista Ultimate 64 bit i morgen. Bilder og benchmark kommer snart tenker jeg. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Som noen sikkert skjOnner sitter jeg i England naa. Vegard? hehe, kjenner en som drar til england å studerer innenfor noe data styr. måtte bare spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå