Mostly Space Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Syntes ikke stort om bildet da jeg tok det, men liker det bedre jo mer jeg ser på det. Er jeg på bærtur? Endret 21. juni 2008 av Kringlefarfrar Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 Like greit å endre tittel på tråden med en gang, før du får beskjed av moderator å gjøre det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 Det er et ganske standard turistbilde, men godt gjennomført. Lyset er litt grått og trist, noe som ofte er en turists svøpe. Ingen tid til å løpe tilbake når lyset er finere. Det er stramt og fint komponert, men jeg synes du kunne utnyttet motivet bedre. Det burde vært mulig å finne andre løsninger også. Men men. Alt i alt et ok turistbilde, selv om lyset ikke var på din side. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 På en måte liker jeg bildet. Det er jo litt uklart og kanksje litt skjevt, men allikevel liker jeg det. Grunnen til at man plutselig bare liker noe vet jeg jo ikke. Men i dette tilfellet blir det min første tanke som er avgjørende.. blandingen mellom gammelt og nytt. Om man kunne redigert alt det nye som er "utenfor" til å se ut som det også var gammelt, slik at det fra "vår verden" bare var synlig inni buene så er man der mine tanker var. Sikkert ingen som skjønner hva jeg tenker.. men kort sagt så liker jeg bildet til tross for de mangler det eventuelt måtte ha. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Det er på mange måter et optimalt turist-bilde. PMnormal har nevnt været og den stramme komposisjonen. Men det er en del detaljer som gjør bildet. Vi er sannsynligvis i London, det er både en dobbelt-dekker buss og en London Taxi med. McDonalds kommer man selvfølgelig ikke unna. I tillegg er det et par mennesker og noen duer med. Savner bare en pub ... Tom Endret 21. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Mostly Space Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 Takk for fin kritikk, enig i at lyset kunne vært mer spennende. Syntes også han fyren med dress er litt interessent, men det er muligens fordi jeg har sett for mange mafia-filmer.... Redigerte bildet på en skjerm som viste seg å være veldig "fargesprakende", så resultatet er litt blassere en jeg forventet nå som jeg ser det på en "normal" skjerm. Er riktig at det er i London ja, Marble Arch heter den. Interessent ide pybalto, men mine photoshop-ferdigheter er dessverre ikke helt der enda Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 Bildet slår meg som litt "mykt". Kan nyte godt av en oppskarping... Marble Arch ligger forresten like ved Speaker's Corner og Hyde Park, og jeg inbiller meg at det kunne vært penere om det var tatt andre veien.... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Hum. Med tittelen fungerer det bra. Da blir det gatefoto (om jeg tolker deg og bildet rett) som fungerer bra. Men uten tittel og forklaring hadde jeg ikke forstått poenget med bildet. Om meningen var selve det arkitektoniske beklager jeg misforståelsen. Lenke til kommentar
Mostly Space Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Hum. Med tittelen fungerer det bra. Da blir det gatefoto (om jeg tolker deg og bildet rett) som fungerer bra. Men uten tittel og forklaring hadde jeg ikke forstått poenget med bildet. Du har nok forstått meg riktig ja. Men som du sier; det kommer litt utydelig fram, så derfor forandret jeg tittel. Er jo egentlig bare en detalj i bildet, men jeg syntes det gjorde det litt mer spennende. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg så det nå. Morsomt. Nå får det lite sus av Blow Up. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 På en måte liker jeg bildet. Det er jo litt uklart og kanksje litt skjevt, men allikevel liker jeg det.Pussig. Jeg opplever og bildet som skevt. Men det er det ikke (har sjekka). Det er nok kombinasjonen av treet, delvis bussen, folka, og duene som får det til å bli litt sidetungt. Tittelen tar jeg nesten ikke. Fyren som kanskje har onde hensikter blir for liten i billedflat, sånn at jeg nesten gir opp å lete før jeg finner ham. Han er heller ikke plassert sånn at blikket finner ham lett. Dama med barnevogna og duene fanger meg faktisk før ham. Så desverre ga ikke dette bildet meg så mye. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg er enig i at tittelen blir litt kryptisk når poenget er knapt synlig i bildeflaten, men det har jeg ikke tatt hensyn til i min vurdering. En god tittel kommenterer meg, en tittel jeg ikke forstår overser jeg. Det at han i bakgrunnen ser ut til å gripe etter en pistol er ikke åpenbar nok til at jeg synes det rettferdiggjør en slik tittel. Men dette er verre enn pixelpeeping, i og med at det i praksis ikke har noen betydning for bildets eventuelle kvaliteter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå