ZeRKoX Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei. Jeg har undersøkt litt rundt, men finner ikke noen løsning. Er det mulig å slette filer med php? Jeg har et system der du kan legge inn produkter, og legge til et bilde, og ønsker at jeg skal kunne slette bildene i sammen med produktet. Slik det er nå slettes produktet fra databasen, men ikke selve bildefilen, og over noen år blir det uforholdsmessig mange filer som ikke er i bruk. Finnes det en god måte å fikse det problemet? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg ble ikke så veldig klok, men viss jeg for eksempel skal slette /bilder/produkt/1543.jpg, hva skal koden da bli? $name = '/bilder/produkt/1543.jpg'; unlink($name); Slik? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Tror det skulle funke ja. Du kan jo bare teste det da. Se om det funker. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg ble ikke så veldig klok, men viss jeg for eksempel skal slette /bilder/produkt/1543.jpg, hva skal koden da bli? $name = '/bilder/produkt/1543.jpg'; unlink($name); Slik? Nei, det er en absolutt bane og jeg tviler på at den er det i realiteten? Sannsynligvis må du enten droppe / foran bilder eller skrive ./ for å indikere at det er en relativ bane. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 $name = 'bilder/produkt/1543.jpg'; unlink($name); Slik? Jeg får ikke testet, siden jeg ikke er hjemme, og da har jeg ikke tilgang til opplasting på serveren min. Jeg har et par problemer med å få FTP-en til å virke eksternt. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jepp, tror det skal fungere. Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jepp, tror det skal fungere. Dette skal i teorien fungere, men forutsetter riktignok at riktig CHMOD er satt på fil eller mappen fil(er) ligger i. Edit: Med riktig CHMOD menes da at php i utgangspunktet har rettigheter til å endre/ slette filer på valgt område. Endret 23. juni 2008 av funkyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå