link202 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Jeg jobber totalt 7 timer denne lørdagen. Siden jeg egentlig kun skulle jobbet hverdager, (har jobbet over 40 timer sålangt denne uken) så blir det regnet som overtid. Vi bestilte overtidsmat, men er det normalt å føre opp lunsjpause på timeantallet ved overtid? Endret 21. juni 2008 av link202 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 er litt usikker på reglene her, men sånn jeg har forstått det så skriver du timer for tiden du spiser hvis du må kjøpe overtidsmaten selv, hvis den blir betalt av jobben derrimot skriver du ikke tiden. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Arbeidsmiljøloven §10-9, 2.ledd (2) Når arbeidstaker arbeider mer enn to timer etter at den alminnelige arbeidstid er avviklet, skal arbeidstaker gis en pause på minst en halv time. Pausen regnes som en del av arbeidstiden. Pause som legges etter alminnelig arbeidstids slutt, godtgjøres som overtidsarbeid, men regnes ikke med i det antall timer det er tillatt å arbeide overtid etter § 10-6. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen kortes ned eller forskyves. Endret 21. juni 2008 av Peterman Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hos oss har vi alltid betalt matpause på overtid. Men ikke ellers. Og maten kjøpes av bedriften, enten det er pizza eller folk i kantina (hvis mange jobber overtid). Endret 21. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå