Stigi81 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei. Jeg holder på å lage en fotballside, og lurte på om noen vet om det er mulig å hente ut data for fotballtabeller fra N3sport sine oppdaterte sider, slik at man slipper å legge inn resultatene selv? Alternativet slik som jeg ser det, er jo å benytte meg av joomleague, men her må man jo legge inn alle resultatene selv.. Det jeg kunne tenke meg, var en smal tabell i margen på siden, men lite info, synes N3sport sine tabeller har for mye info til å ha på en side med andre ting på. Er dette noe som er mulig å få til? Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Det er fullt mulig. 1. Sjekk at du har lov å kopiere innholdet på sidene du laster ned resultatene fra. 2. Last ned den oppdaterte siden med jevne mellomrom. Dette kan du gjøre ved å besøke en spesiell PHP side som laster den ned, sette opp en cron jobb som kjører PHP scriptet automagisk, eller sammenligne når du sist lastet ned siden og la PHP siden som skal vise resultatet oppdatere live mens brukeren venter. 3. Lag et PHP skript som leser gjennom siden du har lastet ned (i minnet) og hent ut data du vil bruke. Her er gjerne regex til god nytte. 4. Lagre dataene du har hentet ut, enten ferdig med html som en fil eller som rå data i en database. 5. Vis dette som en del av web siden din. Endret 21. juni 2008 av OISNOT Lenke til kommentar
Flin Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Har du en link til denne siden? Enklere å hjelpe når man vet litt mer. Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Hei. Linken er: http://idrett.speaker.no/07/ResultatServic...=&7=&8= Lenke til kommentar
Flin Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det skulle være mulig det. Hva vil du hente ut? Poeng? Resultater? Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Hei. Tror denne linken er bedre å forklare på: http://idrett.speaker.no/07/ResultatServic...=&7=&8= Her vil jeg hente ut følgende info fra tabellen: Kolonne nr: 1( # nr på tabellen) 2 (navn på laget) 3 (antall spilte kamper) 8 (totalt antall poeng) Så vil jeg sette dette sammen til en egen smal tabell, som jeg kan plassere i margen på min egen side. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Har sett litt på det. Skulle gå greit det. Er litt arbeid med å finne mønstre osv. Kan sikkert hjelpe deg litt, skal se på det utover kvelden/morgen dagen, men har noe gårdsarbeide som jeg må hjelpe min far med så er ikke P1. Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) OK. Det er helt supert! Mange takk. Du trenger ikke å stresse med det, resten av siden er langt fra ferdig ellers, så det har ingen hast! Men det er flott hvis du har mulighet til å se litt på det! På forhånd takk Endret 22. juni 2008 av Stigi81 Lenke til kommentar
chrtsta Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Fint om dette skriptet kunne legges ut i tråden, slik at andre også kan se det! Lenke til kommentar
Flin Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) <?php $a = file_get_contents('http://idrett.speaker.no /07/ResultatService.aspx?0=4&1= Fotball&2=Norge&3=2008%20-%202008&4=289645&5=&6=&7=&8='); preg_match_all('/<tr id=".*?" class=".*?">.*?<\/tr>/s', $a, $c); foreach( $c[0] as $val => $in) { $inn = strip_tags($in, "<td>"); preg_match_all('/<td class="NormalLine">.*?<\/td>/', $inn, $ny[]); }; ?> Så kan du hente ut det du trenger av info fra arryen som heter "ny" Husk ikke bruk det til noe som ikke er lov. Det er bare til å samle data, hva dere gjør med den dataen som er samlet tar jeg intet ansvar for. Edit : // Endret 24. juli 2008 av Hjelpphp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå