Starcraft_RULES Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei Jeg har planer om å mikse sammen noen sanger og la folk kunne laste de ned til å ha på mp3en. Det er vel i seg selv ulovelig. Men hvordan kan jeg gjøre det "lovelig"? Finnes det en maks-lengde på en sang før den blir ulovelig? (altså at la oss si man kan laste ned 30 sek. av en sang før det blir ulovelig) Eller (det jeg synes virker mest lovende) å få folk til å godta før de laster ned miksen, at de har alle sangene som er i miksen fra før. Dermed blir det ikke ulovelig? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Finnes det en maks-lengde på en sang før den blir ulovelig? (altså at la oss si man kan laste ned 30 sek. aven sang før det blir ulovelig) Nope, det fins ingen slik grense. Hvis du hadde laget et kunstverk, og brukt hundrevis av timer på det, hadde du da syntest det hadde vært greit at hvem som helst skulle få kopiere 30% av det lovlig? Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 hehe, ok kan være enig med deg der ja Men hva med "smutthull" nr. 2? Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Ingen som har peiling? Få få folk til å godta før de laster ned miksen, at de har alle sangene som er i miksen fra før (kjøpt lovelig). Dermed blir det ikke ulovelig å laste ned miksen? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) man kan bruke 10% av et annet verk i ditt eget , tror jeg . http://www.skolenettet.no/moduler/template...;epslanguage=NO svaret finnes der inne dette burde nok vært plasert under juss forumet Endret 29. juni 2008 av Mato Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Mixtapes og DJ-mixer er lovlig å legge på nettet Ikkeno problem! themixingbowl.org er jo en torrenttracker som er KUN for det. Å denne er 100% lovlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå