bo1e Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Noen som har testet responsivitet i spill som q2 eller q3 eller unreal tournament eller spill i den duren? Har vondt for å tro at det funker i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det er ikke meningen å spille slike spill på så små pc'er. Meningen blir jo borte. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ser ganske lys på dette konseptet, og tror det kan bli en suksess, hvis det forbedres. Som det står i en kommentar på youtube, tenk deg om du kunne låne en PC for å spille f.eks. Crysis på Very High DX10? Eller spille litt AoC på toget? Har veldig lyst til å kjøpe "Ultra" og teste det ut, legge ut SS-er her osv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 På toget? I så fall bør man satse på et tog med innlagt minst 100 mbit/s internettlinje. Med mindre man har med seg den kraftige spillemaskina på toget også. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser? EDIT: Skal kjøpe ultra i løpet av uka og skal legge ut en detaljert test ett eller annet sted her på forumet seinere Endret 23. juni 2008 av Submoose Lenke til kommentar
dTd Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser? EDIT: Skal kjøpe ultra i løpet av uka og skal legge ut en detaljert test ett eller annet sted her på forumet seinere Si i fra her eller noe da venter spent Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser? EDIT: Skal kjøpe ultra i løpet av uka og skal legge ut en detaljert test ett eller annet sted her på forumet seinere Man kan automatisk på grunnlag av kapasitet på dagens Internett og ikke minst forsinkelsestider fra f.eks toget til din pc gå ut fra at ytelsen vil være laber. Over lokalnett med hastigheter på 100Mbit og 1Gbit kan jeg være enig i at det kan være en god ide, men ikke over Internett. Forøvrig håper jeg at åpne nettverk som på toget har en begrensning som begrenser hver brukers nettbruk, slik at andre ikke lider av at en person bruker hele linjen. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser? EDIT: Skal kjøpe ultra i løpet av uka og skal legge ut en detaljert test ett eller annet sted her på forumet seinere Si i fra her eller noe da venter spent Will do Hvor på forumet er det ideelle stedet å legge ut en slik test da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser? Antagelser Hvor høy båndbredde tror du man får på toget? Tror du det er nok for å overføre bildet med god hastighet? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Da venter jeg på e-post fra StreamMyGame med aktiveringslink Håper å få testet det ikveld. Den ferdige testen kommer sannsynligvis på Torsdag/Fredag, men det kan hende det kommer en sniktitt allerede imorgen Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 I best tenkelig tidspunkt så er modemet mitt dødt ... Og jeg skal på ferie til fredagen, så det spørs om det blir noen test før om 3 uker :/ Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 fikk testa det litt på min no good laptop. testa wow littegranne. men museknappene virka ikke. og teksten i wow er helt uleselig. Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Må bare si at jeg er veldig skuffet, hvorfor må man tenke så kort? Telefon, nei, det er bare tull, ingen som vil bruke noe slikt... - Ja, det var det de høye herrer sa når ideen ble lagt frem første gang. Ser alle her regner med at man skal ha en monsterpc på rommet sitt og sitte i stua med laptop... hvorfor skal det gjøres så tungvindt? Dere klager på delay og hundredels sekunder, igjen.. latterlig. Dette er starten på noe nytt, noe som har pågått lenge i bedriftsmarkedet, virituallisering er kommet for og bli. Det er allerede 200 mil fra deg til serveren, tror du virkelig 10 eller 20 meter har noe å si? Å hvorfor skal det i det hele tatt bli noe lengre? Dere snakker om DVI kabler her, men glemmer helt at dette er helt meningsløst, DVI, VGA, HDMI uansett har ingenting med dette å gjøre. Hastigheten i Norge på nettverk er latterlig, men vi klarer oss fint alikevel. Blir litt futuristisk dette, men om ingen starter med applikasjoner som dette vil vi aldri komme fremover, så kan dere sitte med DVI kablene deres til alderdommen tar dere.. Hvorfor skal hjemmebrukeren ha monsterpcen? Er det ikke mer logisk at det settes opp på en slik måte at du har en liten og lett klient med software laget for å lese signaler sendt fra en server som står hos feks telenor, derfra "streames" de nødvendige signalene til deg for å tolke informasjonen til din klient - gjerne en klient for hvert spill - og du sender videre til telenor ditt svar.. Det som da skjer er: Du har AKKURAT like lang distanse til værtserveren som før, bare at din server har langt bedre tilknyttning mot en eventuell spill-server enn hva du noen gang har hatt eller kommer til å få. Mulighetene her blir fort mange når du kan henge opp en tv på veggen med nødvendig klient software til å kjøre tjenester over IP/Digital TV, plutselig abonnerer vi bare på tjenester over nettet med bare en "monitor" hjemme i stua... Skal selvfølgelig si meg enig i at 800x600 med 1 sec delay ikke er noe å satse på i fps spill, men man må se mulighetene og helheten, ikke bare tenke begrensninger. Båndbredde er en ting, men som nevnt, det er utrolig mange måter å forandre ting på. Mvh drømmende <3 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Helt enig med deg på det der Niclas, virituallisering vil bare øke fremover. Forhåpentligvis også til "gaming verdenen". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Å ha muligheten til å streame god kvalitet rett over nettet er ingen ny ide, og det er det vel mange som ønsker seg også. (med 10 gbit i hjemmet så er vi vel snart der på LAN-nivå), men man kan jo ikke bare ignorere de tekniske begrensingene som finnes i infrastrukturen i dag. At folk har et realistisk forhold til hvordan dette fungerer i dag betyr ikke at de er negativt innstilt til framskritt. AtW Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det er allerede 200 mil fra deg til serveren Men det er bare data om hvor spill-karakterene befinner seg på brettet. Mens den lokale PCen setter inn de dataene og lager brettet. Men ja, gleder meg til cat7 og 10Gbps. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Må bare si at jeg er veldig skuffet, hvorfor må man tenke så kort? Telefon, nei, det er bare tull, ingen som vil bruke noe slikt... - Ja, det var det de høye herrer sa når ideen ble lagt frem første gang. Ser alle her regner med at man skal ha en monsterpc på rommet sitt og sitte i stua med laptop... hvorfor skal det gjøres så tungvindt? Dere klager på delay og hundredels sekunder, igjen.. latterlig. Dette er starten på noe nytt, noe som har pågått lenge i bedriftsmarkedet, virituallisering er kommet for og bli. Det er allerede 200 mil fra deg til serveren, tror du virkelig 10 eller 20 meter har noe å si? Å hvorfor skal det i det hele tatt bli noe lengre? Dere snakker om DVI kabler her, men glemmer helt at dette er helt meningsløst, DVI, VGA, HDMI uansett har ingenting med dette å gjøre. Hastigheten i Norge på nettverk er latterlig, men vi klarer oss fint alikevel. Blir litt futuristisk dette, men om ingen starter med applikasjoner som dette vil vi aldri komme fremover, så kan dere sitte med DVI kablene deres til alderdommen tar dere.. Hvorfor skal hjemmebrukeren ha monsterpcen? Er det ikke mer logisk at det settes opp på en slik måte at du har en liten og lett klient med software laget for å lese signaler sendt fra en server som står hos feks telenor, derfra "streames" de nødvendige signalene til deg for å tolke informasjonen til din klient - gjerne en klient for hvert spill - og du sender videre til telenor ditt svar.. Det som da skjer er: Du har AKKURAT like lang distanse til værtserveren som før, bare at din server har langt bedre tilknyttning mot en eventuell spill-server enn hva du noen gang har hatt eller kommer til å få. Mulighetene her blir fort mange når du kan henge opp en tv på veggen med nødvendig klient software til å kjøre tjenester over IP/Digital TV, plutselig abonnerer vi bare på tjenester over nettet med bare en "monitor" hjemme i stua... Skal selvfølgelig si meg enig i at 800x600 med 1 sec delay ikke er noe å satse på i fps spill, men man må se mulighetene og helheten, ikke bare tenke begrensninger. Båndbredde er en ting, men som nevnt, det er utrolig mange måter å forandre ting på. Mvh drømmende <3 Grafikken blir forstsatt så vidt jeg vet i de fleste av dagens teknologier beregnet av ditt lokale skjermkort. Dette er altså helt anderledes, her skal de ferdig beregnede grafikkdata sendes, noe som trenger mye høyere båndbredde. Bare tenk på hvor mye båndbredde en HD kanal tar. Nettverket er ikke laget for å sende høykvalitets mediastreamer til hver enkelt kunde. Husk at f.eks kabelselskaper broadcaster sine signeler, dvs at alle lytter til det samme signalet. I spill derimot vil man måtte sende forskjellige signaler til hver spiller. Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Grafikken blir forstsatt så vidt jeg vet i de fleste av dagens teknologier beregnet av ditt lokale skjermkort. Dette er altså helt anderledes, her skal de ferdig beregnede grafikkdata sendes, noe som trenger mye høyere båndbredde. Bare tenk på hvor mye båndbredde en HD kanal tar. Nettverket er ikke laget for å sende høykvalitets mediastreamer til hver enkelt kunde. Husk at f.eks kabelselskaper broadcaster sine signeler, dvs at alle lytter til det samme signalet. I spill derimot vil man måtte sende forskjellige signaler til hver spiller. Det er ikke nødvendig å gjøre "hele" beregningen på fjerntliggende enheter, samtidig som dataen kan skrives langt enklere/mer effektivt enn hva som går gjennom en DVI kabel uten at det skal gå betydelig/synlig mye utover det endelige resultat. GPU/CPU to "forskjellige" måter å beregne på... kanskje vi får VPU maskiner dedikert til tolking av spesielle signaler for slikt... Selv om vi kanskje ikke er der i dag, er dette helt klart et skritt i "riktig" retning, kostnadseffektivt og trendy. Endret 30. juni 2008 av Niclas Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Grafikken blir forstsatt så vidt jeg vet i de fleste av dagens teknologier beregnet av ditt lokale skjermkort. Dette er altså helt anderledes, her skal de ferdig beregnede grafikkdata sendes, noe som trenger mye høyere båndbredde. Bare tenk på hvor mye båndbredde en HD kanal tar. Nettverket er ikke laget for å sende høykvalitets mediastreamer til hver enkelt kunde. Husk at f.eks kabelselskaper broadcaster sine signeler, dvs at alle lytter til det samme signalet. I spill derimot vil man måtte sende forskjellige signaler til hver spiller. Det er ikke nødvendig å gjøre "hele" beregningen på fjerntliggende enheter, samtidig som dataen kan skrives langt enklere/mer effektivt enn hva som går gjennom en DVI kabel uten at det skal gå betydelig/synlig mye utover det endelige resultat. GPU/CPU to "forskjellige" måter å beregne på... kanskje vi får VPU maskiner dedikert til tolking av spesielle signaler for slikt... Selv om vi kanskje ikke er der i dag, er dette helt klart et skritt i "riktig" retning, kostnadseffektivt og trendy. Det er ikke nødvendig, men noe av essensen med dette produktet er jo at man skal kunne klare seg med en maskin med utilstrekkelig regnekraft. Og da må jo nødvendigvis endel av utregningene gjøres på den fjerntliggende enheten. AtW Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Selv om vi kanskje ikke er der i dag, er dette helt klart et skritt i "riktig" retning, kostnadseffektivt og trendy. Kostnadseffektivt å sende uhorvelige datamengder over internet ? Jeg forstår heller egentlig ikke nytteverdien, de tilfellene man har med seg en bærbar lett pc har man somregel noe mye mer fornuftig å bruke tiden på enn å spille. Det eneste måtte være togreiser, men her vil båndbredden fort bli alt for lite, togene har jo ikke skjøteledninger med fiber de drar etter seg Studerer selv og bruker bærbar pc rett som det er, men jeg må si det er noe riv ruskende galt når noen av mine medstudenter sitter å spiller WoW i forelesningene. Dersom jeg hadde hatt et slikt behov for å spille ville jeg heller satt meg godt til rette hjemme. Standard remote desktop har jeg derimot mye mer sansen for. Lette applikasjoner som ikke beslaglegger stor båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå