Gå til innhold

De råeste spillene på din ultraportable?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig! Men det må bli litt forsinkelse?

På bildene som "streames", blir vel kvaliteten noe dårligere?

Bra at det støtter både Windows og Linux, om de får på plass støtte for Mac OS X også, må vel alle bli fornøyde. :) Forøvrig støttes også PS3.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at framesrate-intensive spill vil funke bra over dagens vanlige Internett-tilkoblinger i Norge. Men for lokalnettverk kan dette bli ganske bra. Tenk, ha datamaskinen på et eget rom og kose seg med å spille med en eee i fanget i sofaen i stua :)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva DVI kabler har med dette å gjøre?

Remote desktop krever jo at du har tilgang til en kraftig maskin til som kjører spillet for deg. Ikke alle som har det. Dessuten funker Remote desktop rimelig dårlig.

DVI-kabler overfører bilde?

Den tjenesten her overfører bilde.

Den tjenesten her krever også at du har en kraftig maskin, den tryller ikke spillene lettere.

Remote desktop er ikke veldig optimalt, men det er en sammenligning, for det er en tjeneste som gjør akkuratt det samme, flytter skjermbildet fra en pc til en annen.

Lenke til kommentar
Remote desktop krever jo at du har tilgang til en kraftig maskin til som kjører spillet for deg. Ikke alle som har det. Dessuten funker Remote desktop rimelig dårlig.

Rett meg om jeg tar feil, men denne tjenesten krever vel også at du har en egen, kraftig PC :)

Om DVI-kabler og sånn, de er vel lagd med tanke på standarder og oppløsninger som er langt, langt større enn det skjermen på for eksempel en eee presterer? Så selv om det ikke går bra å overføre maksimal oppløsning som er mulig på DVI over ethernet, så betyr det ikke at det ikke vil gå å overføre type 800x600, iallefall med noe redusert framesrate :) Og antagelig bruker denne tjenesten tyngere komprimering enn hva som er mulig med DVI.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hvis jeg er hjemme på lokalnettet hvorfor skulle jeg da bruke min bærbare når jeg kan bruke den stasjonære.

Hvis jeg er ute der jeg har med meg den bærbare har jeg somregel andre ting å gjøre enn å sitte å spille. Samtidig må jo dette være veldig nettverksbelastene, er nok ikke noe admins på trådløse nettverk rundt omkring ikke vil være særdeles glade for.

Lenke til kommentar

A) de sender relativt greit komprimert mpeg4 video (divx eller xvid) med lite optimizeringer, dette kan encodes, sendes over netverk og decodes i real time

b) du kan f.eks bygge en kraftig vindowspc med et tonn av vifter og gjemme den i kjelleren. og så sitte og spille på en low end og stille linux pc i stua

Lenke til kommentar
A) de sender relativt greit komprimert mpeg4 video (divx eller xvid) med lite optimizeringer, dette kan encodes, sendes over netverk og decodes i real time

b) du kan f.eks bygge en kraftig vindowspc med et tonn av vifter og gjemme den i kjelleren. og så sitte og spille på en low end og stille linux pc i stua

Komprimering hadde neppe vært noe særlig effektivt på så store hastigheter. I spill er det viktig med god respons, derfor kan ikke musepekeren begynne å flytte på seg 1 sek etter man beveger musen.

Lenke til kommentar

Måten dette virker på er at du må ha en kraftig desktop som kjører spillet og som sender skjermbilder til den dårligere maskinen via LAN eller kraftig wireless med lav latency.

Så det er 3 ledd her.

- streammygames som leverer spillet og muligheten via streaming

- din kraftige PC som er lokal spillserveren som sender skjermbilder etc

- din dårlige laptop som du må sitte på lokalt nett å spille med mot din desktop

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil til oppløsning og bildekvalitet. En ukomprimert videostrøm, slik det går fra vanlige skjermkort til vanlige skjermer krever svært høy båndbredde. DVI kan levere en båndbredde på ca 4 Gbit/s for å kjøre videostrømmer på opp til 1920x1200 på 60 Hz ukomprimert.

Med 1 Gbit/s LAN kan man i teorien overføre en fjerdedel av et sånt signal. I praksis er det mye overhead på protokoller og sånt som gjør at båndbredden ofte kommer helt ned i 0,5 Gbit/s.

Det kan bety en av to ting, eller begge:

- At oppløsningen er begrenset til ca 640x480

- At bildesignalet komprimeres

Hvis bildet komprimeres så betyr at at mye CPU-kraft vil gå med til komprimering og dekomprimering på begge sider. Sannsynligvis vil komprimering med tap være det raskeste og beste. I følge hjemmesiden er det ingen begrensning på oppløsning på den versjonen til 20$ og det står at det skal fungere over svært trege nettverk. Da må jeg bare konkludere med at det brukes tung komprimering med tap for å få det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...