Gå til innhold

BK: Landskapsmotiv over Utvorda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det er mulig å trykke på bildet er det godt nok for meg. Er enig i det du selv sier om bildet.

Var ute på festningen der for en stund siden. Flott sted! :)

En fotograf var også med ut dit så det er mulig jeg og et par til drar tilbake for en liten workshop så jeg får lære noen triks når jeg er kommet i gang med nytt kamera.

Får litt følelsen av å traske rundt i Moria enkelte steder der inne :)

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Det står i reglene at du skal laste opp bildene her på akam, ikke bruke eksterne sites.

Bildet er greit som landskapsbilde. Fine linjer som leder blikket inn i bildet, men det er litt for lyst og litt for mørkt enkelte plasser.

Jeg har lite peiling på landskapsbilder, men jeg tror den beste tiden å ta slike bilder er rett før soloppgang eller like etter solnedgang.

Alt i alt et fint bilde.

Forresten..er det en optisk illusjon eller er bildet litt på skrå?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en optisk illusjon. Vi leter jo hele tiden etter skeive horisonter, og da hender det at vi finner det der det ikke finnes. Ellers et greit landskap, men ikke noe mer. Det hadde kanskje vært kult hvis du hadde fått med deg bredden på venstre side også. Da hadde det blitt en mer spennende komposisjon.

Lenke til kommentar

Landskapet er fint, det. Spesielt er det bra at du har fått med den treslippen (?) i forgrunnen. Det gir en liten kontrast til naturen, selv om jeg tror bildet hadde hatt godt av at denne var tydligere.

Du gjør også samme feilen som alle vi andre late hobbyfotografer gjør; Du er ute midt på en deilig solskinnsdag. Det gir et veldig hardt lys. Jeg tror motivet hadde blitt mye mer spennende en regntung dag med skyer rundt fjellet og litt dårlig sikt. Eller tidlig om morgenen eller sent om kvelden. Men som personlig minne fra det som må ha vært en fantastisk solskinnsdag er det jo knall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...