PgUp Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Som oftes kommer filmene vi har her fra Amerika, Europa eller Asia. Hvorfor er Bollywood filmer så ukjente? Det sies jo at det produseres mer filmer der enn i Hollywood. Er det slik at kulturelle forskjeller hindrer oss i å gå glipp av gullkorn som produseres der? Jeg finner ikke mange bollywood filmer på imdb sin topp 250 liste, så er det slik at det rett og slett ikke er filmer av særlig kvalitet? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Vi i vesten interesserer oss rett og slett ikke for Bollywood-filmer med dansing, musikk og andre sprell. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Kan ikke si de er særlig ukjente, de er MEGA store i hele Asia. Filmbransjen der tjener minst like mye som Hollywood, det er bare en uvant stil for oss. Men de har noen sinnssykt bra actionfilmer derfra også med minst like dyre effekter som Hollywood lager. Har ei indisk venninne så hun har vist meg noen filmer hun liker. Det er ofte sånn store love drama greier med dansescener og slikt, men de kan ha skikkelige actionfilmer også. Det er ikke 70-talls der nede lengre, selv om indiske 70-talls filmer er utrolig morsomme å tulle med. De har f.eks. ikke lov å vise kyssescener i bollywood-filmer, så med en gang det er noe kyssing eller klining fader det over i dansing eller bare masse blomster. Blomster-fadinga er vel mest vanlig. Dansinga skjer gjerne med 10 statister (hotte damer nesten uten klær) når de er veldig emosjonelle hehe. Det er artige filmer selv om man ikke skjønner hva de sier. Kan jo se japansk film uten å fatte bæra også, så. Så på lanseringa av en ny storfilm med de mest kjente skuespillerne på TV, det var helt sprøtt, horder med folk som skreik og fyrverkeri og bomber på scena når skuespillerne kom..skikkelig rockestjerne opplegg. Folk ser for seg disney-musikk og 70-talls hårsveiser, men det er virkelig ikke sånn nå. De lager høykvalitets actionfilmer der også, bare ikke på engelsk. Endret 21. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Alle India-themes er crap imo. Alltid en eller annen elefant med gullbukser som skal trenge seg på. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Indie filmer skal begynne å bli pressentert på YouTube nå. Så det kan bli spennende dersom du liker Bollywood. http://edition.cnn.com/2008/TECH/06/19/you...ref=mpstoryview Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Indie filmer skal begynne å bli pressentert på YouTube nå. Så det kan bli spennende dersom du liker Bollywood. http://edition.cnn.com/2008/TECH/06/19/you...ref=mpstoryview Hahaha, sorry at jeg ler, men det er en vesentlig forskjell på indiefilmer (indie = independent) og filmer fra India. Jeg elsker Bollywood-filmer av de enkle grunn at de er hysterisk morsomme. Hva er vel bedre enn at hovedrolleinnehaverne bryter ut i spontane dansescener helt uten grunn? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 LOL, så sant den tenkte jeg ikke over. Var ikke helt oppmerksom...ahaha! :!: Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg elsker Bollywood-filmer av de enkle grunn at de er hysterisk morsomme. Hva er vel bedre enn at hovedrolleinnehaverne bryter ut i spontane dansescener helt uten grunn? QFT! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Ingenting er "indie" med bollywood filmer. De har ofte større budsjett enn de største Hollywood-filmene, og de mest kjente skuespillerne der nede har nærmest gudestatus blant folk. Også er ofte damene helt sinnssykt pene og sexy. Endret 23. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hollywood og Bollywood er identiske, de følger et mønster som publikum elsker. Se for deg en amerikansk film hvor alle bryter ut i idiotisk sang og overfladisk kjærlighetshistorie - hva får du da? Jo, årets film - Hairspray. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det er også veldig dramatisk ofte. Så på en indisk film på NRK lørdag formiddag. Der sto to karer og krangla på hver sin side av et svært rom, også kom det torden lydeffekt når de zooma inn på ansiktet nesten hver gang. Dødskult. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hollywood og Bollywood er identiske, de følger et mønster som publikum elsker. Se for deg en amerikansk film hvor alle bryter ut i idiotisk sang og overfladisk kjærlighetshistorie - hva får du da? Jo, årets film - Hairspray. Nåja, _typisk_ for sjangeren "Bollywood" er nok litt annerledes. - Sang og dans viktige elementer. - Tre hovedroller er obligatoriske og bærende for handlingen: Helten, heltinnen og skurken. - Ung kjærlighet og det gode som beseirer det onde. - Meget forsiktig omgang med nakne kroppsdeler. - Kyssing forekommer sjeldent. - Alltid happy ending. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Husker jeg kika på noe Bollywood da NRK2 sendte hver Mandag tror jeg det var. Men ikke noe som falt i smak med unntak av noen actionfilmer som inneholdt noen gode scener. Men det ble for platt og forutsigbart for min del. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hollywood og Bollywood er identiske, de følger et mønster som publikum elsker. Se for deg en amerikansk film hvor alle bryter ut i idiotisk sang og overfladisk kjærlighetshistorie - hva får du da? Jo, årets film - Hairspray. Nåja, _typisk_ for sjangeren "Bollywood" er nok litt annerledes. - Sang og dans viktige elementer. - Tre hovedroller er obligatoriske og bærende for handlingen: Helten, heltinnen og skurken. - Ung kjærlighet og det gode som beseirer det onde. - Meget forsiktig omgang med nakne kroppsdeler. - Kyssing forekommer sjeldent. - Alltid happy ending. Mente ikke at de hadde samme mønster, men at de er like konsekvente med sitt respektive mønster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå