Gå til innhold

EOS 450D RAW og Photoshop cs2

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som kan fortelle meg med sikkerhet at 450D RAW bilder ikke kan åpnes i CS2? og at CS3 er påkrevd.

får bare feil om at formatet ikke støttes.

RAW bilder fra 400D åpner seg helt fint.

Ja, har lovlig utgave av Adobe photoshop :)

men hadde håpet jeg slipper og oppgradere.

håper på svar.

-e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

er det noen som kan fortelle meg med sikkerhet at 450D RAW bilder ikke kan åpnes i CS2? og at CS3 er påkrevd.

får bare feil om at formatet ikke støttes.

RAW bilder fra 400D åpner seg helt fint.

Ja, har lovlig utgave av Adobe photoshop :)

men hadde håpet jeg slipper og oppgradere.

håper på svar.

-e

Du må oppgradere til CS3 ja, ingen vei utenom. Men hvorfor ikke bruke det supre programmet som du fikk med kameraet istedet? DPP er en glimrende rawkonverter og for min bruk helt overlegen Adobe Camera Raw i enkelhet og ikke minst hvordan bildene ser ut.

Lenke til kommentar
Du må oppgradere til CS3 ja, ingen vei utenom. Men hvorfor ikke bruke det supre programmet som du fikk med kameraet istedet? DPP er en glimrende rawkonverter og for min bruk helt overlegen Adobe Camera Raw i enkelhet og ikke minst hvordan bildene ser ut.

Støtter bruken av DPP, i det hele tatt er programvaren som følger med Canon veldig nyttig og god....jeg bruker alltid den,..fra mitt første Canon ixus og til mitt 5.Canon nå. (EOS 400D)

RandiA

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Camera RAW 3.7 var vel nyaste versjon som fungerte med CS2. Og problemet er at det er forskjell på råfilene frå kamera til kamera, so om det fungerer med filene frå 400D, so treng det ikkje fungere med filene frå 450D. 450D er so nytt at siste versjon av ACR for CS2 ikkje har støtte for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...