snoxkato Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 kjenner man frankrike best blir det nok riot og ikke demostrajon... Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Opplegget blir vel noe slikt at de som har copyrighten på filene som blir lastet ned ulovlig, må framlegge en sak for internettleverandøren til vedkommende. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hmm, i dette tilfellet regnes ForumW og/eller Rapidshare som ulovlig? (haha jeg så ikke før nå at jeg kjenner personen over meg, haha ) Endret 21. juni 2008 av amir90 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) OK, Bolson Uansett føler jeg at dette vedtaket er mer typisk for nasjonen Frankrike, uavhengig av hvilken regjering/president som sitter, enn noen politisk ideologi. Edit: Eller rettere sagt; mer typisk for Ile-de-France. Endret 21. juni 2008 av jon67 Lenke til kommentar
viktor_fa Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Den franske regjeringen har nå godkjent ny lov... Jeg trodde parlamentet skulle godkjenne nye lover Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg skjønner ikke dette. Hva er de redd for? Hvem er det som truer dem? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 La oss håpe at de gode franske menn og kvinner har det i seg å herje og lage bråk igjen på en godt fokusert måte mot de som innfører slike håpløse ting som dette. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Ikke rart frankrike ikke er på nett med tanke på at de ikke har i DSL kabelen i ruteren sin engang, se bilde i artikkelen. Lenke til kommentar
Asazy Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Sperrer dem abbonenten, eller huset til den som laster ned? Hvis det er abbonenten, kan du vel sette abbonementet på kona, eller besteforeldre eller liknende? Asazy Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Nevnte det tidligere, blir bare kaos. For å ikke snakke om hvor mange som kommer til å tjuv låne trådløse nettverk (av 8 jeg finner nå kan jeg logge meg på 2 feks). En standar pc bruker har ikke en dritt peil på nettverk, så det blir nok morro fremmover i Frankrie hehe. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Dess flere abonnementer ISP-ene sperrer, dess mindre tjener de, vel? For hvis ISP-en sperrer ens abonnement i et år, betaler vel ikke personen for et år uten tilgang til nett. En annen ting er jo folk som tjuvlåner andres trådløse nett. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Bozzyeye: En løsning på problemet du skisserer er selvfølgelig å skru opp prisen på alle andres nett-tilgang. (Offentlige wifi-soner bør bli særs problematiske, forøvrig...) Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Tror ikke ISPene liker at ingen vil ha de største linjene deres lenger. Da skrur de vel opp prisen for de vanlige. Folket liker ikke at internet (og dermed mye annet) blir dyrere og går til opprør. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 1 år er meget streng straff. Internett er snart en nødvendighet. Det er vel ikke lenge før sosial klienter får det også, sammen med TV-lisensen (hvis de ikke allerede får det). En god straff ville nok vært at de i 1 år kun får internett med 100 KB eller noe slikt, meget lav hastighet. Da får de brukt nettbank og mail osv, men nedlasting/opplasting vil ta for lang tid til at de blir utbredt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Dette blir en helt feil taktikk mot pirater. Er jo ikke verre enn å skru på krypteringa i uTorrent. Skal man få slutt på piratkopiering bør man heller gjøre lovlig software lettere tilgjengelig. Når det kommer multimedia har lansering også veldig mye å si. Alt lanseres jo i USA lenge før det kommer til andre land. Er jo klart at man heller laster ned da. Jo, det er ganske mye verre enn det. Folk blir ikke tatt av at at ISPen ananlyserer all netttrafikken din. Folk blir tatt av at Bransjens disipler joiner feks torrents, harvester inn IPene til alle som deler, og sender mail til ISPen som eier IPen. I norge gir ISPen jevnt faen i disse mailene. I frankrike vil nå ISPene begynne å sperre for dette (eventuelt be folk dokumentere at de har rettigheter først). Det hjelper nada å kryptere trafikken, og det hjelper nada med Peerguradian. Det som derimot kan se en ganske sterk fremvekst er jo 1. "Seriøse" proxyer (dvs folk som tar seg betlat, og leverer god båndbredde) 2. Nettverk av typen Freenet/TOR osv der ting hopper igjennom så mange ledd kombinert med kryptering at det i praksis er svært vansklig å vite hvilken IP du får dine data fra. (hvem som er den orginale avsenderen). Ellers har jeg lite til overs for denne loven. Å være uten nett et år er en ganske hard straff i dagens samfunn. Og mange steder er tilgjengligheten av ISper dårlig. Blir det suksessfullt nok, så vil bare Freenet o.l bli mer populært, og da blir det enda lettere for alvorlig kriminalitet å hjemme seg. AtW Dette er nettop noe utviklerne av torrent teknologien faktisk er klar over og det ble drøftet sent I 2007 om forandringer innen hvordan teknologien fungerer. Det er godt mulig at morgendagens Torrent teknologi kommer til å bli sikker i den forstand at både Isp og andre brukere vil få en kryptert datastrøm som man ikke kan peile avsender fra og I noen tilfeller heller ikke sluttmottaker. Men fremtidens -torrent trafikk blir nok meget avhengig av at flest mulige brukere har synkrone linjer for det blir snart like viktig å ha like høy upload som download. Desverre så blir det nok sånn at vi tår nå store steg for et veldig anonymisert og kryptert nett, dermed så forsvinner veldig mye av den "synnlige" kriminaliteten og drittsekker som misbruker 4 åringer får plutselig nytte av slik teknologi, da det skal vanskelig la seg gjøre å bli sporet med mindre bildet kan gi nok detaljer til å finne fram til overgriperen. Det som også kommer til å bli langt mer vanelig tipper jeg er å lage trådløse nettverk hvor man sender informasjon mellom seg uten å gå gjennom internett, får man et stort nok initiativ til dette så kan man i praksis lage store private "soner" hvor man kan åpent dele materiale uten at andre aktører "lovlig" kan gå inn og overvåke denne nettrafikken. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ja, at det blir lettere for kriminelle er vel ingen tvil om. Men sånn går det når de skal gjøre slikt mot mannen i gata. Samfunnet må betale for det uansett. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg ser flere tenker i mine baner, himmel for en Gubbe lov! Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Dette vil kort og godt gjøre kryptering og proxybruk til allemanseie og franske politimyndigheter vil etterhvert få det langt vanskligere med å spore andre lovbrudd som begås av pedofile og terrorister. Kjekt for de som bedriver denslags. I tillegg er jeg litt tvilende til saksgangen her. Både virus og WAN tjueri kan påføre folk en straff pga uvitenhet. Uten noen form for rettsak. Jeg regner i dag privat internett tilgang som like viktig for den enkelte som retten til bruk av det offentlig veinett. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det er godt at en rettighetsorganisasjon nå skal få leke politi. Jeg mener det nå er på full tid å vise disse organisasjonene hva det er vi andre mener. Jeg er ikke for ulovlig kopiering, men det får være grenser hva vi skal la de få lov til å overvåke og bestemme over andre. De har overhode ingen politimyndighet. Vi har også sett hvor overivrige de har vært også. De har saksøkt bestemødre som overhode ikke aner hva internet en gang er! Det kommer også til å øke antallet som snylter på andres nett, laster ned det ulovlige der, mens de som har nettet får straffen. Men, det som alt kommer til å ende med, er at organisasjonene forsvinner som mellomledd. Film og musikk blir solgt rett fra skaperne til deg og meg. Et tilbud som stort sett ikke finnes i dag. Hadde de brukt tiden på å utvikle dette, framfor å leke politi, så hadde vi som kunder og de selv tjent på dette. Men la de få være i sin egen verden litt til, for det er snart slutt. Kommer dette igjenom her i Norge, så ser jeg heller ingen grunn til at at andre som blir rammet av ulovligheter via nettet, også skal få tilgang til å be nettleverandørene sperre tilgangen. Men jeg kan ikke se at en privataktør kan få myndighet over avtaler som er mellom deg og en annen aktør. Det eneste grunn til at du kan miste et nett i norge er brudd på avtalen fra din side mot nettleverandør, eller din egen oppsigelse. Det siste er selvsagt etter en dom i en norsk domstol som kan fradømme deg retten til tilgang. Men jeg kan aldri se at en privataktør skal kunne gjøre det samme. Vi hadde vel ikke godtat at securitas hadde kunne dømt deg til fengsel i 3 år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå