PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Gjør det - det KAN være problemet, i tilfelle prøver du den på 8 etterpå - den har mye å si på minneytelsen. Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Gjør det - det KAN være problemet, i tilfelle prøver du den på 8 etterpå - den har mye å si på minneytelsen. Merker på egenskaper på Min Datamaskin at PCen har gått fra 3.25 til 3.50gb ram. Dette har ikke vært tilfellet ved de andre tusen formateringene. Så kanskje du faktisk traff bullseye. : ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Kan hende, dette er den mest vanlige "feilen" på Gigabyte Bearlake hovedkort (G31-X48), og skyldes at bios og minne ikke samarbeider helt 100%, legg til noen ivrig Taiwanske biosprogrammerere så blir det problemer ;-) Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Kjekt tips og ha med seg videre. Er bare glad for at jeg ikke trenger å bytte ut innmat for flere tusen kroner Må fortsatt skaffe meg nytt HK for CF dog Tusen hjertelig takk så langt ihvertfall! Setter stor pris på folk som faktisk tar seg god tid og ikke bare slenger dritt. Men du må gi meg litt kreditt for å ikke bare gi opp uten videre : > Har trossalt slitt med dette i snart 3 uker. tror jeg vet hvorfor jeg ikke har lyd.. Plug and play Enhetsenumeratoren i enhetsbehandlingen har et utropstegn. Det eneste problemet er at jeg ikke finner ut hva enhetsenumerator er på engelsk så jeg får ikke googla det. Help! -- Glem det. "Device Enumerator" lol.. Endret 21. juni 2008 av aLj Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 xp og onboard hd audio = trøbbel - i Vista funker det, har du lagt inn Microsoft UAA pakka først a? Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 xp og onboard hd audio = trøbbel - i Vista funker det, har du lagt inn Microsoft UAA pakka først a? Ja, gjorde faktisk det. Var det første jeg leste om på nettet. http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1106055897?s http://www.softwaretipsandtricks.com/forum...enumerator.html baaaah.. Me so sleepy. Helvettes møkk.. Så unødvendig mye jobb Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Har gått over til Vista på alt untatt servere jeg, angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Har gått over til Vista på alt untatt servere jeg, angrer ikke et sekund. Vel, sitter her med "serveren" min som sagt, med vista på. Er utrolig uvandt. Men elsker den biten med null drivers necessary. Finner jo alt selv, og jeg må si at det går GLATT til at pcen her er ganske skit egentlig. Så, får ta en tilvenningsfase før jeg går over til vista. Synes fortsatt det er en del nedturer innenfor software som ikke gjør det verdt det, men har nå kjøpt det så det ligger ihvertfall på lur. ; ) Bruker bare "serveren" til å laste ned, ftp og ventrilo server. Så det blir ikke akkurat hardcore utforskning. Men som sagt, så digger jeg hvor glatt det går til tross for alt det negative jeg har hørt om ytelsen med vista. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg kjører RHEL5 (Red Hat Enterprise Linux) på mine servere - ikke noe Vista der nei ;-) Du kan tweake Vista så det blir nesten likt XP - har null problem med software. Anbefaler VistaManager til tweaking - det blir som natt og dag etterpå når du har skrudd av dritt som search&index blant annet. Og SP1 gjorde Vista merkbart bedre på alle mine Vista maskiner (har 5 inne for øyeblikket) Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg kjører RHEL5 (Red Hat Enterprise Linux) på mine servere - ikke noe Vista der nei ;-)Du kan tweake Vista så det blir nesten likt XP - har null problem med software. Anbefaler VistaManager til tweaking - det blir som natt og dag etterpå når du har skrudd av dritt som search&index blant annet. Og SP1 gjorde Vista merkbart bedre på alle mine Vista maskiner (har 5 inne for øyeblikket) Jepp, synes SP1 var en god release. Fortsatt en del som må fikses, men man må vel venne seg til de små tingene man ikke får i Vista (- fra xp). Forresten.. Ingen lyd fortsatt Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hmm... Jeg DS3R kort var det? Mener å huske flere som har slitt med lyd i XP - kjører du med SATA i AHCI modus forresten? Mener å ha hørt at MS UAA som følger med på cden ikke støtter XP SP2 - men det høres merkelig ut. PS! Du har sjekket at onboard audio er enabled eller Auto i bios? Man vet jo aldri... Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Hmm... Jeg DS3R kort var det? Mener å huske flere som har slitt med lyd i XP - kjører du med SATA i AHCI modus forresten?Mener å ha hørt at MS UAA som følger med på cden ikke støtter XP SP2 - men det høres merkelig ut. Fant MS UAA'en på nettet for SP3 faktisk. Kjører ikke i ahci modus. Tror kanskje jeg fant en løsning nå. Holder på og rebooter. P-35-DS3L rev2.0 er kortet jeg har. (Cheapstuffiknow.) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Du har XP SP3? Install CD med SP3? Lenke til kommentar
aLj Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Du har XP SP3? Install CD med SP3? Nei, windows update. Men alt jeg har prøvd så langt har funka svært dårlig.. Begynner og irritere meg nå. Er jo alltid et eller annet crap som dukker opp. Prøvd alt mellom himmel og jord.. Det latterlige er at når jeg plugger i minnepenn e.l. så finner den jo den, men ikke lyd. Idiotisk. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1283016 Ikke vær skamfull over at du har cheapoversjonen - sammenlignet med Asus sine kloakkfargede sorry ass unnskyldning av noen billighovedkort er det helt topp - Asus lager bra kort de også, men da må man litt opp i pris . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå