Garanti Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei, vurderer å kjøpe en Roland Micro Cube for et orgel og et elektrisk keyboard jeg har, er dette uvanlig? Funker det fint å bruke en gitarforsterker med effekter for tangentinstrumenter? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hei, vurderer å kjøpe en Roland Micro Cube for et orgel og et elektrisk keyboard jeg har, er dette uvanlig? Funker det fint å bruke en gitarforsterker med effekter for tangentinstrumenter? I verste fall har den bare HiZ-input, i så fall vil keyboardet ditt være uegnet ren signalmessig. Hvorfor ikke kjøpe en helt vanlig studio DSP-maskin? Det vil deg mye mere egnete effekter for keyboardet ditt. Endret 21. juni 2008 av Jnz Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Hva er HiZ-input? Grunnen til at jeg vil ha en gitarforsterker er at jeg vil modivisere lyden utover bruk av equalizer o.l.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Microcuben har en Aux inn også. Men vet ikke om den går gjennom effektene. Tenkte jeg skulle prøve, men akkurat nå finner jeg ikke strømforsyningen, så da får det vente litt... Geir Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hva er HiZ-input? Grunnen til at jeg vil ha en gitarforsterker er at jeg vil modivisere lyden utover bruk av equalizer o.l.. HiZ-input vil si høyimpedans-input. Alle gitarforsterkere har høyimpedans hovedinput, siden pickupene i en gitar har meget høy impedans. Outputen på keyboardet ditt har derimot lav impedans, derfor bør den ikke kobles i en HiZ-input. Det finnes mange DSP-maskiner med både equalizer, reverb, chorus, whatever du treng av effekter. Endret 21. juni 2008 av Jnz Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Grunnen til at jeg sikler etter Cuben er at jeg kan få tak i den relativt billig (1100kr.). Jeg tviler på at jeg får tak i noe lignende for keyboard til den prisen Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Grunnen til at jeg sikler etter Cuben er at jeg kan få tak i den relativt billig (1100kr.). Jeg tviler på at jeg får tak i noe lignende for keyboard til den prisen http://www.scenario-as.no/product_detail.a...;pkProduct=1615 http://www.scenario-as.no/product_detail.a...;pkProduct=4866 Du må naturligvis koble disse videre til forsterker og høytaler, men det ville du mest sannsynlig ville gjort med cuben også. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Nei? Man trenger bare å plugge den inn med en kabel, jeg har prøvd dette med en Cube en eller annen gang for lenge siden, men jeg husker ikke hvordan det hørtes ut med effekter. Endret 22. juni 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Nei? Man trenger bare å plugge den inn med en kabel, jeg har prøvd dette med en Cube en eller annen gang for lenge siden, men jeg husker ikke hvordan det hørtes ut med effekter. Så du tror et ensomt 5 tommers element vil gi deg fantastisk keyboardlyd? Nei, nettopp! Jeg linket til 2 billige effektracker i min forrige post, en av de kostet bare 470, til og med den har flere effekter en Cuben. Cuben er en gitarforsterker, ikke en effektrack. Du får jo Behringer DSP2024P Virtualizer Pro til omtrent samme prisen som cuben. På den effektracken får du mange flere effekter, du kan koble inntil 11 av disse effektene i serie eller parallelt, og sist men ikke minst, en slik effektrack er lagd til blant annet slik som du skal bruke den til, cuben er lagd for å være en gitarforsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå