Gå til innhold

Skal trene MYE i ferien, så lurer på treningstips?

Anbefalte innlegg

Heisan;)

Jeg har bestemt meg for å trene mye i ferien, å kansje få litt merkerte muskler;)

Jeg er 189 høy, 95-100kg

15 år

Kraftig, mn ikke feit;), mange som tror jeg er feit når jeg sier 100kg, mn har KRAFTIG beinbygging:D

Vil få mer merkert overkropp, og lår, så kan noen si hva jeg bør trene, spise i løpet av en dag??

Jeg svetter og EKSTREMT mye når jeg trener, å det vil vel si at jeg forbrenner godt;)??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit at folk har forskjellig kropps- og skjelettbygning, men det utgjør ikke spesielt stor forskjell. Du kan godt si at du er kraftig bygd, men det er ikke noe poeng i å bruke det som begrunnelse for vekt.

De som veier 140kg og sier at det er fordi de har kraftig beinbygging, lyver til seg selv. Det har "sikkert" ingenting å gjøre med at de er noen late dasser som sitter på sofaen og spiser junk hele dagen.

Så for å svare på spørsmålet ditt, trenger du egentlig ikke "kalle det for noe som helst", egentlig.

Må du skrive med dialekt?

Lenke til kommentar

Du burde ikke bare ha mål om å bli "stor"/markert, de som har det blir fort lite motivert ettersom det faktisk tar en del tid å markere seg godt.

Du kan forsåvidt trene det meste... Hovedgruppene for markert overkropp går på biceps, triceps, bryst, mage og _rygg_. Du kan også trene skuldre, da det er fine muskelgrupper til å forbedre seg i bla benk.

Spør på treningsstudioet (regner med at du skal trene på et), de burde vise deg øvelser du kan gå gjennom.

Ikke glem markløft og knebøy. Veldig viktige øvelser for de som vil bygge og markere, her trener du opp til 75% av muskelgruppene i kroppen.

Svetter du mye er ikke dette et tegn på god forbrenning, men et tegn på at du burde få i deg mer veske :)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Jeg vil bare komme med et innspill her. Du er 15 år og du er ikke utvokst. jeg trente tungt når jeg var like gammel som deg, og jeg har ødelagt begge skuldrene mine for livfstid. så du bør ikke trene hard bare for og få en stor og bra kropp. bruk tid og begynn lett. for kroppen din er ikke klar for tung trening. om du er kraftig og syntes det ser dumt ut og trene med lette vekter kan jeg love deg at det lønner seg. rart ingen har kommet med dette til deg før. det er faktisk en grunn til at mange treningsstudior setter aldersgrenser. Ikke for og vere en kjip kødd liksom, men du bør tenke litt før du tar i med for mange kg. det jeg mener med at den ikke er utvokst er at sjellet ikke er sterkt nok før du er 18-19 år. bare ha det i bakhode. jeg lærte på den gale måten og jeg kan love deg at jeg er ikke stolt av det. det innholler jævlig mye smerte til tider..

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er aldersgrenser på treningsenterene er vel fordi de ikke har lov til å la personer under 15 år kjøre knebøy ettersom den øvelsen kan skade ryggen.

ja, men man kan også skade seg på benkpressen,. det gjorde jeg og tok begge skuldrene. noe av grunnen er også at jeg løfta litt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...