Gå til innhold

Astrantia major - storstjerneskjerm - macroøving

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du klart å unngå refleksen i bladet nederst i bildet, så hadde det vært sterkere. Men jeg synes det er ganske flott. Det er skarpt der det bør være skarpt, og jeg liker den lille 3D-sugen i den delen av blomsten som er ute av fokus. Sett bort fra det litt for lyse området i bunnen, så synes jeg det fungerer bra. De andre feilene er lette å overse.

Lenke til kommentar
Hadde du klart å unngå refleksen i bladet nederst i bildet, så hadde det vært sterkere. Men jeg synes det er ganske flott. Det er skarpt der det bør være skarpt, og jeg liker den lille 3D-sugen i den delen av blomsten som er ute av fokus. Sett bort fra det litt for lyse området i bunnen, så synes jeg det fungerer bra. De andre feilene er lette å overse.

Takk skal du ha, PMnormal...skal øve og øve da vet du :yes: ..men nå har jeg fått en del objektiver å hanskes med da, så det er mange som skal innøves. Får ta det litt systematisk etter hvert. Håper på at Tom kommer med noen oppgaver, så øvingen av objektiv glir inn og blir litt mer strukturert. :) (Fin fotoskole dette forumet.. :thumbup: )

RandiA

Lenke til kommentar

Pen blomst. Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg liker DOF. Er jo også enig i det PMn skriver, men det legger jo også "føringer" på mine tanker. Jeg tror jeg faller på at jeg ville foretrukket å se litt mer av det innen fokus.

Også er jeg enig med PMn at dere macrofolk har mistet en stor kilde til inspirajon.

Lenke til kommentar

Av naturlige grunner blir det en del macro ja. (På grunn av en annen hobby: planter og hage og natur), men jeg ønsker ikke å være ensporet innen fotografering :no: Det er bare det at jeg prøver å være LITT systematisk, konsentrere meg om ett objektiv om gangen, Jeg regner med at andre "innfallsvinkler" skal komme etter hvert. :yes: (Har jo anskaffet både vidvinkel og tele nå ved siden av en bra normal-zoom)

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...