Gå til innhold

Braindead (peter jackson) hva synst der om den ?

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Heisann , jeg og noen kamerater tok å såg Braindead i kveld . Jeg synst personlig at det var en av de aller mest underholdende filmene jeg har sett på lenge . Men det var da tydligvis bare jeg og en til som synst denne filmen var noe bra . Noen kom blant annet med komentarer so * den dårligeste filmen jeg har sett noensinne *

Hva er din mening om denne filmen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så filmen først som 10 åring engang på 1990 tallet , å den var virkelig noe av det sykeste jeg hadde sett ( det nest sykeste var mannen som fikk hodet kappet av i Omen 1)

Den har et utrolig herlig særpreg . Følelsen du sitter igjen med etter filmen er unik. Både sound , bilde å handling er perfekt i mine øyne

En ekte klassiker

Lenke til kommentar

Det er en vakker film. Herlig humor, som all sexhumoren mellom zombiepresten og sykepleiern. Og når Paquita roper "YOUR MOTHER ATE MY DOOOOOOOOOOOG" helt uskyldig. Fantastisk. Og man syns jo synd på fyren når han må ned i kjellern og sette bedøvelsessprøyter på alle zombiene dag ut og dag inn for å holde dem i ro, og mate dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Braindead er en god test for å finne ut om folk er idioter eller ikke.

Hvis man ikke ser hvilken fantastisk, kreativ og ekstrem morsom film det er så kan jeg garantere at vedkommende har en iq under 100 og liker filmer som Armageddon og Bad Boys.

Braindead kommer aldri til å bli overgått i sjangeren fordi det er rett og slett omtrent umulig å lage en blodigere og morsommere film uten å stjele halvparten av ideene i den.

Jeg tror kanskje den nye filmen fra Kill Buljo folka, Rød snø, kan komme nær. Skal bli spennende.

Lenke til kommentar

Jeg elsker denne filmen. Garantert tidenes mest underholdende film. Husker jeg leste noen tråder på IMDB hvor det var noen som sa at "Hvis du ikke finner dette "disturbing" er du helt syk i hodet osv. Btw, da han ene karen får revet ut hele brystet, er et av mine favorittøyeblikk i noen film noen gang.

Lenke til kommentar
Så lenge ikke forventningsbuen er spent for høyt er dette en veldig god splatter komedie.

Forventingsbuen min var høyere satt enn det der ja.

Jeg elsker denne filmen. Garantert tidenes mest underholdende film. Husker jeg leste noen tråder på IMDB hvor det var noen som sa at "Hvis du ikke finner dette "disturbing" er du helt syk i hodet osv. Btw, da han ene karen får revet ut hele brystet, er et av mine favorittøyeblikk i noen film noen gang.

Ja, jeg fant filmen svært "disturbing".

Var ikke noe for meg. Eneste scena som var litt vittig, må være denne:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Helt grei film syns jeg da, men den blir liksom ikke helt "rett" av meg å si at den er skikkelig bra. Noen scener som den gressklipperscena og diverse andre scener. Og han presten som sier : "

".

Smøringa fra begynnelse til slutt er relativt dårlig og ikke spesielt bra.

Foretrekker Evil Dead filmene heller.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg så filmen var jeg i ekstase, men da jeg så den igjen et år senere var jeg ikke helt overbevist. Jeg vil faktisk nå rangere Bad Taste over Braindead uten å nøle. Etter min mening er Evil Dead-filmene sjef i denne sjangeren.

Lenke til kommentar

Jo, bad taste er morsom men ødelegges litt av det platte skuespillet, spesiellt til han hockeysveis-fyren.

Men den har mere klassiske øyeblikk, som når de banker teltfester inn i foten til en alien (man tenker jo bare AUUUUU), eller når de stikker maskingeværet gjennom en alien og skyter de andre. Eller Peter som mister biter av hjernen sin overalt og bare putter dem på plass igjen.

Evil Dead er den eneste DVD'n jeg har sett hele kommentarsporet på og faktisk nytt det mere enn filmen. Bruce Campbell og Sam Raimi har hysterisk morsomme kommentarer under hele filmen, nesten like bra som MST3000.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...