Gå til innhold

Kan noen anbefale meg AGP skjemkort?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å blåse liv i en gammel pc. Jeg har tenkt å sette i et nytt skjermkort. Kan noen anbefale et solid AGP kort til gaming bruk? Regner med de ikke er så dyre siden PCI som har tatt over for lenge siden? Hva vil et high-end AGP kort kost og kan noen anbefale et slikt et? Kan jeg kjøre nyere spill med slike kort?

Håper jeg ikke ble for krevende. På forhåmd tusen takk til alle anbefalinger og hjelp! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har desverre et AGP-hovedkort, og har tenkt å investere i et nytt kort, for å prøve å se om Assassin's Creed kanskje går.

Fins det noen AGP-kort med Shader 3.0?

Hva er det dyreste (nyeste) kortet man kan få tak i, i vanlige (nett)butikker?

3850 har, såvidt jeg kan se, Shader 4.1.

Lenke til kommentar

Men er ikke sapphire sin versjon billigere pga lavere kjernefrekvens og lavere minnefrekvens? Har dette mye å si på kortets ytelse?

Jeg har nå et Sapphire Radeon 9600SE Atlantis. 512mb ram, Athlon XP 2600+ m/vifte, 120gb hardisk, MSI KT6V-LSR hovedkort med en 300w strømforsyning.

Om jeg øker ram til 2 gb og anskaffer meg HD3850 må jeg kjøpe sterkere strømforsyning i samme slengen?

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest, bør du ha en 450w strømforsyning minst.

Og det anbefales vel også 1gb ram for å utnytte korte sånn någenlunde fult ut.

og nei i følge hva jeg har hørt så har sapphire høyere kjerne- og minnefrekvens enn hva som er standard på 3850.

f.eks. 668(kjerne)/828(minne) fra powercolor mot sapphire 702/846

selv vurderer jeg sterkt sapphire sin.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette kortet til lillebrodern (shappire versjonen).

Han har: 2600+, 2ddr brikker og 400watt.

Jeg tror psuen har ingen problemer, men jeg har helt klart merket at cpuen er en klar flaskehals.

Lenke til kommentar
Man får Radeon skjermkort med DirectX10 til AGP, men har ikke sett noen nVidia kort med dette... Begynner å bli på tide og oppgradere til PCI Ekspress uansett :) Skal gjøre det selv også, bare vente til neste payday.

EDIT: Til Trådstarter: Her er et bra DirectX 10 Radeon skjermkort...

haha, bra at du orka å lese alle de andre inleggene...

OT: Nvidia har sagt at de ikke lager AGP lengre, derimot har ATI sagt 3850 er det siste de lager av AGP.

Lenke til kommentar
Herlig. jeg har tenkt meg dette:

HIS Radeon HD 3850

Greit nok?

MEN, så da lurte jeg litt på hvilken størrelse på strømforsyning jeg burde ha tak i.

PS: MÅ kortet ha DX 10.1, eller går 9 bra?

skjønte ikke hva du mente :S Støtter kortet DX10.1 så støtter den også DX9 og de eldre DX versionene...

Lenke til kommentar
Herlig. jeg har tenkt meg dette:

HIS Radeon HD 3850

Greit nok?

MEN, så da lurte jeg litt på hvilken størrelse på strømforsyning jeg burde ha tak i.

PS: MÅ kortet ha DX 10.1, eller går 9 bra?

skjønte ikke hva du mente :S Støtter kortet DX10.1 så støtter den også DX9 og de eldre DX versionene...

Det jeg mente, er om kortet KREVER DX10.1 for å fungere. For det ville vært litt kjipt :/

Lenke til kommentar

Hallo, hvis du bor i stavanger området, så har jeg ett par AGP kort som du kunne prøvd og sett om de var kraftige nok.

Evt kan jeg sende deg en PM for litt mer detaljert info. Let me know

Kortene gir ca 6000 poeng i 3dmark05 - så har du en liten peke pinne ;)

Hvis du kunne fortalt litt om hva du forventer å kunne spille med denne pcen, så blir det lette for oss å si om du MÅ kjøpe ny pc, eller om det er verdt å bruke bittelitt ekstra på den du allerede har.

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...