shit89 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Har lenge sikla på en av disse to pcene til multicom, og lurer på om noen har noen erfaringer med disse. Rent prestasjonsmessig ser det ut som D900 er den beste, men hvordan er det med støy og varmeutvikling på denne? Mvh. Kristian Endret 24. juni 2008 av shit89 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Mye støy og mye varmeutvikling på D900 etter hva jeg har hørt. Er jo tross alt komponenter til en stasjonær som sitter i den, og da blir det varmt. Hvis du i tillegg har 2-3 harddisker og 2 skjermkort blir det veldig varmt. Men så må man vel ofre noe for å få den heftigste (?) laptopen på det norske markedet. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 For mitt vedkommende er det bare snakk om ett skjermkort, og muligens 2 harddisker. Vil den fortsatt støye mye og utvikle mye varme da? Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 For mitt vedkommende er det bare snakk om ett skjermkort, og muligens 2 harddisker. Vil den fortsatt støye mye og utvikle mye varme da? Det hjelper selvfølgelig betraktelig. Jeg har to skjermkort (annen maskin) og varmt blir det, men selvfølgelig hjelper det med riktige driver, få inn powermizer og sørge for at det fungerer etc. Satt hele dagen i går og nå ser systemet temmelig riktig ut mtp på varme og nedklokking. Men, ser ikke helt hva du skal med D900 dersom du ikke skal hente ut de mulighetene som er, det er en STOR maskin. Ytelsene får du jo i andre maskiner i hyggeligere innpakning, minus skjermkortet da. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Test av maskin tilsvarende Kunshan M570. "Overall, while the cooling system does an excellent job of keeping the NP5793's heat under control, there is no free lunch here - this notebook is loud. " Lydnivået på denne har visstnok blitt forbedret etter bios-oppdateringer, men den er neppe noe man vil ha med seg inn i forelesningssalen likevel. Varme er ikke et problem med denne. Test av maskin tilsvarende Kunshan D900. "About the heat, the warmest part of the laptop is to the left of the touchpad. Although, it never gets hot enough to be uncomfortable. Even after holding your arm in that spot, with your hand on WASD for many hours, you won’t feel like it is getting too hot." Denne maskinen, til tross for sine sinnsyke specs, er visstnok både stillegående og kjølig. Dette går igjen i alle tester jeg har lest av den. Det ser ut til at kombinasjonen av gigantisk chassis og mange store vifter fungerer ypperlig. Dersom noen har kilder til hvor det motsatte hevdes er det bare å dele. Her er flere tester av D900 slektninger: Sager NP9261 (En tidligere utgave, men også basert på Clevo D901C.) Sager NP9260 (Enda tidligere utgave, men jeg tror det fremdeles er det samme chassiset.) Multicom Kunshan D900 er basert på en barebone fra Clevo ved navn Clevo D901C, som også Sager NP 9262 er basert på. Kunshan M570 er på sin side basert på Clevo M570RU, tilsvarende Sager 5793. Disse skal altså være så godt som identiske, muligens med unntak av hvilke komponenter som tilbys. Dersom du leser litt rundt på www.notebookreview.com vil du kunne lære mye om Kunshan maskinene. Her er et godt sted å begynne. EDIT: Skrivefeil Endret 23. juni 2008 av Longboard Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Test av maskin tilsvarende Kunshan M570."Overall, while the cooling system does an excellent job of keeping the NP5793's heat under control, there is no free lunch here - this notebook is loud. " Lydnivået på denne har visstnok blitt forbedret etter bios-oppdateringer, men den er neppe noe man vil ha med seg inn i forelesningssalen likevel. Varme er ikke et problem med denne. Test av maskin tilsvarende Kunshan D900. "About the heat, the warmest part of the laptop is to the left of the touchpad. Although, it never gets hot enough to be uncomfortable. Even after holding your arm in that spot, with your hand on WASD for many hours, you won’t feel like it is getting too hot." Denne maskinen, til tross for sine sinnsyke specs, er visstnok både stillegående og kjølig. Dette går igjen i alle tester jeg har lest av den. Det ser ut til at kombinasjonen av gigantisk chassis og mange store vifter fungerer ypperlig. Dersom noen har kilder til hvor det motsatte hevdes er det bare å dele. Her er flere tester av D900 slektninger: Sager NP9261 (En tidligere utgave, men også basert på Clevo D901C.) Sager NP9260 (Enda tidligere utgave, men jeg tror det fremdeles er det samme chassiset.) Multicom Kunshan D900 er basert på en barebone fra Clevo ved navn Clevo D901C, som også Sager NP 9262 er basert på. Kunshan M570 er på sin side basert på Clevo M570RU, tilsvarende Sager 5793. Disse skal altså være så godt som identiske, muligens med unntak av hvilke komponenter som tilbys. Dersom du leser litt rundt på www.notebookreview.com vil du kunne lære mye om Kunshan maskinene. Her er et godt sted å begynne. EDIT: Skrivefeil D900 testen er vel å merke en innsendt test. Det er ingen faktisk temperaturmålinger på hverken chassis eller komponenter. Det er stort sett synsing, men at maskinen har mange vifter og effektive sådan kan godt være. Allikvel, uten tall er det på det nærmeste meningsløst. I tillegg kommer et vanvittig strømforbruk fra stasjonærprosessoren. Hvorfor noen vil ha et sånt bygg er meg egentlig en gåte. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Størrelse er egentlig ikke et problem for meg, ettersom jeg også har sett på HPs HDX serie, men nå som 9200 modellen ikke er til salgs lenger har jeg gått bort fra den. Er med andre ord på jakt etter en skrivebordserstatter, ikke en ultraportabel, lett og sinnsvakt stillegående bærbar PC. Så derfor er jeg interissert i en av multicom sine siden de er de eneste med Nvidia 8800 grafikkort. Er det noen andre bærbare pcer enn multicom sine som har dette grafikkortet? Takker for svar Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Størrelse er egentlig ikke et problem for meg, ettersom jeg også har sett på HPs HDX serie, men nå som 9200 modellen ikke er til salgs lenger har jeg gått bort fra den. Er med andre ord på jakt etter en skrivebordserstatter, ikke en ultraportabel, lett og sinnsvakt stillegående bærbar PC. Så derfor er jeg interissert i en av multicom sine siden de er de eneste med Nvidia 8800 grafikkort. Er det noen andre bærbare pcer enn multicom sine som har dette grafikkortet? Takker for svar HDX 9350 har 8800 GTS og T8100 prosessoren, mer enn rask nok for det meste og 500 GB HD. Skulle jeg byttet ut min 1730 hadde jeg kjøpt en slik. Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Størrelse er egentlig ikke et problem for meg, ettersom jeg også har sett på HPs HDX serie, men nå som 9200 modellen ikke er til salgs lenger har jeg gått bort fra den. Er med andre ord på jakt etter en skrivebordserstatter, ikke en ultraportabel, lett og sinnsvakt stillegående bærbar PC. Så derfor er jeg interissert i en av multicom sine siden de er de eneste med Nvidia 8800 grafikkort. Er det noen andre bærbare pcer enn multicom sine som har dette grafikkortet? Takker for svar HDX 9350 har 8800 GTS og T8100 prosessoren, mer enn rask nok for det meste og 500 GB HD. Skulle jeg byttet ut min 1730 hadde jeg kjøpt en slik. Heisann! Si ifra om du vil selge... jeg vet av en som er interessert. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Størrelse er egentlig ikke et problem for meg, ettersom jeg også har sett på HPs HDX serie, men nå som 9200 modellen ikke er til salgs lenger har jeg gått bort fra den. Er med andre ord på jakt etter en skrivebordserstatter, ikke en ultraportabel, lett og sinnsvakt stillegående bærbar PC. Så derfor er jeg interissert i en av multicom sine siden de er de eneste med Nvidia 8800 grafikkort. Er det noen andre bærbare pcer enn multicom sine som har dette grafikkortet? Takker for svar HDX 9350 har 8800 GTS og T8100 prosessoren, mer enn rask nok for det meste og 500 GB HD. Skulle jeg byttet ut min 1730 hadde jeg kjøpt en slik. Jeg leste en test av denne HP modellen (samt en test av prosessoren) der prosessoren ifølge teksten var en flaskehals på maskinen. Dessuten er det flere forskjeller: 9200 har mer og raskere minne (4GB på 667mhz versus 3GB og 533 mhz) og 9200 har støtte for eSata og mye mer. De fleste forskjellene finner du her Sammenligning Endret 24. juni 2008 av shit89 Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 ...og har disse multicom pcene HD støtte? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Kommer vel ann på hvilken oppløsning du velger? 1900 x 1280 har vel ialle fall det. Lenke til kommentar
kunshan Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Har lenge sikla på en av disse to pcene til multicom, og lurer på om noen har noen erfaringer med disse. Rent prestasjonsmessig ser det ut som D900 er den beste, men hvordan er det med støy og varmeutvikling på denne? Mvh. Kristian hei. jeg har kunshan d900. det med varmen er ikke et så veldig stort problem. har quad prosessor, så jeg installerte noe samtidig som jeg spillte. merka det ble varmt, men ikke så det var et problem eller ubehagelig. det er litt støy, men ikke så alt for ille. men hvis du har den oppå noe hardt så viftene får fri tilgang til luft så er det verken problemer med støy eller varme. jeg er hvertfall drit fornøyd. ekstremt bra lyd til og være bærbar:) Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har lenge sikla på en av disse to pcene til multicom, og lurer på om noen har noen erfaringer med disse. Rent prestasjonsmessig ser det ut som D900 er den beste, men hvordan er det med støy og varmeutvikling på denne? Mvh. Kristian hei. jeg har kunshan d900. det med varmen er ikke et så veldig stort problem. har quad prosessor, så jeg installerte noe samtidig som jeg spillte. merka det ble varmt, men ikke så det var et problem eller ubehagelig. det er litt støy, men ikke så alt for ille. men hvis du har den oppå noe hardt så viftene får fri tilgang til luft så er det verken problemer med støy eller varme. jeg er hvertfall drit fornøyd. ekstremt bra lyd til og være bærbar:) Kan du si litt om dine Specs i din bærbare som du bruker ? Jeg vurdere å kjøpe en D900 sev, Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal velge en Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6700 2.66GHz, 8MB Cache, 1066MHz eller en Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz, 4MB Cache, 1333MHz Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har lenge sikla på en av disse to pcene til multicom, og lurer på om noen har noen erfaringer med disse. Rent prestasjonsmessig ser det ut som D900 er den beste, men hvordan er det med støy og varmeutvikling på denne? Mvh. Kristian hei. jeg har kunshan d900. det med varmen er ikke et så veldig stort problem. har quad prosessor, så jeg installerte noe samtidig som jeg spillte. merka det ble varmt, men ikke så det var et problem eller ubehagelig. det er litt støy, men ikke så alt for ille. men hvis du har den oppå noe hardt så viftene får fri tilgang til luft så er det verken problemer med støy eller varme. jeg er hvertfall drit fornøyd. ekstremt bra lyd til og være bærbar:) Kan du si litt om dine specs på denne pc'n ? Jeg vurderer å kjøpe en, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken prosessor jeg skal kjøpe Det står mellom Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz, 4MB Cache, 1333MHz eller en Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6700 2.66GHz, 8MB Cache, 1066MHz Når det gjelder varme utvikling (TDP) Så ligger DUO core på 65W, mens Quad ligger på 95W. Jeg vet ikke hvor stor forskjell dette blir jeg ? Om det er skikkelig merkbart eller ikke. Q6700 scorer jo sykt bra i tester og spill i seinere tid vil ha støtte for Quad. Men Så er det dette med varme igjenn, Klarer viftene og kjølingen i en D900 og ta unna for en Q6700 ? Det er trossalt en bærbar.. Og med 9800gtx blir det mye varme bare i fra den som er på 75W ( TDP) Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Noen som har D900 med E6850? Hvor varm blir denne i forhold til quaden? Dernest ser jeg at multicom selger den med blant annet 8700m gtx... trodde det ikke var noe kort som het det. Men selger sa det stemte, så da gjør det vel det. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hahah, snakker om sola. Der fjernet de faktisk muligheten til å kjøpe 8700M gtx kortet... Håper de kommer til å selge med 8800M gtx igjen, eller 9800 gt, så man kan få maskinen til en litt mindre pris.... Lenke til kommentar
dust123456 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) feil Endret 14. november 2008 av dust123456 Lenke til kommentar
Zeuus Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen som har D900 med E6850? Hvor varm blir denne i forhold til quaden?Dernest ser jeg at multicom selger den med blant annet 8700m gtx... trodde det ikke var noe kort som het det. Men selger sa det stemte, så da gjør det vel det. Veldig sent svar men jeg har det. Med 8800 gtx. Den ligger på ca 60 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå