-Sturle- Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Mopedkurs og trafikkalt grunnkurs kan du ta så fort du har fylt 15 Du kan vel ikke ta lappen før du er 16.. Går det ann å begynne på alt dette med en gang du har fylt 15???! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jepp, men prøven må avlegges hos Biltilsynet etter du har blitt 16. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Eg tenker på ka moped eg vil kjøpa, og har sett litt på Motorhispania Furia Max 08-modellen, heilt ny. Er dette ein moped å anbefala? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du kan det, men kan bli sittende med 4200 kroner mindre i lommeboka.. Annbefaler Derbi selv siden du kan sette den tilbake til "spansk" stand.. Da gjør de cirka 100km/t, og du beholder den kjipe mopedlyden som gjør at du ofte slipper å bli stoppa i kontroller derbi gjør ikke 100 i spansk stand. uansett så vil ikke jeg anbefale verken "spansk stand" eller trim, siden det er samme bot/straff for begge deler. kjøp heller scooter, det ville jeg gjort. bare for å nevne det så har jeg kjørt et år med "spansk stand" og litt over et år med full trim. er ikke verdt det, bedre å kjøpe en scooter som går ganske ok opp til 40-50 og være på den lovlige siden. Ja etter hva jeg har hørt risikerer man opptil flere år i fengsel og kjøreforbud resten av livet om man trimmer en moped. Fra spøk til revolver, en moped går så dårlig at den er trafikk-farlig, selv med full trim. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 furia er bare søppel forresten... ta lett lappen og kjøp en husqvarna eller TM supermotard. 50cc er for svett uansett hvordan du ser på det, men om du på død og liv skal ha de spe liksomsyklene vil jeg anbefale en en TS50X. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hadde eg hatt råd så hadde eg selvfølgelig tatt lettlappen og kjøpt meg Husqvarna eller KTM! Men alle kan ikkje det, så eg skal sannsynligvis ha moped, og tenkte at kanskje Furiaen var eit av dei bedre mopedvalgene. Lenke til kommentar
Thomas Bjørlo Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvilken blyri burde jeg velge på Moped? Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvilken blyri burde jeg velge på Moped? 95 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 For aa si det saann, selv om du holder 60 fartsgrensen i en flat vei som gaar rett frem saa blir du forbikjort uansett, bilister ligger gjerne alltid bittelitt over fartsgrensen etter det jeg har erfart, og mopeden faar fort problemer saa snart det kommer motbakke. Naar det gjelder det med de gamle mopedene som gjor ca. 60 saa tror jeg det er saann at du selv maa sorge for aa plombere den slik at den holder 45. Ellers syns jeg personlig at 50cc racere bare ser dumme ut.. herregud, enkelte av dem ser jo ut som skikkelig spreke 1000+ kubikkere, mens det egentlig bare er en sliten 50cc av en totakter Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Scooter er da ikke femi, er vel heller det at de er umulige å kjøre på grusveger og det er vanskelig å komme til diverse deler når du skal skru umulige aa kjore paa grusveier? Vel, jeg har ihvertfall ingen problemer med aa rase igjennom grusveiene som er hjemme i 50 km/t Men siden du nevner at de er vanskelige aa komme til naar man skal skru, saa snakker du vel sant. Men har man en brukende scooter som man kjorer pent med og passer paa saa trenger man ikke aa skru Endret 20. juli 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 For aa si det saann, selv om du holder 60 fartsgrensen i en flat vei som gaar rett frem saa blir du forbikjort uansett, bilister ligger gjerne alltid bittelitt over fartsgrensen etter det jeg har erfart, og mopeden faar fort problemer saa snart det kommer motbakke. Når DU holder 60km/t på mopeden, går den sikkert bare i 50-55km/t etter GPS.. Og bilene bruker vanligvis å kjøre noen få km fortere enn fartsgrensen, som du sier. Volvo'en våres er 3-4km/t feil Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 hvis du har scooter og den er trimt til ca. 90 km/t. Det ligger litt lengre inn i motoren. Er det stor sjangs å bli tatt? Leste noe om det. Trimmen lå lengre inni motoren. Jeg vet jo at hvis du kjører 90 på en flat vei og er kontroll så blir du selfølgelig tatt. Men jeg mener. Si det er 60 sone på en vei og du kjører i 60. Stopper de deg da? ( I nedover bakke også ?) er så mange "stier/gåveier" med bil sperringer der jeg bor så det er 0% sjangs å bli tatt.. Btw har aldri sitt en politi i denne kommunen.. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Viste19. Husk å brett spiltet da, så ikke du får deg en telefon senere Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 For aa si det saann, selv om du holder 60 fartsgrensen i en flat vei som gaar rett frem saa blir du forbikjort uansett, bilister ligger gjerne alltid bittelitt over fartsgrensen etter det jeg har erfart, og mopeden faar fort problemer saa snart det kommer motbakke. Når DU holder 60km/t på mopeden, går den sikkert bare i 50-55km/t etter GPS.. Og bilene bruker vanligvis å kjøre noen få km fortere enn fartsgrensen, som du sier. Volvo'en våres er 3-4km/t feil vet det, den viser 60, men kjorer sikkert i 50, men forbikjorer andre plomberte mopeder ogsaa da. Men det er jo vegvesenet som har typegodkjent scootern min saa.. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 må de godkjenne scooteren før du bruker den :S ? Viste19. Husk å brett spiltet da, så ikke du får deg en telefon senere haha:P Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 som er mopedkjøring. Foreningen rett ved der jeg bor, Øvrebø SkrenseForening EDIT: X og MT5 det går i Deili!! ØsF folkene er så sykt gode til å kjøre !!! spesielt han som kjører på bakhjulet med den svarte å hvis mt5en i begynnelsen av filmen!! <3<3 Hehe.. neida. hvor bor du henne? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kvarstein, like nedenfor Vennesla Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kvarstein, like nedenfor Vennesla Ikke galt.. da kjenner du vel eik? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jaja Du au? Kongen han Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Jaja Du au? Kongen han Ja visst er han det.. bor på samme internat som han Endret 16. september 2008 av Jan_Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå