Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe moped :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det som har blitt trenden i de fleste byene opp gjennom de siste årene.

Når jeg tokk mopedlappen 4-5 år sia ca så var det inn med alt annet en scooter, de guttene som hadde scooter ble kalt femi. Men nå er det enn annen situasjon nå er det "nesten bare" de fra tett steder som kjøper mopeder og ikke scootere det er mer fordi de vil ha fart og mest mulig trim virker det som.

Men For å kanskje gå tilbake til egentlige topicen.

Honda sxf er en god scooter.

Hold deg vekke fra firetakter noen år til, dette er pga av de ikke er populære nokk til at verksteder vil ta service på dem.

skal du ha racing sykkel gå for Yamaha TZR, eller aprillia RS50.

Er du mer ute etter crosser gå for en Furia.

Lenke til kommentar
Dere som mener at gutter på scooter er feminint, bor dere langt ut på landet? :)

Nesten :p I Vennesla. Scooter er tragisk, har ikke sideveske engang! ;)

EDIT: Liker du å skru litt, er Suzuki TSX en rå moped!

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar

Alt-i-alt: Scooter i byen, moped på landet! Asfalt - Grusveier, skog osv.

Edit: Kan ikke akkurat si at dette er femi..:

-------------------------------------------------

Mtpower: Ja, svart 4-takt scooter er femi (nabo'n min og nesten nabo'n din :) )

Lenke til kommentar
vet ikke. frister med trim :dribble:

hva gjør man blir man tatt av politiet i for høy fart? xD

kan man bytte potten tilbake før den skal sjekkes? eller drar de den inn på direkten?

Du får en visningsdato hos biltilsynet, du får bytta potta da vettu.

Hvis du blir tatt i for eksempel 65km/t i 40 sonen, får du en heftig fartsbot, de klipper skiltene dine på stedet (pga at mopeden din skal bare gå 45km/t) , og du må vise syklen på visning hos biltilsynet, og 4500kr i bot for trim.

Hvis du er oppmerksom på dette, og ikke kjøper synlig trim og prøver å unngå og bli stoppa. Følge med i speilet hele tiden, og kjøre sikkert, og ikke alltid for fort så blir du nok ikke stoppa med det første.

Min anbefaling er å kjøpe deg en Yamaha DT50.

God kvalitet, går bra, bra teknologi, digetale komponenter ect.

Hvis du tar alle plomberinger i potta ect, bytter dyse så går den ca 80km/t på flata.

Men hvis du vill ha noe driftsikkert, kjøp deg en scooter. Aprilia, Yamaha, Honda, Suzuki har gode scootere.

Lenke til kommentar
vet ikke. frister med trim :dribble:

hva gjør man blir man tatt av politiet i for høy fart? xD

kan man bytte potten tilbake før den skal sjekkes? eller drar de den inn på direkten?

Du får en visningsdato hos biltilsynet, du får bytta potta da vettu.

Hvis du blir tatt i for eksempel 65km/t i 40 sonen, får du en heftig fartsbot, de klipper skiltene dine på stedet (pga at mopeden din skal bare gå 45km/t) , og du må vise syklen på visning hos biltilsynet, og 4500kr i bot for trim.

Hvis du er oppmerksom på dette, og ikke kjøper synlig trim og prøver å unngå og bli stoppa. Følge med i speilet hele tiden, og kjøre sikkert, og ikke alltid for fort så blir du nok ikke stoppa med det første.

Min anbefaling er å kjøpe deg en Yamaha DT50.

God kvalitet, går bra, bra teknologi, digetale komponenter ect.

Hvis du tar alle plomberinger i potta ect, bytter dyse så går den ca 80km/t på flata.

Men hvis du vill ha noe driftsikkert, kjøp deg en scooter. Aprilia, Yamaha, Honda, Suzuki har gode scootere.

du hvor og hvordan søker jeg om å ta mopedlappen?

Lenke til kommentar
Jeg sier en ting. IKKE kjøp scooter! ser bare dumt ut at en gutt kjører scooter!! :p

Scooter er for kjerringer/jenter!

;)

Tull og tøys. scooter er ikke bare for jenter.

Det er mer inn og kjøpe seg scooter i disse dager.

ikke ser det dumt ut, Det er være og se en kar på en moped som lener seg framover og leker racer kjører bare for og komme seg opp enn brattbake....

Hadde jeg vær trådstarteren hadde jeg gått for en Honda SFX. Går godt orginalt, kommer raskt opp i topfart.

Jeg hadde selv SFX gikk 60 orginalt fra butikken. de hadde aldri gjort noe med den og jeg gjore aldri noe med den.

har også hatt mt5 de går gått. men ser veldig harry ut.

Det er mere inn å kjøpe seg scooter nå, men jeg syns det er bare lattis at en gutt kjører scooter. Som regel bruker man å le når man ser en gutt på scooter! Ser "feminimt" ut! :p

Btw, de fleste fjerner plomber på mopedn, så kommer seg opp i bakker ;)

OG scootere går ikke best i toppfart, men scootere kommer fort opp i toppfarten sin.

Jeg var på sånn mopedkurs, der jeg hadde en orginal Honda MT5, og noen andre hadde scootere og racing.. Scooterene gjorde knapp 50 på flata, mens min gjorde 60.. btw, vi kjørte faktisk i ca.73km/t med læreren, men han sa ikke noe(nedover-bakke):p

haha vi og kjørte i 73 ca med vår lærer, vi stor koste oss i den mil nedover lange bakken virket det som :!:

Lenke til kommentar
Du bør gå innom en kjøreskole, hente papirene der eller så er det mulig å søke på biltilsynet.no el noe også. Eller så har dem de nok på biltilsynet tror jeg.

Hvor lenge før du blir 16, bør du søke om lappen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...