GLN Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Leeenge siden jeg sist deltok i bildekritikken. Her kommer det et bilde fra meg. Tatt mens jeg satt og fikla med kameraet og måker på brygga ved hytta. Jeg synes bildet passet så mye blå himmel. Exif: Lukker: 1/400 Blender: f/8 Brennevidde: 300mm Lenke til kommentar
odn Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Bilde ser fint ut det. Likte det at det så litt tegna ut rett ved måken. Likte det med at ikke bare var blå himmel men at du har fått med litt landskap. Bra! Øsytein D. N. Endret 20. juni 2008 av odn Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Et flott måkebilde, skarpt og godt! Det eneste jeg tenker på er at lukkerhastighet burde vært ett hakk enten opp eller ned (fryst eller mer "blur" ved vingene). Men uansett, et flott bilde med en fin bakgrunn! Mvh Luze Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Måken må enten lengre ned (slik at du får masse luft over) eller lengre opp i bildet. Det blir slitsomt å se når den er sentrert vertikalt. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) En kan kanskje argumentere for at måken opptar en for liten del av bildet. Om det bare hadde bestått av himmel og måken hadde nok jeg ment dette, men jeg synes den lille flekken av berg og skog redder det. Alt i alt, ikke så ille, synes jeg. Edit: Selv om det kanskje bli litt hverken fugl eller fisk helt til venstre, hvor trærne opptar en så liten del av bildet? Endret 26. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Synes bildet var fint jeg. Måken var skarp og fin og har et herlig uttrykk. Synes ikke det gjør noe at det er mye luft rundt fuglen da du, som flere har nevnt, har fått med litt landskap under. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Pusur: Måken opptar jo, om noe, for stor del av bildet. Prøvde å croppe det for å flytte måken lengre opp, men måtte da kutte litt til venstre i bildet også (for ikke å få helt widescreen-format), og det ble bare rart med alt for stor måse. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Nja. Selv svært få ting kler å være midtstilt, likte jeg det her. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg er ikke enig i Herrbrun angående vertikal midtstilling. På dette bildet synes jeg det er på sin plass. Jeg føler ikke at det er slitsomt å se på, heller det motsatte. Man kan jo absolutt croppe en del oppe, men da får bildet et annet uttrykk. Et uttrykk trådstarter kanskje ikke har lyst på. Som han nevner synes han det passer med mye himmel. Og der er jeg enig! Mvh Luze Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Pusur: Måken opptar jo, om noe, for stor del av bildet. Prøvde å croppe det for å flytte måken lengre opp, men måtte da kutte litt til venstre i bildet også (for ikke å få helt widescreen-format), og det ble bare rart med alt for stor måse.Jeg synes faktisk dette bildet kler APS-H-format (10x18/16:9), og er forøvrig helt enig med Herrbrun. Jeg hadde valgt dette utsnittet: Ellers: Velkommen tilbake Herrbrun, lenge siden sist vi har sett den herren her :-) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Pusur: Måken opptar jo, om noe, for stor del av bildet. Prøvde å croppe det for å flytte måken lengre opp, men måtte da kutte litt til venstre i bildet også (for ikke å få helt widescreen-format), og det ble bare rart med alt for stor måse.Jeg synes faktisk dette bildet kler APS-H-format (10x18/16:9), og er forøvrig helt enig med Herrbrun. Jeg hadde valgt dette utsnittet: Ellers: Velkommen tilbake Herrbrun, lenge siden sist vi har sett den herren her :-) Hyggelig at folk kjenner meg igjen, gitt! Bildet ble bedre slik du ordnet det, men komposisjonen er fortsatt ikke heelt der den skal være. Det er dog veldig vanskelig å få til når en tar bilder av fugler i bevegelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå