Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lang tid tar det før man begynner å bli gravid?

Gjest guest

Anbefalte innlegg

Gjest guest

Sånn ca hvor lang tid tar det før man kan merke noe til at man er blitt gravid? Sorry for gjesteposting, men vil helst ikke ta det her med navn og det som er..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig inviduelt, mange merker det ikke før de ser at mensen uteblir. I tillegg kan noen få ømme pupper eller kjenne det nederst i magen etter hvert, men som sagt det er veldig inviduelt. Eneste måten du har for å finne det ut så tidlig er å ta en graviditetstest. Er den negativ og du i tillegg får menstruasjon er du ikke gravid.

Det beste rådet jeg kan gi deg er å gå på apoteket og kjøpe deg en graviditetstest. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest guest

Men, du sier at mange ikke merker det før de ser at mensen uteblir. Det var for et par dager siden, og jeg er blitt en del kvalm og har vondt i magen og det der. Har jeg grunn til å være nervøs?

Lenke til kommentar

Kan være naturlige årsaker til noen dagers endring, spesielt ved usikkerhet / redsel for graviditet. Den samme usikkerheten kan også gi deg kvalme mm. Ta en test og få ro i kroppen igjen, og bruk prevansjon, fantastisk billig forsikring det.

Lenke til kommentar
Gjest guest

Ja, han brukte prevensjon.. Og han fikk ikke utløsning engang.. Er ikke sansynligheten veeldig liten for at jeg er gravid??

Lenke til kommentar

Riktig måte menes med:

* At kondomen ble ført på før han puttet den inn. (Det kan godt komme sæd ut av penis før utløsning også, så hvis man skal være 100% sikker kan man ikke ha holdt på uten kondom først)

* At den er hel når man er ferdig / At kondomen ikke er gammel/utgått på dato / ikke ligget lengre tid i pengbok / ikke laget hull i det man tok den ut av pakken.

* At kondomen ble holdt igjen ved roten når man tok den ut slik at ingenting ble "sølt" ut i det han trakk seg ut av deg. Og at dette ble gjort med en gang gutten er ferdig.

Hvis dette gikk riktig for seg, i tillegg til at han ikke kom så er sansynligheten for at du er gravid så godt som ikkeeksisterende. Den eneste sæden som kunne ha kommet ville isåfall ha vært sammen med "glidemiddelet" hans, og brukte dere kondom fra begynnelsen av vil det ikke ha vært noe problem.

Lenke til kommentar

Hvis han brukte kondom og ikke fikk utløsning er sjansen veldig liten ja.. At du føler deg kvalm nå er helt normalt siden du er nervøs for å være gravid. Jeg gikk 3 uker for ikke så lenge siden og ventet på å få mensen, jeg var kvalm og uvel hele tiden. Det er bare fantasien din ;) Du får mest sannsynligvis mensen når du skal, hvis ikke får du ta test. Lykke til=)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg har vært igjennom det samme selv mange ganger, bare gjør ditt beste for å ikke tenke på det, og slapp av i noen dager, stress kan utsette mensen. Om mensen ikke kommer da tar du en test.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Da tror jeg egentlig det skal gå bra, selv om jeg er kjempenervøs ennå.. Men en ting til bare.. Kan man få vondt i magen av å gjøre det(hoppe i høyet?) ofte?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest

(Sorry hvis dette er bump elr hva dere kaller det, men har ikke vært hjemme..)

Hm.. Takk for mye svar her, det trengs! Blir egentlig bare mer og mer redd.. Begynt å få noe grenseløst vondt i brystene! Noe som gjør meg veldig nervøs.. Kan jeg begynne å merke det nå? Hvor lang tid tar det før man kan merke ting i brystene, evt. at magen vokser osv?

Lenke til kommentar

Dette var merkelig! akkurat som å lese om meg selv litt etter jul i år.

Jeg var så bekymret, og jeg fikk ikke mensen! Så jeg kjøpte en graviditetstest. Den var negativ, og samme ettermiddag kom mensen..

Som andre har sagt her.. stress og redsel kan utsette mensen!.. Visst du går å tenkte på det, bør du ta en test.

Er veldig lett for deg å innbille deg at du er gravid, og at du blir kvalm osv..

Ta en test:)

Lenke til kommentar

Om man er usikker etter ett samleie, så finnes det jo angrepiller man ta. Kansjke du enda rekker det? hvor lenge siden er det nå, er du på tredje dagen etter samleie?

Uansett om det har gått tre dager, så hadde jeg allikevel spist pillene, kanskje man har flaks.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som helst å være beskymret over som sagt tideligere, sålenge det ble brukt kondom under hele samleiet og det ikke sprakk, er det umulig at du kan ha blitt gravid. Faktorene du beskriver senere høres ut som graviditetssymptomer, men etter det jeg har lest kan de komme sålenge du er redd for at du har blitt gravid, det kommer psykisk, og kroppen reagerer både prykisk og fysisk på det. Når du slutter å beskymre deg over at du har blitt gravid, vil du også få mensen, mest sansynelig.

Om du skulle vært gravid, pga manglet bruk av kondom er det ikke "verre" en å ta abort!

Lenke til kommentar

De fleste merker at de er gravid når mensen ikke kommer, men det er mange som går så langt som til 3. måned før det går opp for dem. Kvalmen begynner ikke før rundt uke 6-8, så at du er kvalm er mest sannsynlig din egen innbildning. Brystene begynner å verke etter noen uker, er ikke sitter på hvor lenge, men min søster fikk det etter rundt 4 uker inn i svangerskapet begge gangene.

Angrepillen kan tas OPPTIL 72 timer etter samleie. Ellers bruker man bare jævlig mye penger på ingenting. Er egget allerede festet, så ER det allerede festet!

Hvis du fortsetter å gå å bekymre deg, og ikke får mensen når du skal, ta en test for å SLUTTE å bekymre deg selv, så kommer den nok (om du ikke er gravid ofc...)

Gravide kan få spotting (småblødning) og forsåvidt også ha månedlige blødninger gjennom hele svangerskapet, så om du er usikker, er det bare en ting å gjøre.

Forslaget om abort er et teit forslag, bare så du vet det >_< Den avgjørelsen får du ta selv. Et barn kan jo ikke vært verdens undergang uansett hvordan det blir til. (Og nå tenker jeg ikke på overgrep)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...