jetkiidd Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Pc'en min bare skrudde av meg uten at jeg hadde gjort noe spesielt bortsett fra å surfe på internett og spille. Når jeg skal skru den på igjen kommer det "no signal". Har aldri hatt store problemer med den pc'en siden jeg fikk den. Når pc'en er av så lyser heller ikke tastaturet og musa som det pleier å gjøre når pc'en er av, CPU- og PSU vifta spinner uvanlig fortere enn det den pleier å gjøre når jeg skrur på pc'en. Ting jeg har testa ut: - ta ut skjermkortet å sette det inn igjen - jeg har to rambrikker som jeg også har tatt ut og satt dem inn igjen hver for seg - sette inn samma rambrikke i begge portene - en annen skjerm(med høyere hertz og tommer.) - DVI og AVI port - bytte ledning til strømforsynern(om det hadde hatt noe å si?) men fortsatt ikke noe signal. Pc'en fikk jeg av en kompis så har ikke så mye peiling av delene som er i pc'en. Geforce 6600 PCI-E Samsung 1024 Ram Håper å få noe hjelp her, takk for alle svar på forhånd. Endret 21. juni 2008 av jetkiidd Lenke til kommentar
The-Johnsen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Du kan prøve å feil søke hvis du har en ekstra pc. Hvordan spill snakker du om? pc min slår seg av hvis jeg spiller for mye... den blir for varm, kan også være en grunn for at prossesor vifta går fortere rundt... hvis du har en bor vifte ville jeg prøvd å satt den inntil... se hva som skjer;) Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Du kan prøve å feil søke hvis du har en ekstra pc. Hvordan spill snakker du om? pc min slår seg av hvis jeg spiller for mye... den blir for varm, kan også være en grunn for at prossesor vifta går fortere rundt... hvis du har en bor vifte ville jeg prøvd å satt den inntil... se hva som skjer;) Da det skjedde spilte jeg cs, spiller også wow, men har ikke hatt problemer med det før heller se. Jeg tror heller ikke at den bord vifta du snakker om kan hjelpe så mye heller se, har pc'en ca 1 meter fra vinduet. Lenke til kommentar
storken Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Pc'en min bare skrudde av meg uten at jeg hadde gjort noe spesielt bortsett fra å surfe på internett og spille. Når jeg skal skru den på igjen kommer det "no signal". Har aldri hatt store problemer med den pc'en siden jeg fikk den. Når pc'en er av så lyser heller ikke tastaturet og musa som det pleier å gjøre når pc'en er av, CPU- og PSU vifta spinner uvanlig fortere enn det den pleier å gjøre. Ting jeg har testa ut: - ta ut skjermkortet å sette det inn igjen - jeg har to rambrikker som jeg også har tatt ut og satt dem inn igjen hver for seg - sette inn samma rambrikke i begge portene - en annen skjerm(med høyere hertz og tommer.) - DVI og AVI port - bytte ledning til strømforsynern(om det hadde hatt noe å si?) men fortsatt ikke noe signal. Pc'en fikk jeg av en kompis så har ikke så mye peiling av delene som er i pc'en. Geforce 6600 PCI-E Samsung 1024 Ram Håper å få noe hjelp her, takk for alle svar på forhånd. Så pcen din slo av deg? Fra spøk til alvor, jeg har akkurat samme problem som deg, men får ikke noe særlig respons. Lurer på om harddisken har kvelda, og at det er det som er problemet, men vet ikke om en måte å teste det på. Hvis du skulle finne ut av problemet så si fra til meg! Lenke til kommentar
The-Johnsen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 pc rommet mit er på 7 m2 med 2 vinduer åpne 24/7 Etter 10 min spilling med bf2 slår pc seg av, men ikke ellers. har byttet til ett kabinett med bedre lufting og er kvitt prob. evn at du sjekker varmen inni pc. på den gamle pc min begynte cpu vifta å spinne som f*** var fordi at den ble for varm... og pc min står nesten i vindus karmen. så får gjennom trekk gjennom pc:P Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Noen som har fått med seg at pc'en ikke vil starte i det hele tatt? JEg mistenker at HK har gått i stykker, siden viftereguleringen ikke fungerer, og eksterne enheter ikke lenger får strøm Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Nå har jeg også tatt ut bios batteriet og venta ca 5mins med å sette det inn igjen, fortsatt ikke noe signal. Men det skjedde også en gang at jeg fikk på pc'en, kom til skrivebordet i 1min så skrudde den seg av igjen. :\ Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Er ikke HK`et som har gått duken? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Du er forivirrende.. No signal = Du får boot/post, men intet skjermbilde Men hvertfall: Jeg ville satt en finger på PSU eller hovedkort siden du "noen ganger kommer til windows" før pc'en skrur seg av. Lån en PSU av en kompis og test ( Ikke test din PSU i en annen PC. Er PSU'en dårlig kan den skade komponenter ) Endret 21. juni 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå