Knott^ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Link til mopeden! Jeg har nå denne mopeden. Den går i rundt 15-20km/h i oppover bakke, tenker da at jeg skal ta ut plomberinga. Det er her jeg trenger hjelp: 1. Noen som vet hvor plomberinga sitter i x-rayen? 2. Hva annet må man fikkse på? (dyse?! I så fall hvordan) 3. Hvordan er det man skal gjøre det? Er det en måte etter at man har tatt ut plomba, å sette den inn igjen? Bruksanvisning? Skal ikke ha trimm sett, eller efektannleg, da den går i 90 når man tar ut plomberinga. Mange takk for svar Endret 20. juni 2008 av Sumptroll Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Har nå bestemmt meg for å trimme den uten å ta ut plomberinga, altså å ha trimm potte. Er det noen som vet noe som kan passe? Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) en kamerat av meg har sånn moped. vi fant ut av att am6 sylindere passet satt på en malossi 50 og liggeanlegg, gikk ganske fett det ja. men du må nok ha liggeanlegg uansett for det er ingen av de andre med krøllsvaner som passer side potta går ut under setet. plomba i arginalanlegget sitter i den ''skjøten'' på svanehalsen. skru ut de 3skruene som sitter der og røsk ut den tingen som sitter der. gjort på få minutter. lykke til;) Endret 24. juni 2008 av cyber1337 Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) en kamerat av meg har sånn moped. vi fant ut av att am6 sylindere passet satt på en malossi 50 og liggeanlegg, gikk ganske fett det ja. men du må nok ha liggeanlegg uansett for det er ingen av de andre med krøllsvaner som passer side potta går ut under setet. plomba i arginalanlegget sitter i den ''skjøten'' på svanehalsen. skru ut de 3skruene som sitter der og røsk ut den tingen som sitter der. gjort på få minutter. lykke til;) Så det du sier er: Det eneste jeg trenger å gjøre er å borre ut plomba i begge sidene og så sette den sammen igjen? Er det noe annet jeg må gjøre, som å skifte dyse o.l.? Bråker den mye mer en det den gjør orginalt? BTW: Tusen takk for svar Edit: en kamerat av meg har sånn moped. vi fant ut av att am6 sylindere passet satt på en malossi 50 og liggeanlegg, gikk ganske fett det ja. men du må nok ha liggeanlegg uansett for det er ingen av de andre med krøllsvaner som passer side potta går ut under setet. Det skjønnte jeg ikke. Er det noe jeg må gjøre? Hva er en am6 sylinder, malossi 50 og liggeanlegg? Går det ann å trimme den med å bare ta plomberinga i potta uten å gjøre noe annet? Orker ikke å skifte sylinder og sånnt Endret 24. juni 2008 av Sumptroll Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 am6 er de motorene som er på feks motorispania mopedere og slikt. og trimsylindere til disse motorene passer rett på x-ray mottoren, men nei du trenger ikke gjøre noe annet en å ta ut plomba i svanehalsen og kansje sette i større dyse. Den bråker ikke noe mere enn vanlig nei;) men hvis du gjerne vil ha effektanlegg må du kjøpe ett som går under mopeden sånn som dette: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...e48ab09d1da5f7f det er liggeanlegg;), håper jeg var til hjelp med noe:) Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) am6 er de motorene som er på feks motorispania mopedere og slikt. og trimsylindere til disse motorene passer rett på x-ray mottoren, men nei du trenger ikke gjøre noe annet en å ta ut plomba i svanehalsen og kansje sette i større dyse. Den bråker ikke noe mere enn vanlig nei;)men hvis du gjerne vil ha effektanlegg må du kjøpe ett som går under mopeden sånn som dette: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...e48ab09d1da5f7f det er liggeanlegg;), håper jeg var til hjelp med noe:) Dette var mye hjelp Skal bare ta ut plomberinga. Kan du linke til den dysa jeg trenger? Noen kjappe spørsmål: 1. Ca hvor fort går den i etter jeg har tatt ut plomba? 2. Er det vannskelig å skifte dyse? Må vite nyjaktig hva slags dyse jeg trenger. Endret 25. juni 2008 av Sumptroll Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 den går vel noe rundt 80 tror jeg, men er ikke sikker på hva som er orginal dyse, men husker jeg riktig er den sånn choke som du presser tommelen på på styret, isåfall kan du bare presse inn den når du hører att den vil dø av:p Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 den går vel noe rundt 80 tror jeg, men er ikke sikker på hva som er orginal dyse, men husker jeg riktig er den sånn choke som du presser tommelen på på styret, isåfall kan du bare presse inn den når du hører att den vil dø av:p Så jeg trenger ikke å skifte dyse? Ja, det er en choke på styret. Blir litt tungvint da Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei. Har samme sykkel bare i sm utgave. jeg bestillte den øverste delen av svanen orginal fra spania... denne var det ingen plombering i og den gjør ca 75 - 80 på flaten .. jeg har ikke byttet noe dyse da de på ride hvor jeg kjøpte den sa dette ikke var nødvendig.. Sykkelen ble ufattelig morsom og kjøre når jeg gjor dette.. Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Hei. Har samme sykkel bare i sm utgave. jeg bestillte den øverste delen av svanen orginal fra spania... denne var det ingen plombering i og den gjør ca 75 - 80 på flaten .. jeg har ikke byttet noe dyse da de på ride hvor jeg kjøpte den sa dette ikke var nødvendig.. Sykkelen ble ufattelig morsom og kjøre når jeg gjor dette.. mao så var det bare plomberinga i den andre halvdelen du tok ut? Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Da er plomberinga ute. Går i rundt 70 km/h på flatmark (tror det er noe feil med speedometeret ). Tror muligens den trenger en større dyse? Når jeg kommer i en spesiell bakke hjemme, så "dør" den, og kommer ned i 25 Før: Oppover bakke (velig bratte der jeg bor) 15-20 km/h 40-45km/h flatmark Nå: Oppover: 45-50 Rundt 60-70 km/h flatmark :D :D Endret 26. juni 2008 av Sumptroll Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 bra det da:D men neste gang du tar den spesielle bakken så tar du inn choken. så sier du ifra om den ikke ''dør'' da Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 bra det da:D men neste gang du tar den spesielle bakken så tar du inn choken. så sier du ifra om den ikke ''dør'' da Ill do Skal kjøre den på jobb i morra, så da kommer det et svar på ettermiddagen Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei. Har samme sykkel bare i sm utgave. jeg bestillte den øverste delen av svanen orginal fra spania... denne var det ingen plombering i og den gjør ca 75 - 80 på flaten .. jeg har ikke byttet noe dyse da de på ride hvor jeg kjøpte den sa dette ikke var nødvendig.. Sykkelen ble ufattelig morsom og kjøre når jeg gjor dette.. mao så var det bare plomberinga i den andre halvdelen du tok ut? Altså kjøpte den delen som går inn motoren .. plomberingen lå jo i enden av den =) Men har nå kjørt 2000 km uten plombe, og har aldri opplevd at den holder på og dø i oppoverbakke bortsett fra når den er kald... Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Hei. Har samme sykkel bare i sm utgave. jeg bestillte den øverste delen av svanen orginal fra spania... denne var det ingen plombering i og den gjør ca 75 - 80 på flaten .. jeg har ikke byttet noe dyse da de på ride hvor jeg kjøpte den sa dette ikke var nødvendig.. Sykkelen ble ufattelig morsom og kjøre når jeg gjor dette.. mao så var det bare plomberinga i den andre halvdelen du tok ut? Altså kjøpte den delen som går inn motoren .. plomberingen lå jo i enden av den =) Men har nå kjørt 2000 km uten plombe, og har aldri opplevd at den holder på og dø i oppoverbakke bortsett fra når den er kald... Det skjer når den er kald. Blir din veldig varm etter en kjøre tur? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei. Har samme sykkel bare i sm utgave. jeg bestillte den øverste delen av svanen orginal fra spania... denne var det ingen plombering i og den gjør ca 75 - 80 på flaten .. jeg har ikke byttet noe dyse da de på ride hvor jeg kjøpte den sa dette ikke var nødvendig.. Sykkelen ble ufattelig morsom og kjøre når jeg gjor dette.. mao så var det bare plomberinga i den andre halvdelen du tok ut? Altså kjøpte den delen som går inn motoren .. plomberingen lå jo i enden av den =) Men har nå kjørt 2000 km uten plombe, og har aldri opplevd at den holder på og dø i oppoverbakke bortsett fra når den er kald... Det skjer når den er kald. Blir din veldig varm etter en kjøre tur? Ja, syntes den blir ganske varm etter en kjøretur, av og til litt for varm kanskje? Snakket med de på ride, og de mente det var helt normalt.. men vet ikke jeg.. Men min ryker så fælt selv når den er varm, kan ikke kjøre 3 km uten og ha på meg en jakke eller noe jeg kan ta av meg for lukter så siiinsykt brent bensin.. skjer dette med deg? Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 min røyk noe innihelvete første turen (5km til jobb). Var nesten som et teppe bak den. Nå er det greit, ser ikke noen røyk engang Lukter din litt rart etter en kjøre tur? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 min røyk noe innihelvete første turen (5km til jobb). Var nesten som et teppe bak den. Nå er det greit, ser ikke noen røyk engang Lukter din litt rart etter en kjøre tur? Lukter litt svidd etter jeg har kjørt rundt 5-6 km .. Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 min røyk noe innihelvete første turen (5km til jobb). Var nesten som et teppe bak den. Nå er det greit, ser ikke noen røyk engang Lukter din litt rart etter en kjøre tur? Lukter litt svidd etter jeg har kjørt rundt 5-6 km .. Ja, samme her. Lukter litt brennt. Farlig tror du? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Tror ikke det.. har hvertfall ikke merket noe på min. Men lukter du veldig brent bensin etter og ha kjørt den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå