Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan jeg ta ny eksamen?

Anbefalte innlegg

Hei

Dersom jeg fikk dårlig resultat på eksamen, og ønsker å forbedre dette, kan jeg da be om å få ta ny eksamen?

Vil jeg da måtte ta dette som privatist, eller er det mulig å gjøre det som elev?

Går på VG2, studiespesialiserende.

Jeg ønsker ikke å gå nærmere inn på karakteren jeg fikk, annet enn at jeg er svært sjokkert og skuffet over egen prestasjon, da jeg faktisk får bedre karakter i dette faget til vanlig.

Nå har det seg også slik at de fleste av elevene som var oppe i det faget, fikk et meget dårlig resultat. Faglæreren driver for tiden og leser gjennom oppgavene for å se om det er grunnlag for klaging.

Jeg tenker seriøst på gjenopptatt eksamen som et alternativ dersom det viser seg at det ikke er noe lurt å klage.

Håper det er mange der ute enten med erfaring gjennom læreryrket eller som elev, som kan svare på dette, og løfte en tung bekymring av skuldrene mine. Er ikke godt å reise på ferie med slike ting hengende over meg, som gir meg dårlig samvittighet hver eneste dag.

På forhånd takk for alle relevante, og ikke minst godt formulerte svar!

Mvh bekymret elev

Endret av galexon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke tilfeldigvis nynorsk det er snakk om her?

Nynorskeksamen har du i 3.klasse. Denne eleven har nå gått Vg2. ;)

Jepp, jeg la merke til det etter jeg hadde svart. Må ha lest "VK2", og med tanke på at så og si samtlige i min klasse gikk ned en til tre karakterer på sine nynorsk-eksamener, trodde jeg det kunne være en mulighet at dette også var tilfellet her! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...