tomsi42 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Disse stegene vil være typisk: Beskjære / justere horisont. Justere kontrast (valg av papir. Og fremkallingskjemikaler ?) Justere lysstyrke (levels, brightness .e.l) I tilfelle fargefilm, justere hvitbalanse. Ting vi "digitale" slipper: skylling, tørking og rødt lys. Tom Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) "Digital film" (eventuelt "Analog film", det er like motsiende) høres ut som en kjekk utfordring, det. Men da bør man ha de samme mulighetene til å fikse på et bilde som man ville hatt om man skyter analogt, logisk nok. Endret 26. juli 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Ser ut til å være lite respons akkurat nå; så jeg tror vi lar sommerferie være sommerferie. Så jeg kjører denne utfordringen i uke 33. Da er det nok flere som er tilbake fra ferien; og det kolliderer ikke med fotokonkurransen. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Jau, tror jeg har lite jobb og da... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. august 2008 Rapporter Del Skrevet 11. august 2008 Ser ut til å være lite respons akkurat nå; så jeg tror vi lar sommerferie være sommerferie. Så jeg kjører denne utfordringen i uke 33. Da er det nok flere som er tilbake fra ferien; og det kolliderer ikke med fotokonkurransen. Dette er vel dag to i uke tre og tredve. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2008 Ser ut til å være lite respons akkurat nå; så jeg tror vi lar sommerferie være sommerferie. Så jeg kjører denne utfordringen i uke 33. Da er det nok flere som er tilbake fra ferien; og det kolliderer ikke med fotokonkurransen. Dette er vel dag to i uke tre og tredve. Dag 1 i følge min kalender (uken begynner på mandag i Norge). Jeg kommer med utfordringen i kveld - har kun tenkt å la den gå fredag-søndag. Tror det holder for de fleste. Tom Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. august 2008 Rapporter Del Skrevet 11. august 2008 Dag 1 i følge min kalender (uken begynner på mandag i Norge). Jeg har en tendens til å glemme ukedagene når jeg har ferie. Da er det en fordel om jeg stiller kalenderen på PC-en rett. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. august 2008 Rapporter Del Skrevet 11. august 2008 Bra, jobber bare fram til kl 3 på fredag og fri lørdag... Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 11. august 2008 Rapporter Del Skrevet 11. august 2008 Disse stegene vil være typisk: Beskjære / justere horisont. Justere kontrast (valg av papir. Og fremkallingskjemikaler ?) Justere lysstyrke (levels, brightness .e.l) I tilfelle fargefilm, justere hvitbalanse. Ting vi "digitale" slipper: skylling, tørking og rødt lys. Tom Dodge/burn er også veldig vanlig på mørkerommet. Er kanskje med på utfordringen om jeg får tid utover uka. Gleder meg til å se hva det blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå