12Anonym12 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei, har en helt ny pc nå og har lagt inn vegas 7.0 jeg holder på med en cs film og har bare kommet ca 40 sekunder i filmen. Til cs filmen vil jeg gjerne at klippene skal passe til musikken, men skjermen nede i høyre hjørne begynner å lagge allerede når jeg bare har laget 30 sekunder film, det lagger så mye at det er veldig vansklig å få lagt klippende der de skal for at de skal passe med musikken. Her er hvordan pcn min er: 9800gtx 750gb hdd 750W pcu E8400 3,0 GHz 4gb ram 1000MHz Budre ikke denne pcn klare vegas bedre? vil det hjelpe hvis jeg hadde koblet til en skjerm til, for rett over den "vanlige" skjermen på vegas står det "Perview on External Monitor" vil det slutte å lagge da? Trenger hjelp, vegas er litt kjedelig når det lagger så mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hos meg har jeg satt kvaliteten som "good - auto" og da lagger det ingenting. Dette kan du velge rett til høyre for "external monitor". Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Endret til det, men merket ingen forskjell. Det lagger på de samme plassene hver gang, selv om jeg har på "Draft - Auto" eller om jeg har "Best - Auto" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 De samme plassene sier du. Sikker på at ikke klippet er sånn? Eller har du pøst på med masse effekter? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Eneste efekten jeg har brukt er å speede opp klippet litt, og klippet er nok ikke sånn, for når jeg lagrer den som film og ser på filmen. Da går hele filmen helt glatt uten noe lagg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det kan være at frameraten til klippet er såpass lav at det dårlig takler en høyere framerate. Prøv å rediger uten ekstra speed, for å så sette opp hastigheten når hoveddelen er ferdig. Så kan du legge på tekst og slik etterpå. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Hva vil "frameraten" si, er noob ja . Men det som er litt rart er at noen av klippene er ikke speedet opp og fortsatt lagger. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hva slags oppløsning er det på filmen? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Fikk det til å ikke lagge nå, var at når jeg lagde cs klippene hadde jeg 100fps, men nå bruker jeg heller 30fps og da lagger det ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå