DeNile Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg fikk min fars gamle Dell Latitude D505 bærbare pc for ikke så lenge siden. Det har vært problemer med den før, så jeg bruker den ikke så mye, bare til å lade MP3 spillere med og lignende. Men jeg kom i fare for å koble en kamera til med USB uten at det var programvare innstalert, og etter det starter maskinen knapt nok. Jeg får en blå skjerm med masse tekst som sier at det er blitt oppdaget et problem og at Windows avsluttes for å hinde å skade maskinen. Jeg har prøvd å starte maskinen i sikkerhetsmodus og andre moduser, men intet funker. Maskinen krasjer uansett. Jeg har til og med prøvd å stille den tilbake til da den sist funket, men uten hell. Det står i den nevnte teksten at jeg fjerne nylig innstalert maskinvare, eller programvare, deaktivere BIOS-minnalternativer. Dette er noe jeg ikke klarer da maskinene ikke er på lenge nok til at jeg får sjekket noe. Det eneste som kan virke av nytte er at det står "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Videre står det "Teknisk informasjon: *** STOP: 0x000000D1 (0x36353287,0x00000002,0x00000000,0xF7943708) *** w22n51.sys - Address F7943708 base at F791F000, DateStamp 40054b01 " Jeg håper at det er noen som kan hjelpe meg med å få denne til å fungere igjen uten å måtte omformatere den. Tusen takk for all hjelp og beklager om det er noe dårlig formulert. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har pc'n trådløst nettverkskort? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Har du mulighet til å deaktivere dette kortet da fila du refererer til mest sannsynlig er knyttet til dette kortet? Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Ja jeg tror jeg kan deaktivere kortet. Men er det noe ut over det som jeg må gjøre da eller? Eller blir det slik at jeg ikke kan koble meg trådløst til nettet for alltid? EDIT: Pc'en slår seg ikke av nå når jeg koblet fra nettverkskortet. Det var en stor glede. Men er dette noe som vil være permanent? Uansett så takker jeg så mye for hjelpen. Endret 21. juni 2008 av DeNile Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Det du gjør nå er å koble til med kabel, laste ned oppdatert driver til ditt trådløse kort. I steden for å bruke nedlastingen fra Dell, så kan du laste ned fra Intel hvis det er Intel® PRO/Wireless 2200BG som brukes: Intel pro/wireless 2200BG Endret 21. juni 2008 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå