Gå til innhold

Valg av forsterker på JBL ES pakke

Anbefalte innlegg

Har vært å sett på høyttalere. Har vurdert JBL ES pakken til soundgarden. Hvor kraftig forsterker trenger jeg til å drive det. Er nybegynner på lydanlegg. Har vel begynt i riktig ende å valgt høyttalere først. Har lest både forsterker og høyttaler guiden. Men føler ikke akkurat at jeg har peiling. Syns ikke de argumenterer bra på butikkene heller. De vil vel gjerne selge modellen over :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harman/Kardon er en veldig god kombo med JBL. Rikelig med effekt og lydmessig match. ES-pakken krever ikke så voldsomt med effekt, en god 50 watter holder fint. Jeg ville valgt AVR 255 f.eks. Det er en knall forsterker til prisen og som sagt perfekt match til høytallerpakken du ser på.

Lenke til kommentar

Vanskelig å lese deg frem på spesifikasjoner for å finne ut hvordan en forsterker låter. Eller en høyttaler for den saks skyld.

Det som gjør at H/K matcher bra er at den er strømsterk, samt riktig lydsignatur i forhold til JBL. Også er det jo ikke så rart egentlig at Harman/Kardon og JBL klinger bra sammen når det i bunn og grunn er samme firma som står bak begge merkene, Harman International.

Kan ikke forklare det bedre egentlig, du må nesten bare høre forskjellen selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...