Plankehaug Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) hei, jeg er en gutt på 14 år som har littegrann fett på magen og på brystet. jeg har jo ikke planer om og bli noe større, men og trene bort fettet. jeg har laget et lite trenings program: vær dag sykkel tur på 5 KM, bruker rundt 20-30 min. etter sykkel turen 5-10 push upps, siden jeg er utrent. dette er Every day. resten av dagen gjør jeg lekser og ender som oftest opp på PCen. jeg har også et problem med bena, har nesten ikke fett på bena men noe helt vannvittig med muskler som for meg til og se ut som en jente med hofter, hva skal jeg gjøre for og få tynnere ben ? og få mindre fett på magen og brystet. er dette nok trening ? jeg er en ganske høy gutt, nesten 190 CM veier nesten 80 kilo. er dette mye ? Maten: Frokost: 2-3 brødskiver med variert pålegg, skinke,servelat,leverpostei også agurk O.L. Lunsj: stort sett det samme, ofte en grov bagget på skolen, og litt frukt. middag: det Mamma og Pappa lager, veldig mye rart, ofte økonomisk mat og gjerne Pizza en gang i uken. Kvelds: 2-3 brødskiver, med variert pålegg. jeg drikker ikke melk, så jeg spiser yougurth til frokosten i stedefor melk. drikke er generelt er vann. burde jeg klare og holde formen med en sånn værdag ? håper på trenings Tips til en 14 åring. Endret 20. juni 2008 av PCpilot Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) 20-30min løping hver dag er bedre. 5km sykkeltur er liksom ikke noe serlig trening. tren styrke, altså pushups og situps 2-3 ganger i uka. dumt å trene hver dag. tren 3-4 sett med så mange reps du klarer. dette går fint selv om du er utrent. anbefaler å sette deg som mål å løpe 2 ganger i uka første 2 ukene, så legge på en eller to løpeturer ettersom du kommer i bedre form. lett å bli demotivert om man plutselig skal løpe hver dag 80kg er ikke mye for en på 190cm. mindre ville vært for lite egentlig. Endret 20. juni 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 jeg er 189 å veier 95, å er ikke Sjokk:P så 80kg er ikke mye;) er enig me den oppfor, jogging i 20-30min er MYE bedre en sykling i 20-30 min, å 5km på 25min sykler du vel SEINT?? Se om du klarer 5 pushups me 4 reps ( først 5, så 2-3 min etterpå tar du 5 til fire ganger) Gjør du dette annen hver dag, vil formen din bli mye bedre etter hvert:) med den joggingen, må du ikke kjøre deg for hadt, finn en løype som er litt lang, slik at du jogger seint gjennom løypa, om du går litt gjør ikke noe, fordi om bare en uke etter kjenner du allerede at du kan jogge lenger uten stopp, mn vis du kjører deg for hardt kan du fort få skader... SETT DEG MÅL!! mvH Kristoffer Lenke til kommentar
Plankehaug Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) okay, bytt ut syklingen med jogging. og et spørsmål hva er reps ? har holdt på med push ups litt vær kveld, klarte først 5 i går. da er målet mitt,løpe to ganger i uken 5 kilometers runden. og styrke trening anenvær dag. Endret 21. juni 2008 av PCpilot Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Doffen er på ville veier, ikke hør på han. Det han har forklart er 4 sett, som egentlig er 5 :!: Reps er en forkortelse for repetisjoner. 5 push-ups er altså 5 reps. Et sett er antall ganger du gjør de repetisjonene. Dersom du trener 3 sett med 5 repetisjoner blir det seende slik ut: 5 reps - pause - 5 reps - pause - 5 reps Andre øvelser du kan gjøre med kroppsvekt er: - dips - kroppshev med forskjellige grepsvariasjoner (chins, pull-ups, horisontal roing) - diverse mageøvelser Du kan også kjøpe deg et sett med 20 kg's manualer hos din lokale sportsbutikk. Da utvider du mulighetene dine veldig mye. Lenke til kommentar
Plankehaug Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 okay, men løping/joging er bedre enn sykling ? Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) jogging er bedre en sykling ja, vis ikke du sykler FORT og LENGE, det vil si, vis du sykler fort i overkant av en time, helst 2, så er det god trening;) Pleier si jeg tar 25pushups med 5 reps når jeg trener, men kan gott henne at jeg tar 5 sett me 25 reps:P Endret 21. juni 2008 av d0ffen_k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå