mamobr Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg har en enkel laptop som jeg har hatt 2 stk 1GB 667 Mhz SODIMM DDR2 på. Den har vært svært ustabil med flere blåskjermen om dagen. Den klarte heller ikke prime95 i mer enn et par minutter. Jeg kom så over en brikke av samme type som de 2 nevnte, men på 533 Mhz, og byttet ene 667 Mhz med denne. Resultatet ble at den ble stabil, klarer prime95 på blend i ihvertfall 3 timer. Dessuten økte den noen poeng på grafikken på windows opplevelsesindeksen i vista.(Integrert skjermkort). Skal jeg bare gå for å ha den med to ulike brikker? Har du noe for seg å kjøpe en til av 533 Mhz? Stilles den på 667 Mhz ned på 533 Mhz, så den andre er 533? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 den på 667 stiller seg ned til 533 ja. men med tanke på det du beskriver så tror jeg du har en defekt rambrikke. prøv å kjør memtest med begge 677 mhz brikkene dine i. Memtest 86 Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) den på 667 stiller seg ned til 533 ja. men med tanke på det du beskriver så tror jeg du har en defekt rambrikke. prøv å kjør memtest med begge 677 mhz brikkene dine i. Memtest 86 Har kjørt memtest før. Fikk ingen feil etter en hel dag med det. Bare prime95 det går gale. Men er nok ikke umulig som du sier at brikken er defekt da. Maskinen skal jo ærlig talt være beregnet for 2x667. Endret 20. juni 2008 av mamobr Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) ja skal jo være det. testa du før feilen oppsto eller? om ikke bør du teste nå. Endret 20. juni 2008 av weebl Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Nei, testet etter. Tror jeg kjørte memtest 5-6 looper. Har faktisk hatt feilen så lenge jeg har hatt dataen, dvs. 1,5 mnd. Installerte minnet selv fort etter jeg fikk maskinen. Byttet ut standard brikke som var 1x667(den har jeg gitt vekk ). Pga. hektisk eksamensperiode og dårlig råd og fordi jeg har en god stasjonær har jeg ikke prøvd å bedre det før nå. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 du har nå garanti på den da. btw hvordan maskin er det du har? Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 du har nå garanti på den da.btw hvordan maskin er det du har? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53195 Er en litt nyere versjon av denne. Tror alt er likt bortsett fra at min har 90 W PSU og ble levert med 677 Mhz RAM. Men er trolig brikkene det er noe galt med da, og dem jeg skal bruke garanti på? Det er disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347331 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 det høres ut som en feil på rammen ja. men kan være hovedkortet å. har villet hørt med netshop om det er kjent at disse har noen problemer. om du konkluderer med at hk er defekt og du må levere inn maskina vil jeg anbefale deg å sette inn orginalbrikken etter som at verkstedene kan se på skifte av ram som garantibrudd. jobba på infocare i arbeidsutplassering i 2 uker og fikk med meg at et par maskiner hvor harddisk og ram var bytta ut av kunden ikke ble reparert før kunden fikk vite at dette ikke var mulig å ta på garanti/reklamasjon Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Hehe. Ikke like greit jeg har den som nå, med to ulike brikker da? Mye mindre stress/ulempe ratio da? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 det gjør jo ikke noen ytelsesmessig forandring men du kan jo prøve å sende inn de 677 brikkene dine til butikken du kjøpte i du har jo en brikke å bruke i mellomtia så pcen er jo funksjonabel (på en måte) Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Mhm. Prøver litt med sånn som den er nå. Så får jeg se hva jeg gidder . Om jeg sender dem inn, og det ikke er feil kan jeg vel også bli økonomisk straffet for det. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 tror de tar gebyr for det ja. men vil ikke kalle det økonomisk straff. det assosierer jeg med bot Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Tror de kalte det gebyr den gangen jeg fikk parkeringsbot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå