Gå til innhold

1x667 Mhz+1x533 bedre enn 2x667?

mamobr

Anbefalte innlegg

Jeg har en enkel laptop som jeg har hatt 2 stk 1GB 667 Mhz SODIMM DDR2 på. Den har vært svært ustabil med flere blåskjermen om dagen. Den klarte heller ikke prime95 i mer enn et par minutter. Jeg kom så over en brikke av samme type som de 2 nevnte, men på 533 Mhz, og byttet ene 667 Mhz med denne.

Resultatet ble at den ble stabil, klarer prime95 på blend i ihvertfall 3 timer. Dessuten økte den noen poeng på grafikken på windows opplevelsesindeksen i vista.(Integrert skjermkort).

Skal jeg bare gå for å ha den med to ulike brikker? Har du noe for seg å kjøpe en til av 533 Mhz? Stilles den på 667 Mhz ned på 533 Mhz, så den andre er 533?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den på 667 stiller seg ned til 533 ja.

men med tanke på det du beskriver så tror jeg du har en defekt rambrikke.

prøv å kjør memtest med begge 677 mhz brikkene dine i.

Memtest 86

Har kjørt memtest før. Fikk ingen feil etter en hel dag med det. Bare prime95 det går gale. Men er nok ikke umulig som du sier at brikken er defekt da. Maskinen skal jo ærlig talt være beregnet for 2x667.

Endret av mamobr
Lenke til kommentar

Nei, testet etter. Tror jeg kjørte memtest 5-6 looper. Har faktisk hatt feilen så lenge jeg har hatt dataen, dvs. 1,5 mnd. Installerte minnet selv fort etter jeg fikk maskinen. Byttet ut standard brikke som var 1x667(den har jeg gitt vekk :( ). Pga. hektisk eksamensperiode og dårlig råd og fordi jeg har en god stasjonær har jeg ikke prøvd å bedre det før nå.

Lenke til kommentar

det høres ut som en feil på rammen ja. men kan være hovedkortet å.

har villet hørt med netshop om det er kjent at disse har noen problemer.

om du konkluderer med at hk er defekt og du må levere inn maskina vil jeg anbefale deg å sette inn orginalbrikken etter som at verkstedene kan se på skifte av ram som garantibrudd.

jobba på infocare i arbeidsutplassering i 2 uker og fikk med meg at et par maskiner hvor harddisk og ram var bytta ut av kunden ikke ble reparert før kunden fikk vite at dette ikke var mulig å ta på garanti/reklamasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...