Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stjelenor - Nok er nok


Anbefalte innlegg

Å si opp min hjemmetelefon var en sak for seg selv, det kosta meg nesten 200 kroner i telefonsamtaler kundeservice, jeg var nødt til å bli skikkelig herpa forbanna 3. gang jeg ringte for at de gjorde noe med saken. Jeg ville selvfølgelig beholde mitt adsl abb. som jeg har betalt 350kr. i mnd for, å jeg kunne laste ned så mye jeg ville. Det var kommet noe nytt ! sa stemmen i telefonen, å ja ? svarte jeg. Hva da ? Myye bedre sa hun 700kbps ned til bare 349kr. i mnden. wow tenkte jeg....

Ok, skift mitt abb. til denne herligheten tenkte jeg. Og det varte ikke lenge før jeg fikk haka med skjegget i postkassa..Nå kan jeg downe hele 1gb !! i måneden for 350 spenn...Og downer jeg over den grensa får jeg fart tilsvarende en jævla isdn linje tilbake. Jeg banna for meg selv, trøtt og sliten etter en dritt dag med forelesninger og ringte brukerservice 05000. Etter ca en time med dritt - musikk kom jeg da frem. Jeg forklarte en helt ok hyggelig fyr mitt problem, eneste løsningen var for meg som angivelig er ¨storsurfer¨ å betale 100 spenn mer i mnd for 10gb ekstra. Og han beklagde at den tidligere dama ikke hadde fortalt meg hva abbonementets hake var...Jeg er en temmelig skeptisk type, liker jeg å tro selv..jeg spurte henne om en hake ang dette..Nei det var det ikke...etc etc Dagen etterpå fikk jeg skjegget i konvolutten igjenn! INKASSO for en telefon som var betalt og sagt opp...Vell ..historien fortsetter og det gjør telenor også...om vi ikke tar oss sammen. Vi kan ikke finne oss i å bli ribbet til beinet av ett firma som spekulerer i alt de kan tjene penger på pga en monopol situasjon. Jeg har ikke telenor hjemmetelefon, men jeg betaler 190,- kr i måneden for det pga adsl som plutselig blir dyrere uten isdn abb. Jeg sitter her å tenker på hvor mye penger jeg hadde spart om jeg valgte ett annet firma, nexgentel for eks. Nå er jeg bundet til telenor i 12mnd. til pga ENDRINGEN i det gamle abb.

Nok er nok....Telenor skal hvertfall ikke få herse meg mer...Og jeg håper dere ikke har samme erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi føler alle med deg.

Men var det slik at de byttet om der når du snakket med hun, eller motokk du noen papirer. Om du motok noen papirer, står det der noenting om denne 1Gb grensen. Om ikke er det mulig de har brutt blandt annet kjøpsloven, at du har en mangel. §151,2,3 ledd:

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

 

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

 

a)

passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

 

B)

svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

 

c)

passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurderi

Og §161 og adnre ledd:

Tingen har en mangel dersom

 

a)

den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

 

B)

selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpe

Vil tro at 2. led her har en invirkning, de er da pliktig til å informere deg om dette?

Lenke til kommentar

Leit at det første innlegget ditt på forumet er et slikt. Desverre er det nok flere som har opplevd lignende som deg. Personlig har jeg blant annet opplevd å få inkassovarsel på et mobilabonnement som var sagt opp. Dette til tross for at Telenor hadde bedyret at saken var ordnet hele tre ganger...og alle gangene kom det nytt krav, purring og til slutt det nevnte inkassovarsel.

 

Ut fra erfaringen min omgangskrets har med telegiganten har de total mangel på kundeservice samt sviktende internrutiner. Og at man skal stå på halvtimesvis i telefonkø til masse kroner pr. min for å få snakke med noen om en feil som faktisk Telenor selv har gjort oppleves neppe som særlig rettferdig.

 

Konsekvensen for min del er at Telenor ikke lenger leverer mobilabonnement eller internett til meg. Her har jeg valgt andre leverandører. Fasttelefonen henger også i en tynn tråd for Telenor sin del. Bare så synd de eier linja inn til huset mitt...

Lenke til kommentar

Har selv egentlig bare positive erfaringer med telenor, men vil tro at du kan si opp abbonementet ditt siden du ble feilinformert om vilkårene for det. Du har i tillegg 10 (30?) dagers "returrett" siden dette er fjernsalg, dvs. salg utenfor fast utsalgssted.

Lenke til kommentar

Slike episoder er dessverre dagligdagse. Telenor er et svært lite veldrevet konsern som hadde opphørt å eksistere dersom de ikke hadde eid telenettet. Det er jo også et kapittel for seg da vi forbrukere betalte for hele utbyggingen med ekstreme priser for å få tlf i forrige århundre.

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør med det selskapet så er det alltid noe bedre å finne!!!! :x For 400 spenn i måneden kunne du hatt Nextgentel-Bravo (704 kbps ned og 384 kbps elns ned)... Telenor har utrolig dumme tilbud og det er alltid noen FÆLE haker i de... :evil: Hvor mye koster det for deg å bryte abb????

Lenke til kommentar

Det kan bli litt mye lesestoff, men du bør også gjennomgå angrerettsloven. Ble du informert om angreretten? Om ikke tror jeg at du har 1 års angrerett. Men kan hende blir lit vanskligere da dette ikekv ar et nyt kjøp, men bare en forandring av abonemanget. Eller kansje den regens som et helt nytt kjøp(da du fik 12 nye månders bindingstid)?

Lenke til kommentar

Vel..angrefristen, ja...Det ting gikk på for min del var at jeg fikk opplyst feil informasjon ang. produktet. Brevet med denne 1. gb grensa fikk jeg en stund etterpå når jeg trodde alt var i orden. Vet ikke om jeg gidder å stresse med noe forbrukerkontor etc, for dette. Men jeg ville da tro at min bindingstid fra det første abb. jeg kjøpte fremdeles gjelder selv om jeg skifter hastighet på abb. Jeg ble nesten tvunget til å måtte skifte abb. type pga at 380kbps ned er på vei ut for telenors del. Og det er denne kjøpe ¨kvote¨ greia som gjelder nå. Noe jeg synes er direkte forkastelig.

Vi kjøper en bånnbredde som vi har til rådighet og vi skal være oppkobla med hele tiden. Ikke 700kbps ned og etter 1gb med nedlasting skal linja strupes til 64kbps om du ikke betaler ekstra downstream ¨kvote¨. Dette blir som ring kontant kort til internet. Telenor bør skjerpe seg. Hva div inkasso etc, jeg gidder ikke stresse med det. Er dritt lei telenor, og jeg vil nødig bruke en halv dag på å snakke med en svarer for å så bli satt over til en idiot som ikke hjelper meg i det hele tatt. Jeg er student og ringer med mobiltelefon abb. noe som gjør at den halvtimen koster meg 30*12 = 360.- kr. Det er helt villt. Jeg vil bare skape litt oppstyr og kanskje en diskusjon eller noe i duren. Fordi dette gjorde meg virkelig forbanna...

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er de som syter over 1GB grensa :evil:

For det første kan du velge 10 eller 30GB grense, og for det andre finnes det faktisk andre isp'er som tilbyr like gode linjer til bedre priser. F.eks Bluecom, tele2, tiscali osv. Disse har ikke noen nedlasting grense og kan levere på samme linjer som Telenor. Så det er håp for de som ikke kan få linje hos NGT.

Men jeg synes fortsatt bredbånd er for dyrt her i norge :(

Så jeg håper det blir billigere i fremtiden :yes:

Lenke til kommentar

uff.. Telenor prøvde å tilby meg adsl på tlf selv. Sa at jeg hadde nextgentel og likte ikke sperre dems. Damen fortalte meg at hun hadde hørt at også nextgentel skulle få sperre. Frekke telefonselgere sier jeg.

Lenke til kommentar
uff.. Telenor prøvde å tilby meg adsl på tlf selv. Sa at jeg hadde nextgentel og likte ikke sperre dems. Damen fortalte meg at hun hadde hørt at også nextgentel skulle få sperre. Frekke telefonselgere sier jeg.

 

Hehe, ja det var nok ideen til TN+ at de med disse prisene skulle kunne tvinge markedet over på bruksbasert prising.

Så langt har denne planen feilet totalt.

Disse dustene som selger slike ting sier hva som helst og som regel vet de ingenting om det de selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...