Krillekongen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei! For noen dager siden kjøpte jeg meg nye pc-deler. Oppsettet finner du HER. Alt funker greit, men jeg når jeg ikke skrur på strømsparingen ved hjelp av et program som var med hovedkortet, skrur pcen seg av uten forvarsel. Det skjer uansett hva jeg gjør, om jeg gamer eller hva som helst. Dette blir da et stort problem når formaterer pcen. Jeg kommer midt ut i installeringen av Windows, men da skrur pcen seg av. Jeg har prøvd med bare én minnebrikke, men ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen hjelpe meg? -Brage Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Tastaturet funker ikke før installen til Windows kommer opp. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke nå, når det gjorde det for en time siden da jeg begynte å installere Windows. Bare for å prøve et blindskudd: Hvis det er temperaturen som er problemet, hvilken temperatur er det, og hvordan fikse det? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hei! CPU-temperaturen min er på 73 grader nå, og den fortsetter å stige. Den går helt opp til 78, men da skrudde jeg av. Jeg skrudde av CPU Smart FAN Control slik at viften går på maks rpm hele tiden, men det funker ikke. Hva gjør jeg? Endret 21. juni 2008 av Cyberpunk Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Sjekk at cpu-kjøler er montert riktig ( med den temperaturen er den høyst sannsynlig ikke det ), at det er god luftflyt i kabinettet og fjern eventuelt svære hybelkaniner inni der Endret 21. juni 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Du har husket kjølepasta til CPU? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg kjøpte en Boxed E8400, og under kjøleribba var det et grått område som jeg antar var kjølepasta. Broren min har akkurat samme greia, og han har ikke det problemet. Skal jeg underklokke? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hadde samme problemet med samme CPU so var boxed. Jeg kjøpte ny kjøler, Blue Orb II, og ny kjølepasta. Nå ligger temperaturen stabilt på 35grader. Gode tre hundre kroner. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Ja, jeg må vel kanskje det da.. Er andre her enig i at jeg burde kjøpe ny kjøler? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Da har jeg trolig fikset problemet! La på ny kjølepasta, og så langt ser det bra ut. Fikk tak i en Golden Orb II just in case. Takk til dere som bidro med hjelp! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Fint at det ordnet seg . Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Bra. Post gjerne CPU varmen etter litt testing? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hadde litt problem med varme eg også, CPU låg på ca 70 så kjøpte eg ny kjølepasta og Zalman CPU kjøler. Nå ligger den 22 C idle Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Smurte på en dæsj med Arctic Silver kjølepasta, så nå ligger den på rundt 35 grader stabilt når jeg installerer Windows Har noen anbefalte programmer for å overvåke temperaturer når jeg er i Windows? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Bruker selv Core Temp, lite og enkelt program Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Okei, thanks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå