Gå til innhold

Gamer pc til 12k med skjerm


Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Jeg skal kjøpe meg nye pc som skal brukes mest til spill men også film. Har satt opp et oppsett jeg tror passer bra til spill, men er ikke sikker på om det finnes bedre valg av komponenter i min prisklasse.

 

 

Forslag til oppsett

 

Som dere ser er det ikke med skjermkort i oppsettet da jeg skal ha ATI 4870. Grunnen til at jeg har valgt et X38 hovedkort og ikke et P45 er fordi jeg vil ha muligheten til å utvide til CF og få full båndbredde på begge PCIe portene. Skal overklokke CPU ganske mye, derfor har jeg valgt E8400 og RAM fra OCZ.

 

Er dette bra valg av komponenter til spill, og er CPU, HK og RAM overklokkingsvennlige?

 

Mvh

Jossimd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rammen fra OCZ har ikke vært å få tak i siden jeg bestilte deler for en måned siden. Men det er kvalitetsram og de har fått veldig gode tilbakemeldinger. Hadde lyst på dem jeg og, men det ble Crosair Dominator PC8500 i steded og er veldig fornøyd med dem.

 

Har CPUen selv og du kan komme opp greit opp i 4 Ghz med skikkelig kjøler + ordentlig pasta.

 

Kortet er overklokkingsvennlig og greit, veldig grei funskjon med å save BIOS instillinger og greier leste jeg. Ser ut som et bra setup dette. Fatter ikke ATI entusiaster da men. :p

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Rammen fra OCZ har ikke vært å få tak i siden jeg bestilte deler for en måned siden. Men det er kvalitetsram og de har fått veldig gode tilbakemeldinger. Hadde lyst på dem jeg og, men det ble Crosair Dominator PC8500 i steded og er veldig fornøyd med dem.

 

Har CPUen selv og du kan komme opp greit opp i 4 Ghz med skikkelig kjøler + ordentlig pasta.

 

Kortet er overklokkingsvennlig og greit, veldig grei funskjon med å save BIOS instillinger og greier leste jeg. Ser ut som et bra setup dette. Fatter ikke ATI entusiaster da men. :p

 

Lykke til.

Takk for svar =)

Blir nok enten Corsair dominator som du har eller OCZ TECH OCZ Reaper HPC 2048MB DDR2 PC8500 KIT på meg da. Vet du om det har noe å si om jeg kjører 4x1 gig brikker eller 2x2 gig?

 

Tror du 3år gammel Arctic Silver Cèramique kjølepasta duger? Rota litt i dataeska mi i kjelleren og fant en nesten ubrukt tube. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...