Mirann Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Dette synes jeg var kjempebra jobba, QBab. Mye mye bedre enn på første forsøk! Nå fikk jeg nesten litt mammafølelse og ble stolt av deg! :!: Lenke til kommentar
QBab Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Jeeey! Takk mamma! Kan jeg få kake nå? Uansett, noe som kan forbedres, endres, legges til, trekkes fra etc? Kan jo nevne at jeg liker å drive med foto og video, samt redigering i photoshop og Vegas. Jeg er også en støttespiller for de svake i samfunnet, da jeg jobber som støttekontakt en gang i uken. Noe av dette som er verdt og skvise inn? Atter engang takk for deres hjelp så langt. Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) mer kort og konsist, rett på sak. så skriver du et vedlegg med kvalifikasjonene dine slik som dette. f.eks Programmeringsspråk: JAVA - grunnleggende kjennskap til begreper og objektorientering HTML - viderekommen forståelse, har laget hjemmesider Hardware: Jeg har bygget og skrudd på mine egne datamaskiner i 3år. Annet Her skriver du ting som gjerne ikke er direkte relevant for jobben Foto og videoredigering - grunnleggende kunnskaper i Adobe Photoshop og Premiere (eller whatever) "Taek-won-do" ...og STUDERE psykologi og markedsføring. (ikke do og leser på psykologi, markedsføring og psyko*jargon*). Jeg føler jeg kan bidra med XX (brennende interesse for teknologi og å lære nye ting osvosv.) Husk: less is more. Bruk så få og beskrivende ord til å beskrive det du vil kommunisere, og få det så oversiktlig og ryddig du kan. Da får leseren det han trenger og vil vite på så kort tid som mulig, og det er essensen i en jobbsøknad. Jeg er også en støttespiller for de svake i samfunnet, da jeg jobber som støttekontakt en gang i uken. Litt skrytete formulert, mr samfunnshelt Skriv f.eks at du er sosial og liker å omgås mennesker, og bla. har jobbet som støttekontakt, så kan han tenke seg frem til resten, det høres mye bedre ut så gir du oss utkastet i en txt heller enn bmp, så blir det lettere å quote Endret 24. juni 2008 av captain_obvious Lenke til kommentar
QBab Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Okei, nå har jeg skrevet min første CV pluss et vedlegg med kvalifikasjoner. Så vi får se hvordan dette går, satser ikke på bullseye ved første skudd, men noe er det da. Update: La til selve søknaden også. ------------------------------------------ Kong Qbab av rabbadan 7000 Etsted Tlf: 44445555 Epost: [email protected] 20.06-2008 Erik etternavn Kjøpmannsgata 7000 Cyberlol Søknad på stilling som IKT-driftsfag lærling Viser til stillingsanonnsen deres på netlife.no og til telefonsamtale med Erik Stian Tefre. Jeg søker herved på stilling som lærling hos Dere. Etter det jeg skjønte fra telefonsamtalen vår så jobber dere en god del med linux i bedriften, dette passer meg veldig godt siden jeg nå for alvor er blitt interessert i Linux plattformen. Av person er jeg er en livlig og utadvendt ungdom på 19 år med et optimistisk syn på livet. Jeg har siden barneskolen vert brennende interessert i datamaskiner og teknologisk utstyr. De siste månedene har jeg interessert meg spesielt for nettverksikkerhet, Ubuntu og mine to websider. Ellers liker jeg å tilbringe tid sammen med venner, trene ”Tae kwon do” og studere psykologi, blant annet markedsføring og sosialdynamikk. Så hva kan jeg tilføye bedriften? Ren og skjær arbeidskraft samt en artig skrue med kreative sprell som passer godt i lagarbeid samt individuelt arbeid. Jeg er alltid klar for nye utfordringer og liker spesielt godt å lære noe nytt. Ser fram til å høre fra dere. Jeg kan nåes på telefon 4119881 eller på mail. Jeg stiller gjerne opp til intervju. Vedlegg: xx ------------------------------------ CV Bjørn ***** 7000 ****** Mobil: 4119**** E-post: *****@gmail.com Født: sensurert Sivilstatus: Singel Utdanning: 2006-2007 – VK1 IKT driftsfag 2005-2006 – Gk1 Salg og service Arbeidserfaring: 2007-2008 – IKT driftsfag lærling ved Stryn Videregående skole 2007-D.D – Prisguide.no, medarbeider 01.04.08 – D.D – Bartender og dørvakt ved Johans pub 2007-1.6.2008 – Støttekontakt ved Stryn kommune 1.11.07-1.1.08 – Expert Stryn, julehjelp 1.11.06-24.12.06 - Expert Nordfjordeid, julehjelp Språk: Engelsk: Flytende både muntlig og skriftlig Kurs: 2006 – Datakortet 2005 – Leder kurs gjennom 4H Organisasjoner: 2000-2005 – 4H 2005-2006 – Natur og ungdom Datakunnskaper: Se vedlegg Interesser: IT, mennesker, være kreativ med media, musikk (spiller gitar), asiatisk kampsport Referanser: Sensurert ---------------------------------- Kvalifikasjoner Operativsystemer: Windows – Mye kunnskaper innen bruk og feilsøking Ubuntu – Nybegynner nivå, litt erfaring med generell bruk av grensesnittet og terminal Servere: Windows 2003 server – Administrert 2 servere med Active directory og tynnklient løsning. LAMP – Har satt opp og konfigurert to servere gjennom skolen. Netverk Administrert et skolenettverk i ca 8 måneder Clarkconnect – litt erfaring fra VK1 driftsfag Arrangert to LANparties med vel over 200 besøkende God kjennskap til nettverksikkerhet Programmeringspråk: HTML – Viderekommen bruker, har laget hjemmesider CSS – Samme som overnevnte CMS – Administrert to hjemmesider med Joomla Software: VMware – grunnleggende kjennskap MSoffice – Viderekommen bruker, drevet support. Hardware: Jeg har bygget og skiftet komponenter på PC-er i 4 år. God oversikt over hardware markedet siden jeg jobber i prisguide.no Endret 22. juli 2008 av QBab Lenke til kommentar
QBab Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Så flott å høre! Spørs hvor lenge det varer når perfeksjonistene kommer. Men for all del, det er takket være dem at det begynner å ligne noe, så keep the kritikk coming. Endret 24. juni 2008 av QBab Lenke til kommentar
Guttorm190E Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Så flott å høre! Spørs hvor lenge det varer når perfeksjonistene kommer. Men for all del, det er takket være dem at det begynner å ligne noe, så keep the kritikk coming. Jeg er ikke en ekspert på jobbsøknader, men dette likner veldig på en jeg ville ha skrevet i hvertfall Endret 24. juni 2008 av Guttorm190E Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du har et meget bra utgangspunkt. Men jeg mente ikke at du skulle ribbe det helt . Ha med en liten introduksjonstest på begynnelsen som gjør det litt mer personlig og sier at du har lyst på og hvorfor du bør få jobben. Jeg skrev forslag til følgende modifikasjoner til deg: "Taek-won-do" ...og STUDERE psykologi og markedsføring. (ikke do og leser på psykologi, markedsføring og psyko*jargon*). Jeg føler jeg kan bidra med XX (brennende interesse for teknologi og å lære nye ting osvosv.) Prøv å gjør de modifikasjonene i utkastet du hadde. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Se nå ja... Her snakker vi dag og natt Det er alltid smart å spare litt til et evt. intervju også, så det med foto, video, photoshop etc trenger du ikke nevne her, med mindre du har noen sertifiseringer eller lignende da. Lykke til Dette er mer mine personlige preferanser, og ikke feil ved din søknad Jeg pleier å dele opp søknadene med et avsnitt på hvert av disse punktene: -Hvor jeg fant søknaden osv. -Alder, hvor jeg bor, hvem jeg bor sammen med etc -Hva jeg har gjort i det siste (utdanning, jobb etc)(kan skrives sammen med avsnittet over) -Hvorfor jeg søker på stillingen (hva virker sepnnede med bedriften og stillingen) -Mine egenskaper, erfaringer og hvorfor jeg passer til jobben -Avslutning (Som jeg nevnte tidligere syns jeg fortsatt du bruker litt mye muntlig språk i søknaden din. eks. "ren og skjær....artig skrue...sprell") Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Du har et meget bra utgangspunkt. Men jeg mente ikke at du skulle ribbe det helt . Ha med en liten introduksjonstest på begynnelsen som gjør det litt mer personlig og sier at du har lyst på og hvorfor du bør få jobben. Jeg skrev forslag til følgende modifikasjoner til deg: "Taek-won-do" ...og STUDERE psykologi og markedsføring. (ikke do og leser på psykologi, markedsføring og psyko*jargon*). Jeg føler jeg kan bidra med XX (brennende interesse for teknologi og å lære nye ting osvosv.) Prøv å gjør de modifikasjonene i utkastet du hadde. Jeg har fremdeles søknaden, de to siste var bare CV og et vedlegg med kvalifikasjoner. Skal ta og oppdatere og slenge inn søknaden slik den ser ut for tiden. Jess, bare litt tweaking og pussing i kantene nå, så skal den være klar til i kveld. Da _må_ den forresten være klar, siden jeg reiser på ferie. Blir hardt dette, har en del pakking og gjøre også. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 *Hastesak bump* Skal jeg sende inn alle attester, vitnemål, sykmeldinger fra skole og hele pakka? Eller skal noe jeg vente med noe av det til eventuelt intervju? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Skal jeg sende inn alle attester, vitnemål Skriv at attester og vitnemål kan ettersendes ved behov eventuelt fremvises på intervju. sykmeldinger fra skole og hele pakka? Sykemeldinger holder du for deg selv. Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Send inn vitnemål som er aktuelt for stillingen - fra IKT. Og skriv evt. referanser på CV'en, så kan resten sendes på forespørsel. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Dette var betre. For og sei det rett ut, første søknaden du posta her var berre søppel. Du virka hoven, og virka lite intressert i å tilføya bedriften noko. Den siste revisjonen var berre gull. Ønskjer deg lukke til! Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Så har jo han vært så lur å satt team-hw på saken. Kan vel nesten kalles juks Endret 26. juni 2008 av captain_obvious Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Uhm. Som ett par har påpekt, less is more i denne sammenhengen. Personlig så foretrekker jeg når søknadene er veldig korte og konsise. Jeg ville f.eks ha stoppet med bare: Søknad på stilling som IKT-driftsfag lærling Viser til stillingsanonnsen deres på netlife.no og til telefonsamtale med Erik Stian Tefre. Jeg søker herved på stilling som lærling hos Dere. De som mottar CVer er ikke videre interesserte i å lese om livshistorien til folk, eller hvem de hjelper på ettermiddagen eller hva de foretrekker i kaffen. Eneste jeg trenger er to ting, før det avgjøres om du blir kalt inn på intervju: 1: Du har sendt søknaden og vist interesse. 2: Det ser ut som du tilfredstiller kravene i henhold til utlysningen, basert på CVen din. Resten finner man jo ut under intervjue(ne). Edit: Ja, vet at det er litt utgått på dato. Glemte å faktisk sjekke det. Men men. Forøvrig snakket med ett par andre kontakter i andre firma med rekrutteringsansvar som foretrekker at man slipper livshistorien til folk i søknadene. Endret 10. juli 2008 av TheScorp Lenke til kommentar
QBab Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Det var helt nytt for meg. Trodde en søknad skulle inneholde litt tekst så det viser at søkeren er interessert, har jobbet litt med saken, pluss at arbeidsgiver får et inntrykk av personen. Ja-ja, søknaden er uansett sendt. Edit: For all del, takk for tipset. Skal ta det i betraktning ved senere søknadskriveri. Endret 10. juli 2008 av QBab Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 DU får gi beskjed om du får noe napp da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå