..Bjørnar.. Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Norge, vårt nærmeste ferieland, begynner å få en rimelig stor andel golfbaner av varierende størrelse og kvalitet, og det kunne vært interessant å lage en oversikt over forumbrukernes besøkte baner og deres erfaring med dem. Jeg registrerer at golf-delen av forumet ikke er den delen med mest liv og røre, men jeg tar uansett sjansen og håper på litt engasjement slik at man kan dele sine erfaringer med andre potensielle besøkende! Vennligst hold tilbake kommentarer av nedverdigende karakter, en vurdering er individuell oppfattelse. Følg ellers forumets etikette. Kom gjerne med tilbakemeldinger på oppsettet eller andre ting rundt førstepost eller omtaler per PM eller i annen tråd. Vi forsøker å holde tråden fri for øvrig diskusjon så den forblir oversiktlig og tjener sitt formål. Vurderte baner i denne tråden (oppdateres) Portaasen Golfbane Imjelt Pitch & Putt Hardanger Golfbane Oppsett [b]Banenavn:[/b] [b]Klubb:[/b] [b]Adresse:[/b] [b]Webside:[/b] [b]Antall hull:[/b] [b]Fasiliteter:[/b] [b]Starttidsregistrering:[/b] [b]Greenfee (voksen gjestespiller):[/b] [b]Omtale:[/b] [b]Min vurdering:[/b] [b]Mitt hcp:[/b] Endret 20. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Banenavn: Portaasen Golfbane Klubb: Eiker Golfklubb Adresse: Portaasen, 3050 Mjøndalen Webside: http://www.eikergolf.no/ Antall hull: 9 Fasiliteter: Drivingrange Treningsgreen Proshop/kiosk Starttidsregistrering: Ballrenne Greenfee (voksen gjestespiller): kr 150 alle hverdager, kr 200 i helgene Omtale: Morsom 9-hulls bane med varierende hull. Per i dag kun par 3 og par 4 hull, men planlagt utbygd til par 5 hull og ombygning av et par av de øvrige hullene. Moderat/godt bearbeidet anlegg. Min vurdering: 6/10 Mitt hcp: Grønt kort / 36 Endret 20. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Banenavn: Imjelt Pitch & Putt Klubb: - Adresse: Andorsrudveien 78 E, 3039 Drammen Webside: http://www.imjelt.no/ Antall hull: 18 Fasiliteter: Drivingrange Treningsgreen Cafe/bar Treningshall Simulator Starttidsregistrering: Oppmøte / Per telefon 32 88 31 70 Greenfee (voksen gjestespiller): kr 180 for 18 hull, kr 300 for 36 hull. Omtale: Artig pitch & putt bane uten krav til grønt kort. Glimrende bane å forsøke golf på for første gang, og like glimrende gang nr 2 og gang nr 20. Morsomme og utfordrende par 3 hull på opptil 90 meter som gir mulighet for å terpe nærspill og presisjon. Godt bearbeidet bane som fremstår som moderne og allsidig med utstrakt bruk av hindre og utfordring i delvis kupert terreng. Min vurdering: 8/10 Mitt hcp: Grønt kort / 36 Endret 20. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Banenavn: Hardanger Golfbane Klubb: Hardanger Golfklubb Adresse: Børve, Øystese i Kvam kommune, Hardanger Webside: http://www.hardanger-gk.no Antall hull: 6 Fasiliteter: Driving range, chipping, sandbunker Starttidsregistrering: Nei, spel ved oppmøte, sjølvbetjening Greenfee (voksen gjestespiller): 200,- Omtale: Ein kort bane på 1176 meter (3528m på 18 hol), men likevel ganske utfordrande. Alle fairwayene er smale og store delar er ondulert. Eit slag midt på fairway kan difor ende i roughen som er tjukk, høg og vanskeleg å slå seg ut av. Greenene er små og fairway rundt greenene er utfordrande å slå seg inn på. Treff du feil får ballen ein sprett i feil retning og går ut i roughen. God trening i å slå beine slag og høge innspel, får ikkje prøvd seg stort med driveren. Banen er laga av eit sauebeite, difor er det kun greenene som er laga for golf, det betyr harde fairwayer. Eit skeivt slag går ikkje berre i roughen, men på dei fleste hola out of bounds eller i eit hinder. Greenene er veldig flotte og velstelte, den beste delen av heile banen. Banen ligg idyllisk plassert høgt over havet med utsikt mot fjord, fjell, Folgefonna og bygdene rundt. Det er planar om å utvide det eine holet til par 5 og kanskje utvide banen til 9 hol dei neste 4-5 åra. Veldig avhengig av økonomien, det er ein liten plass med få medlemmer, mykje arbeid blir gjort på dugnad. Ellers er det ein god stemning på banen, dei fleste har høgt handicap og er lette å få kontakt med. Ein kan ta grønt kort, kurs, teori og heile pakken samt protimer. Min vurdering: 7/10 Mitt hcp: 26.2 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Banenavn:Trysilfjellet Golfbane Klubb:Trysil Golfklubb Adresse:Trysilfjellet Golf AS, Velkomstsenteret, 2420 Trysil Webside:Link Antall hull:18 Fasiliteter:Driving range, chipping og bunker green, putte green og 7 hulls korthullsbane Starttidsregistrering:Ring eller oppmøte visst du er heldig Greenfee (voksen gjestespiller): Greenfee 18 hull kr. 260 pr runde (hverdager) kr. 350,- pr. runde (helg og helligdager) junior (tom 18 år) halv pris Dagsgreenfee hverdager kr 350 Omtale:Veldig bra skog og fjellbane. Stor variasjon mellom lange og korte, smale og brede hull. Etter å ha gått de 9 første og var storfornøyd ble jeg overasket da det bare ble enda bedre på de 9 siste. Treningsområdet er også bra og jeg har gått korthullsbanen mange ganger. Spurte proen i klubben min (Gjøvik og Toten Golfklubb) hva han syntes om den bana, og han sa det var en av de beste banene han hadde spillt noen sinne. Min vurdering:9/10 Mitt hcp:29,5 Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Banenavn: Re Golfbane Klubb: Re Golfklubb Adresse: Reine, 3175 Ramnes Webside: www.regolf.no Antall hull: 9 Fasiliteter: Driving Range, puttinggreen, chippinggreen m/treningsbunker, kiosk, catering, selskapslokaler, proshop Starttidsregistrering: Ballrenne Greenfee (voksen gjestespiller): 175,- Omtale: Oversiktlig, åpen og lettspilt 9-hullsbane med noen spennende hull. Består av seks par 3-hull, to par 4-hull og et par 5-hull (når dette spilles som front nine er det par 6 og Norges lengste hull). Vann i spill på to av hullene. De fleste hullene er relativt flate og åpne, men enkelte er mer spennende og varierte. De noe smale fairwayene er bøtet på ved bruk av doble hvite staker som tillater spill på baller som normalt ville vært Out of Bounds. Svært hyggelig bane å spille, med trivelig og jordnært miljø. Min vurdering: 7/10 Mitt hcp: 21,1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå