tmg Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg skal gå til innkjøp av en del komponenter nå, hadde tenkt å gjøre det før, men venta på slipp fra ATI og Nvidia i håp om prisdropp eller lignende. Jeg tror jeg ender med 4850 (kanskje 2 stk i crossfire) Ang prosessor er jeg usikker, E8400 eller Q9300? Blir mest spilling. Synes argumentet du kan alltid få mer Hz, men aldri fler kjerner er litt fengende, og lurer da på en Q9300 prosessor til et par hundre ekstra Noen gode råd? (Og evt. et billig hovedkort (ikke for billig! vil ikke ha dritt, bare rimelig) som støtter crossfire med de nye ati korta og de nevnte prosessorene?) Lenke til kommentar
skabby Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg skal gå til innkjøp av en del komponenter nå, hadde tenkt å gjøre det før, men venta på slipp fra ATI og Nvidia i håp om prisdropp eller lignende. Jeg tror jeg ender med 4850 (kanskje 2 stk i crossfire) Ang prosessor er jeg usikker, E8400 eller Q9300? Blir mest spilling. Synes argumentet du kan alltid få mer Hz, men aldri fler kjerner er litt fengende, og lurer da på en Q9300 prosessor til et par hundre ekstra Noen gode råd? (Og evt. et billig hovedkort (ikke for billig! vil ikke ha dritt, bare rimelig) som støtter crossfire med de nye ati korta og de nevnte prosessorene?) Kanskje X48-DS4? Det er et bra hovedkort som støtter crossfire og som er ganske rimelig. Kjører det selv. Jeg kjøpte E8400, siden få programmer/spill klarer utnytte quadcore. Var uheldig og fikk en prosessor som ved default kjørte ved 2,7 ghz og trengte 1,225V for å fungere, mens broren min kjøpte samme og trengte 1,150 og kjørte på 3 ghz. Jeg har klokket min opp på luft til over 3,8ghz, men skal få den litt høyere. Brodern kjører vannkjøling og har sin på 4,2ghz. Lenke til kommentar
tmg Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Men er det noen teorier eller fakta rundt når Quad vil bli bedre? Eller er det så langt fram at Duo er det beste kjøpet nå og en stund til? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 det blir mer og mer vanlig at spill støtter mer en 2 kjerner nå.. men de vill ofte funke like godt eller bedre på en høyere klokka 2 kjerner. dette er for at det tar cpu tid å dele en oppgave til 2 eller mer. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Ikke kjøp X48 HK, altfor dyrt. Kjøp et P35-kort, gjerne fra Gigabyte, MSI eller lignende. Hold deg unna Asus! Var oppstartsproblemer på mitt Asus-kort, og etter å ha søkt på nettet for å finne ut mer om feilen, så ble jeg oversvømt (MYE mer enn vanlig) av treff på forum osv. hvor folk har problemer med Asus P35-kort. Du får ikke noe vesentlig mer ved å velge X38\X48 ... (med mindre det er helt spesielle ting du er på utkikk etter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå