Gå til innhold

mystiske lyder!

Anbefalte innlegg

jeg har en mystisk lyd når je starter pc for dagen. hører ut som en vifte som ikke går bra, men ikke noen visuelle problem.

vis jeg slår av pcen med engang lyden kommer, så starter jeg pcen igjen da er lyden nesten vekke.

vis system tempen er under 25C er det lyd men vis tempen er over 25C er det ingen lyd.

:shrug::shrug:

har et msi kt7 hk. med xp2100 cpu. 256ram, voodoo 5 5500pci kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lignende opplegg, fann ut at det var viften på skjer-kortet, som leget lyden, fikset dette ved å kjøpe nytt kort (men så skulle jeg ha nytt uansett også da).

Prøv å hold fast en og en vifte, til lyden forsvinner, start med skjermkort, da denne henger på en meget ugustig måte.

Lenke til kommentar
jeg har en mystisk lyd når je starter pc for dagen. hører ut som en vifte som ikke går bra, men ikke noen visuelle problem.

vis jeg slår av pcen med engang lyden kommer, så starter jeg pcen igjen da er lyden nesten vekke.

vis system tempen er under 25C er det lyd men vis tempen er over 25C er det ingen lyd.

:shrug::shrug:

har et msi kt7 hk. med xp2100 cpu. 256ram, voodoo 5 5500pci kort.

Hei!

Du har sansynligvis det vi kaller en sperrelyd. Den kommer av en resonans fra en aksling som går tørrt (Jfr.bremser). Den kan også tilskrives en nøylonforing som er tilført fett.

Lyden du hører er temperaturbestemmt fordi smørremiddelet blir kaldt/tørrt. Problemet blir verre og verre til lagringen er helt ødlagt.

Lokaliser viften, ta av tapelappen over akslingen og tilfør en liten drope silikonolje med en tannpirker på akslingen. Snurr litt for hand slik at smørningen arbeider seg ned lagringen, og viften kan vare lenge ennå.

Vennligst

Sv. :yes:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...