Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forkjølet. Te med honning. Hvilken te?

tendilenz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det funker ikke, høy temp ødelegger honningen om den er fersk.

Masseprodusert honning har hatt høy temp under produksjon så er like dårlig.

Sambucol (svarthyllekstrakt) fungerer når du kjenner at det kommer men ikke etter at det har kommet for fullt.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Sambucol går ned på høy kant, men er vel kanskje for sent, ja. Yogi Classic blir ikke innkjøpt i kveld da jeg allerede tok en konjakk til Sambucol'en.... Lar bilen stå med andre ord. Men imorgen skal det kjøpes inn saker.

EDIT: skuffende lesning om den honningen gitt. Har jo selvfølgelig bare butikk-honning som nok er behandlet etter alle kunstens regler. Har ikke en egen bi-kube trass i at det er barnas høyeste ønske nå som Bie-filmen går på høy rotasjon her hjemme. Men honning smakte brukbart oppi Earl Grey.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar
  tendilenz skrev:
Takk for tips. Sambucol går ned på høy kant, men er vel kanskje for sent, ja. Yogi Classic blir ikke innkjøpt i kveld da jeg allerede tok en konjakk til Sambucol'en.... Lar bilen stå med andre ord. Men imorgen skal det kjøpes inn saker.

Vet ikke om Yogi teen fungerer, men den er verdt et forsøk;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Honningen har nok fremdeles en del gode egenskaper (som f.eks antibakteriell) etter at den er fabrikkbehandlet, ellers hadde den nok ikke vart så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Eco_*

Honningen har nok fremdeles en del gode egenskaper (som f.eks antibakteriell) etter at den er fabrikkbehandlet, ellers hadde den nok ikke vart så lenge.

Jeg har et supertriks hver gang jeg kjenner det brygger noe greier i halsen (som ofte er et symptom på en begynnene forkjølelse)

Så fort som mulig heller jeg i meg en pakke appelsinjuice. i 9 av 10 tilfeller så gjør jeg dette så tidlig at det ikke utvikler seg til noe mer, men det er superviktig å gjøre dette med en gang du merker noe.

Om det er det små mengdene etanol og metanol, eller ekte C-vitaminer som gjør susen vet jeg ikke, men det funker for meg. Appelsinjuicen jeg drikker er forresten Tine sin om du lurte. Den uten fruktkjøtt :)

Hvis du vil være veldig eksotisk så kan du prøve neseskylling med sånn kanne og himalaya-salt i ekte yoga-ånd. Det er faktisk anbefalt av Øre/Nese/Hals-leger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...