tendilenz Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Trenger å kureres raskt og kjører kjerringråd på bred front. Hvilken te egner seg best å blande honning i? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det funker ikke, høy temp ødelegger honningen om den er fersk. Masseprodusert honning har hatt høy temp under produksjon så er like dårlig. Sambucol (svarthyllekstrakt) fungerer når du kjenner at det kommer men ikke etter at det har kommet for fullt. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Spis C-vitamin piller og ta Sambucol Svarthyll... Prøv en te som heter Yogi Classic (fås på Meny). Du blir varm i hele kroppen av denne... Dette skal du bli fortere frisk av;) Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Takk for tips. Sambucol går ned på høy kant, men er vel kanskje for sent, ja. Yogi Classic blir ikke innkjøpt i kveld da jeg allerede tok en konjakk til Sambucol'en.... Lar bilen stå med andre ord. Men imorgen skal det kjøpes inn saker. EDIT: skuffende lesning om den honningen gitt. Har jo selvfølgelig bare butikk-honning som nok er behandlet etter alle kunstens regler. Har ikke en egen bi-kube trass i at det er barnas høyeste ønske nå som Bie-filmen går på høy rotasjon her hjemme. Men honning smakte brukbart oppi Earl Grey. Endret 20. juni 2008 av tendilenz Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 tendilenz skrev: Takk for tips. Sambucol går ned på høy kant, men er vel kanskje for sent, ja. Yogi Classic blir ikke innkjøpt i kveld da jeg allerede tok en konjakk til Sambucol'en.... Lar bilen stå med andre ord. Men imorgen skal det kjøpes inn saker. Vet ikke om Yogi teen fungerer, men den er verdt et forsøk;) Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Emit skrev: Vet ikke om Yogi teen fungerer, men den er verdt et forsøk;) Her skal ALT prøves. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Honningen har nok fremdeles en del gode egenskaper (som f.eks antibakteriell) etter at den er fabrikkbehandlet, ellers hadde den nok ikke vart så lenge. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Eco_* Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Honningen har nok fremdeles en del gode egenskaper (som f.eks antibakteriell) etter at den er fabrikkbehandlet, ellers hadde den nok ikke vart så lenge. Jeg har et supertriks hver gang jeg kjenner det brygger noe greier i halsen (som ofte er et symptom på en begynnene forkjølelse) Så fort som mulig heller jeg i meg en pakke appelsinjuice. i 9 av 10 tilfeller så gjør jeg dette så tidlig at det ikke utvikler seg til noe mer, men det er superviktig å gjøre dette med en gang du merker noe. Om det er det små mengdene etanol og metanol, eller ekte C-vitaminer som gjør susen vet jeg ikke, men det funker for meg. Appelsinjuicen jeg drikker er forresten Tine sin om du lurte. Den uten fruktkjøtt Hvis du vil være veldig eksotisk så kan du prøve neseskylling med sånn kanne og himalaya-salt i ekte yoga-ånd. Det er faktisk anbefalt av Øre/Nese/Hals-leger. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Takk for en flott bump med gode tips. Har blitt frisk igjen nå.... Men neste gang kan jeg jeg jo teste ut tipsene dine - kanskje med unntak av Himalaya-saltet og Yoga-skylling. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Emit skrev: Spis C-vitamin piller C-vitaminer hjelper ikke mot forkjøelse, dette er en myte Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Askorbinsyre på boks eller i kapsel (gjerne syrenøytral) og naturlige C-vitaminer i f.eks appelsinjuice er to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg drikker melk med honning, har gjort det siden jeg var barn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå