Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I anledning innkjøp om en og en halv måned vil jeg gjerne ha diskusjon rundt 1000D vs 450D. Nå har det seg slik at ingen her har fått prøvd 1000D, så vi får ta utgangspunkt i spesifikasjoner.

Slik er inntrykket mitt akkurat nå:

450D er litt dyrere (maks en tusenlapp?), har et bedre/annerledes grep, litt større søker og litt større skjerm.

1000D er 400D med et nytt navn, forskjellig plassering av knappene, 7 fokuspunkter istedenfor 9 og live-view.

Stemmer det? Er det det samme valget som 450D vs 400D?

Edit: Lagt til forskjeller.

Endret av pederk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom 1000D og 400D er vel primært:

1000D har live-view; det har ikke 400D.

1000D har "kun" 7 autofokus punkter, 400D har 9.

1000D leveres med 18-55mm IS, 400D har den gamle uten.

1000D har ikke veldig god seriehastighet på RAW.

Så du bør muligens sette 400D som ditt tredje alternativ; men da med et bedre objektiv.

Hvis du kan leve med grepene; så vil jeg si at den større søkeren til 450D bør veie tyngst.

Tom

Lenke til kommentar

Ah, fokuspunktene. Antallet er ikke så viktig, men de 7 på 1000D er vel sikkert plassert i et kryss som på 350D, og har dermed ingen fokuspunkter i nærheten av punktene i det gylne snitt. Gjør fokusering litt vanskeligere nå og da, iallefall for meg.

Hvordan vil prisen på 400D være i forhold til 450D og 1000D? Noen formening om det?

Lenke til kommentar
400D er hvertfall meget gunstig på bruktmarkedet om dagen :)

400D + Tamron 17-50 f/2.8 er en kombo jeg varmt kan anbefale ;)

Jeg har akkurat den komboen liggende i ei fotoveske en meter unna meg, og er enig i at den er fin! Det tilhører kjæresten min, og jeg får bruke det så mye jeg vil. At hun har 400D taler litt for at jeg skal skaffe meg 1000D eller 450D istedet (rett og slett for å ikke blande).

400D er på vei ut; så det burde dukke opp noen veldige gode tilbud i sommer.

Tom

Jeg får vel bare vente og se på prisen på 400D, da. Om det skulle bli veldig bra pris kan jeg vel ta meg råd til et klistermerke i tillegg.

Hva kan jeg anta om prisen på 450D og 1000D? 6000-6500kr for 450D, bare hus? Mer? Og hvor mye for 1000D?

Endret av pederk
Lenke til kommentar
Hva kan jeg anta om prisen på 450D og 1000D? 6000-6500kr for 450D, bare hus? Mer? Og hvor mye for 1000D?

450D kit koster 5999,- hos JP (ny pris i dag), og 1000D som da er nybegynnermodellen vil være billigere enn 450D

Edit: Leif.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
400D er hvertfall meget gunstig på bruktmarkedet om dagen :)

400D + Tamron 17-50 f/2.8 er en kombo jeg varmt kan anbefale ;)

Jeg har akkurat den komboen liggende i ei fotoveske en meter unna meg, og er enig i at den er fin! Det tilhører kjæresten min, og jeg får bruke det så mye jeg vil. At hun har 400D taler litt for at jeg skal skaffe meg 1000D eller 450D istedet (rett og slett for å ikke blande).

400D er på vei ut; så det burde dukke opp noen veldige gode tilbud i sommer.

Tom

Jeg får vel bare vente og se på prisen på 400D, da. Om det skulle bli veldig bra pris kan jeg vel ta meg råd til et klistermerke i tillegg.

Haha, daså :p Du kan få kjøpt samme kombo til deg selv av meg om du har lyst på XD Er vel ikke verre enn et klistremerke under, som du sier.. eller en prikk med sølvtusj el. lign :p

Send pm om du er interessert da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...