Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

er dette en bra Switch??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er den ikke bra???

Jeg hadde tenkt å bruke den til å spille spill i lan med kameratene mine

Og da tenker jeg på spill som Half life, Renegade, Battlefield 1942 dvs nye spill. Hvis ikke det går. Er det noen som vet om noen RIMLIGERE OG GODE Switcher?

Lenke til kommentar
er den ikke bra???

Jeg hadde tenkt å bruke den til å spille spill i lan med kameratene mine

Og da tenker jeg på spill som Half life, Renegade, Battlefield 1942 dvs nye spill. Hvis ikke det går. Er det noen som vet om noen RIMLIGERE OG GODE Switcher?

den er brukbar.

det finnes ingen rimelige gode switcher.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte tidligere den 5 port utgaven som heter SD050s og hadde aldri problem med den .

Kjører nå Unex IS050P router som sikkert inneholder samme ting på switch siden som rene switcher og har aldri hatt noen problemer med denne heller .

Siste software såklart men ...

Lenke til kommentar
Hva er det som skiller en billig switch fra en dyr swithc?

kvaliteten generellt og at en del av de litt dyrere har managment, du kan konfigurere dem, de har og avhengig av pris sef en del andre funksjoner som man kan bare drømme om i en billig swtich.

Unex Vs. Cisco..... :lol: for å ta et eks..

Lenke til kommentar

Cisco roxx =)

Vanlige unmanaged switcher, som den det er snakk om i denne tråden, er som regel billige, men de virker, så lenge man ikke stiller noen mer avanserte krav, som VLAN, trunking, fiber/Gb over kobber.

Trur ikke det ligger noe i at "billig-switcher" er dårligere i ytelse el.l. enn de litt dyrere merkene, da de dyrere gjerne er managed, og dermed ligger på et helt annet plan....

Lenke til kommentar

har ingen gode erfaringer med unex huber ihvertfall. Portene klikker og mister kontakt. Ustabil til tider. vet ikke hvordan det er med switchen, men ville eller ha gått for et annet merke. ER ikke store pris forskjellen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Unex 16porter engang, fungerte fint i vel et år. SÅ begynte den å lage merkelige lyder, og etter vel en uke med lyder døde den bare. Nå kjøper jeg bare kvalitet. 3com 16porter til 1200kr blir det neste for meg.( bestiller den til uken)

For deg vil jeg anbefale 3com 8porteren til 450kr. Den fungerer utmerket og det er livsgaranti på den.

Det lønner seg som oftest å spytte litt extra penger i slike ting.

Lenke til kommentar
er dette en bra Switch??

Unex Switch 8-Port 10/100Mbit N-Way

Har hatt den i et par måneder og den har fungert helt perfekt til mitt bruk. Har hatt lan med noen kamerater og spilt Bf1942 og NFshp2 blant annet. Jeg betalte 345 kr for den. Nå koster den 290 kr. Synes det er et bra kjøp!

Lenke til kommentar
Cisco roxx =)

Vanlige unmanaged switcher, som den det er snakk om i denne tråden, er som regel billige, men de virker, så lenge man ikke stiller noen mer avanserte krav, som VLAN, trunking, fiber/Gb over kobber.

Trur ikke det ligger noe i at "billig-switcher" er dårligere i ytelse el.l. enn de litt dyrere merkene, da de dyrere gjerne er managed, og dermed ligger på et helt annet plan....

faktisk så støtter dlink switchen jeg kjøpte ny for 1400 kr Vlan, trunking, fiber/gb kopper med modul (koster ekstra).......røver kjøp med 16 porter :woot:

men det er som du sier, man kan ikke sammenligne 3com sine dyrere switch dlink sine dyre med unex...men de billige derimot er jo ikke så forskjellig da. Cisco er i en klasse for seg på toppen, men de er det og på pris... :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har den også og den fungerer helt greit. Eneste ulempen er at Dell laptopen min må kjøre med 10mbit mot den av en eller annen grunn... :-? Mens alle de andre PC'ene går helt fint på 100mbit.

Sjekk netverkskortet ditt sine instillinger. Det er godt mulig det står låst på 10mbit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...