fcuk_IT Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 30 sekunder lukkertid, stativ, håndholdt SB-600 fyrt av både her og der. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 blender da? likte bildet veldig godt:) Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 blender da? likte bildet veldig godt:) Blender: f/6.3 Fokallengde: 17mm Nikon D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hmm.. har ikke spesielt mye å utsette på bilde. Flott! Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Dette likte jeg veldig godt - flott bakgrunn - nydelig glans i bilen ! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Veldig godt bilde og bra eksponert. Hvordan unngikk du reflekser i bilen ved bruk av blits? Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Veldig godt bilde og bra eksponert. Hvordan unngikk du reflekser i bilen ved bruk av blits? I og med at jeg fyrte av blitzen fra såpass mange vinkler ble ikke reflekser så fremtredende - forsåvidt en ulempe med denne teknikken, om man er mere nøye med retningen kan man få frem refleksjoner bedre. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Flott bilde! Gjeren en kokebokoppskrift på dennan! Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Et glansbilde Hvis det er noe jeg må sette fingeren på er det den oransje refleksjonen under høyre lykt. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Fint bilde, skarpt og med meget fin bakgrunn. Likte spes tonene i bakgrunnen. Mulig at forgrunnen burde ha vært noe mindre belyst. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Et glansbilde Hvis det er noe jeg må sette fingeren på er det den oransje refleksjonen under høyre lykt. Okey, here goes: Jeg startet med å lete etter et sted med så lite lysforurensning som mulig, jeg endte til slutt opp i et hjørne hvor det ikke kom gatelys inn og hvor det stort sett var helt bekmørkt. Satte kameraet på stativ og tok et par bilder med blits for å få fokusert riktig manuelt. Deretter stilte jeg på 30sekunder lukkertid og begynte med å gå rundt bilen - utenfor rammen - og fyre av blitzen manuelt. En fattig manns lysrigg om dere vil. Den orange flekken som blir kommentert er faktisk lysforurensning, som jeg egentlig burde tatt meg bryet med å fjerne i PS. Om jeg selv skal pirke på noe, så er det at jeg ikke belyste panseret godt nok. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Nydelig bilde og bra teknikk! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Spennende teknikk, og et særdeles vellykket bilde. Veldig greit registreringsnummer også Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Et glansbilde Hvis det er noe jeg må sette fingeren på er det den oransje refleksjonen under høyre lykt. Okey, here goes: Jeg startet med å lete etter et sted med så lite lysforurensning som mulig, jeg endte til slutt opp i et hjørne hvor det ikke kom gatelys inn og hvor det stort sett var helt bekmørkt. Satte kameraet på stativ og tok et par bilder med blits for å få fokusert riktig manuelt. Deretter stilte jeg på 30sekunder lukkertid og begynte med å gå rundt bilen - utenfor rammen - og fyre av blitzen manuelt. En fattig manns lysrigg om dere vil. Den orange flekken som blir kommentert er faktisk lysforurensning, som jeg egentlig burde tatt meg bryet med å fjerne i PS. Om jeg selv skal pirke på noe, så er det at jeg ikke belyste panseret godt nok. Enig i den siste der, hadde tenkt å kommentere det, men de ser du jo selv nå kommenterte jeg de jo i alle fall Veldig pent arbeide Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Slenger meg på her. Rett og slett helt fantastisk lys, stemning og farger ! Beste bil portett jeg har sett her inne ! gratulerer. Dette bildet går som desktop bakgrunn hos meg Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har ikke så mye annet å si enn at dette var veldig kult. Brukte du noe form for softbox eller diffuser på blitsen? Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Har ikke så mye annet å si enn at dette var veldig kult. Brukte du noe form for softbox eller diffuser på blitsen? Det var bra du spurte. Grunnen til at jeg utelot akkurat det med softbox er at jeg ikke husker om dette bildet ble tatt før eller etter at jeg hadde tatt av softboxen. Batteriet på blitzen ble etterhvert så svakt at boxen stjal for mye av lyset. EDIT: Sjekket i bildeserien nå, og det ser ut til at denne (http://www.lumiquest.com/lq952.htm) satt på ja. Endret 29. juni 2008 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå