langeland80 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har et AOpen i915Ga-EFRII hk. Men dette klarer ikkje å registrere IDE harddiskene mine. Har 4 sata disker og en sata cd-rom (3 stk på hk og 2 stk på sata pci kort) dette går helt fint. Harddisken med XP på er sat i sata slot 2, da den første slotten er knekt. Hk har 2 ide kontakter ide 1 er beregnet på 33\66\100 og ide 2 på 66\100\133. Men setter jeg harddiskene i ide 1 får jeg beskjed om at det er noe galt med harddiskene (har sjekket at di virker på en annen maskin). Setter jeg di på ide 2 finner den ingenting. Har prøvd med pci kort til ide, men samme der, finner ingen harddisker. Er det noen som har noen ide om hva jeg gjør feil, evt mangler. Evt noe som må forandres i bios. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Husket jumperen på diskene ?, en som master og en som slave, eventuelt Cable Select. Lenke til kommentar
langeland80 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Husket jumperen på diskene ?, en som master og en som slave, eventuelt Cable Select. Har prøvd i alle retninger der, 1 som kun mster, 1 som kun cs, 1 som master og 1 som slave. Samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå